|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Det høres sikkert absurd ut, men jeg skulle ønske min mann kunne gjort det samme
|
|
|
#122 |
|
|
Jeg har klønet til og har store unger som legger seg tidligst kl 21, og baby som ikke sover. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vårt middagstidspunkt varierer en hel del, litt avhengig av hvem som henter. Jeg har en transportordning på jobb som gjør at jeg kan være i barnehagen klokken tre, så da henter jeg som regel tidlig (og jobber videre på kvelden etter legging). Hvis ungene er lette å få med seg er vi da hjemme rundt halv fire (oftere blir den nærmere fire, to barn på hver sin avdeling og i aktiv lek som må avsluttes, osv.) og kan spise rundt halv fem. Hvis mannen skal spise med oss, venter vi og spiser når han kommer rundt 1730. Når han henter er de hjemme rundt halv fem, og da passer det fint at jeg kommer hjem til ferdig middag rundt 1730. Det er som regel minst en dag i uken hvor en av oss kommer seinere, så vi spiser ikke middag sammen hver dag. Men jevnt over, sitter vi og spiser eller er netopp ferdig med middag 1730. Vi har små barn og bare fritidsaktivitet en gang i uken. Jobber en del på kveldene for å få alt til å gå rundt.
|
|
|
|
#124 |
|
Klar
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Etter lang tid med mye forhandlinger rundt dette har vi nå kommet dit at vi, på generelle ukedager, begge er hjemme til 17. Den som henter unger har da som regel laget ferdig middagen til 17. Den andre har levert ungene på morgenen. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?MAndag:
|
|
|
|
#126 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Som oftest ferdig med middag og av og til lekser, alt etter som. Sannsynligvis på trening kl. 17.30 mens vi venter på å hente minsta på eller hos en eller annen.....
|
|
|
|
#127 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Er hjemme fra jobb mellom kl 15 og 16 altettersom når jeg kom meg på jobb. Har flexitid. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
lider av tastleksi
|
Min mann står opp 5.10 og begynner på jobb ca 6, for å kunne være hjemme i 15- tiden og spise middag og ha ettermiddagene sammen med oss nå mens de to minste ungene er små.
|
|
|
#129 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kl.1730 er middagen i laginga og mannen på vek hjem fra jobb. Lekser er som regel gjort. Det som gjenstår er klesvask, rydding osv, aktiviteter og tur med hunden. Kl.21 setter vi oss forhåpentligvis ned for kvelden, om det ikke er noe spesielt. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Med baby som ikke sover, ser jeg for meg at det kan være vanskelig ja |
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
Jo, sånn blir det jo ofte. Problemet er rett og slett at det ikke er nok timer i døgnet. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?No har vi nettopp gjort litt om på ting på grunn av innføring av rushtidsavgift i Bergen, så 17.30 sitt eg og et middag aleine. Resten av familien har gjort unna middagen ca ein time tidligare. Det blir kun fredag, lørdag og søndag at alle sitt rundt middagsbordet samtidig. Av og til er leksene gjort 17.30 og av og til ikkje. Det kjem litt an på om dei har fritidsaktivitet den dagen eller ikkje.
|
|
|
#133 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi har som oftest kommet hjem og middagslagingen er påbegynt. Noen ganger er den utsatt på grunn av barneaktiviteter. Vi er ikke gjennom ulvetimen før typisk kl 1830-19.
|
|
|
#134 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Svaret i dag var for øvrig "bokstavelig talt midt i".
|
|
|
#135 |
|
I mål
|
Det er jo selvsagt ikke alle som har arbeidstider der det er praktisk mulig, men for en del av oss er det jo et bevisst valg som er et resultat av stramme prioriteringer. Om vi ikke hadde prioritert middag klokken 1700 sammen veldig høyt, hadde ikke vi spist da vi heller. Sist redigert av apan : 18-02-16 kl 20:37. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?1730 i dag var jeg nettopp kommet hjem, men ikke begynt på middagen. Mannen er på kveldsvakt, så Frøken 9 1/2 hadde nytt noen timer hjemme alene da jeg kom.
|
|
|
|
#137 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?[quote=Maverick;4365845]
|
|
|
#138 |
|
Erfaren nok
|
Her er samboeren hjem ca 15:00, starter tidlig for å unngå rush på vei hjem. Når jeg har barna flexer jeg, og er hjemme ca 15:30-isj.
|
|
|
#139 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?I dag var jeg og lillebror på boklansering faktisk.
|
|
|
|
#140 |
|
saftig
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vanligvis er vi i ferd med å avslutte middagen og over på den sedvanlige surmulingen over hvem som skal rydde opp.
|
![]() |
|
|