|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Hva hvis partneren har egne barn? Hos oss har far fått ny kjæreste som har to barn. Jeg har ikke truffet noen av dem men har bedt dem i konfirmasjonen. Jeg synes bestemor på farssiden kommer så langt vekk hvis hun skal sitte bortenfor fars partners barn. Og barna vil nok helst sitte med sin mor. Jeg tror jeg kommer til å plassere henne og hennes barn etter besteforeldre, tanter og onkler.
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?I min verden er stesøsken søsken og nærmere enn besteforeldre.
![]() |
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Jeg syns også det virker drøyt å behandle stesøsken som perifere i en konfirmasjon, men så klart: det har mye å si hvilket forhold konfirmanten har til sine søsken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Jeg tenker at dette er å regne som konfirmantens søsken, spesielt hvis foreldrene har bodd sammen en stund, og at de derfor plasseres tilsvarende.
![]() |
#27 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?At søsken skal ha bordplassering nærmere konfirmanten enn besteforeldre var ukjent for meg. Jeg tror alle konfirmasjoner jeg har vært i har søsken vært plassert sammen med andre gjester i samme aldersgruppe. Vi skal ha konfirmasjon i vår, og småsøstrene kommer til å bli plassert sammen med fettere og kusiner. Vi sitter nærmest konfirmanten, deretter besteforeldre. Så vi behandler helsøsken som perifere gjester.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Mar 2008
Ikke i min, men det kommer jo også an på hvor lenge man har kjent dem, om de bor sammen osv. osv.
![]() |
#29 |
fri
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?I vårt tillfelle så er det bare min eks som har ny partner. De har vært samboere i mange år, så det blir jo litt unaturlig å ha henne på et annet bord. Men vi har falt ned på at vi gjør det sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Librocubicularist
|
Eg tenker og slik. Søsken er gjerne gruppert saman med jamnaldrande fettere og kusiner, for størst trivsel, medan den direkte besteforeldre-foreldre-konfirmant-linja er meir satt.
![]() |
![]() |
#31 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Jeg er også vant til at man plasserer den yngre garde på en barnedel av bordet, i hvert fall hvis det er noen stykker av dem. Er det typ ett yngre barn som ikke kjenner noen, men ellers ville jeg utpekt en av de større til å sørge for at alle ble inkludert. Pleier ikke være noe problem hos oss, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|