Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 12:12   #81
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Smågodt. Og en skje til å ta med.

Jeg syns det at alt skal være innpakket er noe skikkelig hysteri, og gir alt for mye søppel i tillegg.

Enig. Jeg lar ikke 70 unger grafse rundt i samme skål, men bruker en skje. Jeg er nok til Halloween om jeg ikke skal bruke betale mer for innpakket godteri. I yngre år, da ungene var mer aktive, pakket jeg faktisk inn noen smågodtbiter i plastfolie også, men nå har vi så mange på døra at jeg ikke orker det. Må innrømme at jeg kommer til å slukke lyset og droppe å åpne i det hele tatt så snart yngstemann har sluttet å gå knaskeknep selv. :ikke kjempefan:

Og så føler jeg litt på at det ikke er denne dagen jeg trenger å ta mest hensyn til cøliaki eller allergi eller hva_har_du. :ettstedgårgrensenliksom:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 12:18   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer også til å "avlyse" dagen for mitt eget vedkommende, så snart jeg kan. Ille nok med halvtannet tiår der bursdagen min har gått med til å styre med kostymer for barn som ikke liker å kle seg ut, men ikke vil skille seg ut heller og alt drama som følger med det, og gresskar som er noe helvetes pøt å styre med og å følge dem rundt på dørene og trøste dem når de blir skremt og fandens helvetes oldemor.

(NB: andre som liker sånt kan styre så mye de vil, jeg kommer bare til å slutte å sette ut gresskar. Her er det så greit ordnet at ungene ikke går til de som ikke har halloweenpyntet. Man trenger ikke å sitte hjemme og gjemme seg med slukkede lys for å ikke "være med")

Gammel 27-10-16, 12:37   #83
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer ikke halloween og har følgelig ingen godteskål.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 13:13   #84
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke Halloween og deler følgelig ikke ut godteri. Hadde jeg gjort det ville det nok vært rosenkål dyppet i sjokolade.

Gammel 27-10-16, 13:17   #85
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg liker ikke Halloween og deler følgelig ikke ut godteri. Hadde jeg gjort det ville det nok vært rosenkål dyppet i sjokolade.

Det forstår jeg ikke, hvorfor noen vil lage ekkelt juksegodteri=kål og gi til små utkledde unger. Jeg leste om dette i avisa her om dagen, og for meg er det bare merkelig. På min dør kommer det ganske mange små unger som kommer, og jeg trenger jo ikke å være en dust.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 13:39   #86
Albertine

Albertine sin avatar

Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det forstår jeg ikke, hvorfor noen vil lage ekkelt juksegodteri=kål og gi til små utkledde unger. Jeg leste om dette i avisa her om dagen, og for meg er det bare merkelig. På min dør kommer det ganske mange små unger som kommer, og jeg trenger jo ikke å være en dust.

Det var en spøk, da.

Gammel 27-10-16, 13:40   #87
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Uff, nei. Her kommer det drøssevis med barn. De er sleipe og kommer flere ganger. Jeg tok de i klassen til minsten på fersken for de husket jeg for vi snakket jo litt sammen. De kommer i store grupper så jeg har også sagt maks 3 godis pr barn. Jeg ser an litt og plukker til de for mange er fryktelig sleipe og tar skikkelig neve og løper vekk. De er liksom ikk seg selv med denne utkledningen på....

Minsten min skal ikke være hjemme men må jo kjøpe inn så det monner.
Bra med tips. Får ta en tur på Europris og kjøpe inn.

Gammel 27-10-16, 13:42   #88
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri skjønt dette behovet for å hevne seg på ungene som feirer, fordi man selv ikke liker halloween. Det er det mest snipete og kjerringaktige jeg kan tenke meg. Selv om jeg regnet med at Albertine spøkte, så har jeg lest flere kommentarer på face og andre steder fra voksne folk som skriver om hva de skal gjøre med "drittungene" eller "snørrungene" hvis de viser seg der. Kommer med lignende "morsomme" forslag og backer hverandre opp.

Greit nok at man ikke liker det, og ikke feirer selv, men da kan man vel bare la ungene få holde på i fred, og avvise dem på en vennlig og høflig måte.

Jeg skjønner bare ikke hvor all denne aggresjonen kommer fra.

Gammel 27-10-16, 14:04   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig på linje meg Lille*My, kjenner jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 14:09   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er veldig på linje meg Lille*My, kjenner jeg.

Jeg også, i praksis - selv om jeg skal innrømme at jeg lo veldig høyt av de sjokoladetrukne rosenkålene da jeg så bildet på Facebook. (Jeg liker feiringa, jeg da, og bidrar til å bygge oppunder ved å avholde Halloween-bursdag hvert år, så jeg greier nok ikke helt å sette meg inn i aggresjonen.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 14:16   #91
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde syntes det var kjempegøy om en av mine unger kom hjem med en sjokolade-forkledd rosenkål, men ville aldri funnet på det selv. Jeg hadde synes at det var hysterisk morsomt om jeg selv også hadde blitt utsatt for en slik practical joke. Det er jo ikke farlig å få litt ekkel smak i munnen. (Og jeg hadde trodd at det var gjort fordi det er morsomt, ikke som en ondsinnet hevn på drittunger.)

Gammel 27-10-16, 14:21   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har heller aldri skjønt dette behovet for å hevne seg på ungene som feirer, fordi man selv ikke liker halloween. Det er det mest snipete og kjerringaktige jeg kan tenke meg. Selv om jeg regnet med at Albertine spøkte, så har jeg lest flere kommentarer på face og andre steder fra voksne folk som skriver om hva de skal gjøre med "drittungene" eller "snørrungene" hvis de viser seg der. Kommer med lignende "morsomme" forslag og backer hverandre opp.

Greit nok at man ikke liker det, og ikke feirer selv, men da kan man vel bare la ungene få holde på i fred, og avvise dem på en vennlig og høflig måte.

Jeg skjønner bare ikke hvor all denne aggresjonen kommer fra.

Selv om jeg kommer til å slutte å "feire" så snart jeg har muligheten, føler jeg ikke noe behov for å plage unger som evt. måtte ringe på. Jeg er også litt når jeg leser diverse Halloween-innlegg i kommentarfeltene, og skjønner ikke hva folk er så sinte for? Og greia med "ja til julebukk, nei til halloween", skjønner jeg heller ikke. Hvorfor skulle jeg være mer gira på å kjøpe inn godteri, løpe opp og ned trappa for å dele det ut til fremmede unger på nyttårsaften, av alle dager?

Forresten: Dere som ikke deler ut godteri selv, synes dere det er OK at ungene deres samler inn godter hos naboen?

Gammel 27-10-16, 14:24   #93
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor skulle jeg være mer gira på å kjøpe inn godteri, løpe opp og ned trappa for å dele det ut til fremmede unger på nyttårsaften, av alle dager?

Fordi norsk kultur er høyverdig, selvsagt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 14:27   #94
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi norsk kultur er høyverdig, selvsagt.

Ah- vel, jeg er like lite tolerant for fjas, tull og stress uansett hvilken kultur det stammer fra, det skal jeg ha.

Gammel 27-10-16, 14:29   #95
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg hadde syntes det var kjempegøy om en av mine unger kom hjem med en sjokolade-forkledd rosenkål, men ville aldri funnet på det selv. Jeg hadde synes at det var hysterisk morsomt om jeg selv også hadde blitt utsatt for en slik practical joke. Det er jo ikke farlig å få litt ekkel smak i munnen. (Og jeg hadde trodd at det var gjort fordi det er morsomt, ikke som en ondsinnet hevn på drittunger.)

Ikke at jeg vet veldig mye om dette, men er det ikke til og med vanlig å drive med litt uskyldige narre/skremmestreker på Halloween i USA?

Ellers synes jeg det bare er koselig å ha litt godteri på lur til barna som faktisk kommer innom her, og blir hvert år litt skuffet for at det kommer så få.

Gammel 27-10-16, 14:38   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosenkålsjokolade er jo bare en practical joke, og egentlig VELDIG passende på Halloween!

Grunnen til at jeg personlig ikke liker Halloween (men er med "for barnas skyld" så lenge de syns det er greit), er estetikken, ikke utkledningen og tiggingen. Jeg liker ikke liksminke (særlig på barn!), godteri som ser ut som likfingre, "blod" som dekor, edderkopper og spindelvev og hvahardu. Det er en personlig smakssak. For oss som familie blir det litt "jaja, det er jo litt kjipt å droppe det også, sikkert" og ganske halvhjertet, og ungene er ikke glade i å kle seg ut heller.

Og så blir det dobbelt så kjipt når jeg "må" styre masse med noe jeg ikke liker en gang, på bursdagen min.

Gammel 27-10-16, 14:40   #97
Albertine

Albertine sin avatar

Standard

Forresten: Dere som ikke deler ut godteri selv, synes dere det er OK at ungene deres samler inn godter hos naboen?

Jeg bruker å dra ut på kvelden, mens Alberto deler ut godis. Så alle som ringer på hos oss får. Når det gjelder mine egne barn er jeg ikke hypp på at de skal gå rundt og samle inn, men det er mer på grunn av sukkerinntaket.

Gammel 27-10-16, 14:40   #98
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så føler jeg litt på at det ikke er denne dagen jeg trenger å ta mest hensyn til cøliaki eller allergi eller hva_har_du. :ettstedgårgrensenliksom:

Det skjønner jeg godt og det er nok ikke forventet heller. For vår del tilrettelegger vi jo fordi vi selv har allergier og derfor har lett tilgang på både kunnskap og ulike varianter. Min allergiker går på døra som alle de andre og så plukker vi ut det hun ikke kan spise når hun kommer hjem. Hun står ikke og krever godteri hun kan spise.

Gammel 27-10-16, 14:48   #99
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

(Litt som den gangen noen lurte meg og serverte meg peking-and-saus til isen - og jeg trodde det var sjokoladesaus. Jeg tror aldri jeg har sett noen le så godt verken før eller siden.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 15:15   #100
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en pose på rema, de hadde i løsvekt som var godt egnet og selvfølgelig merket med halloweengodteri. Mine unger skal ikke gå runde. De skal på et alternativt arrangement i år, så det spørs om vi blir kvitt noe av det godteriet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.