|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor julekalender?Jeg begynte med pakkekalender til de to eldste da de var tre og fire år. I pakkene var det en blanding av småting, aktiviteter og mest godteri. Jeg syntes det var en koselig tradisjon, og ungene elsket det. Men det var før vi fikk seks barn. Nå som det har gått så mange år synes jeg det er vanskelig å avvikle det. Mannen har heller ikke vært helt på lag med meg i forhold til disse kalenderne. Han mener det er unødvendig, uøkonomisk, overflod osv. At det er nok med en billedkalender eller en nellikappelsin som nedtelling. Jeg har blitt mer og mer enig med han, men det blir likevel litt kalender i år også. Den inneholder godteri og noen småting i helgene. Det blir ingen dyre aktiviteter som teater, kino osv. Vi skal bake litt, lage merkelapper til pakkene, lage julelykter og lage drops.
Meg og halen. <3 Sist redigert av Veslemøya : 16-10-16 kl 00:56. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor julekalender?
Jeg husker slike figurer godt, det var stas, det.
|
|
|
#24 |
|
By the Sea
|
Re: Hvorfor julekalender?De får fordi det er koselig og gjør mørke desembermorgener spennende og hyggelige. Her om dagen var yngste vennlig nok til å minne meg på at det nok var på tide å begynne å tenke på kalenderen.
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvorfor julekalender?Poden har ikke pakkekalender, men en eller annen form for adventskalender er selvsagt for oss i desember.
|
|
|
#26 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvorfor julekalender?I fjor fikk mine unger bildekalender. Jeg hadde handlet inn permer, dobbelsidig tape og klistremerker, også hadde jeg fremkalt bilder fra året som var gått. De fikk mellom 3-15 bilder hver dag som de satte inn i permen og pyntet som de ville. Det skulle bli en billig julekalender, men det tok vel litt av så det ble dyrere enn jeg hadde forestilt meg, men alle sammen fikk et veldig fint minne fra året 2015.
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Hvorfor julekalender?For min del er det veldig viktig at kalenderen er en nedtelling, den må altså være synlig hele tiden, og å bare dele ut en pakke hver dag i desember er uaktuelt. I år spurte poden pent om han kunne få både Lego Star Wars-kalender og pakkekalender, og siden han har "taklet" en sommer og høst der vi har hatt ekstremt dårlig råd på en veldig fin måte, så tror jeg han skal få det. Men da blir lego-kalenderen den første pakken.
|
|
|
|
#28 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor julekalender?Mine får fordi det er et kjært barndomsminne for meg, og en tradisjon jeg ønsker å videreføre. Jeg har laget til søsteren min noen ganger også. Jeg har brodert kalendere til begge mine, og har hatt pakkekalender hvert år siden eldste var halvannet.
|
|
|
|
#29 |
|
|
Det var en veldig fin ide - den kopierer jeg i år! Tusen takk for tipset!
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor julekalender?Hvorfor vi har adventskalender? Fordi det er tradisjon, spennende og stas. Helsing Chanett 43 som bestiller sin kalender fra utlandet |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvorfor julekalender?Tanken med adventskalender er nedtellingen til jul og det synes jeg er hyggelig. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sånne fikk vi også, mer enn et år tror jeg. Vi elsket dem.
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Hvorfor julekalender?Vi begynte med det fordi jeg syntes det var koselig, og nå som eldste er fem er det jo en ting hun også gleder seg til og nok hadde savnet hvis hun ikke fikk. I år er det eksplisitt ønske om Lego friends, og siden begge elsker Lego er det et greit alternativ og unektelig enklere for meg, så får vi se om det blir pakkekalender seinere. Vi har hatt forskjellige varianter: Sing sang-kort da eldste var to, Sleichdyr kombinert med ulike småting og sjokolade da begge begynte å få, i fjor hadde de Frozenkalender som var litt kjip. Det trenger jo ikke å være store greiene, men den åpne en luke hver dag og glede seg til jul er koselig, synes jeg. Selv fikk jeg sjokolade eller sånne plastdingser til jeg var ganske stor, og så pakkekalender. Jeg ville nok kanskje kjøpt en enkel kalender til dine hvis de husker konseptet fra i fjor, men en må jo ingenting.
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvorfor julekalender?Enig med Ingling. Jeg hadde kjøpt en eller annen kalender til jentene rett og slett fordi det fort kan bli litt snakk i bhg om det. Det finnes så mange og de trenger ikke være dyre.
|
|
|
#35 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvorfor julekalender?Vi har hatt pakkekalender siden eldste var tre. De har hatt hver sin, men gave hver tredje dag og blad eller godteri på lørdager. Vi har brukt det som samlingsstund på kvelden og alle har beundret sokker, truser, hårspenner og alt som de ville fått likevel. |
|
|
|
![]() |
|
|