|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKE
Tusen takk! Jeg liker Morgendis. Jeg er ikke i stand til å se om det er heldig eller uheldig med fargekombinasjonene. Kan hende er det et tegn på at jeg ikke skal legge for mye i de ulike rådene?
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKE
Soft mint fungerer utmerket til eggehvitt tak og bomull lister! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Så bra! Jeg leste et sted at den skal fungere bedre til egghvit enn den noe mørkere Minty Breeze fordi det ikke er så mye svart i den ...
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKEHvis du syns Tidløs er for lys og Antikkgrå for mørk, så er Lys Antikkgrå midt i mellom. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKENå har jeg ikke lest alle svar du har fått, men IKEA har i hvert fall nå en fargeskala med koder på de kjøkkenen de har nå så de har det sikkert på tidligere kjøkken også. Med andre ord, kontakt IKEA. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKEOg poenget med å velge riktig farge til listverk i forhold til veggfarge er at listverket kan se skittengult ut med feil fargetone på veggen. Jeg har hatt eggehvite lister til Morgendis, og listene så skittengule ut. Hadde jeg visst bedre den gangen, hadde jeg valgt Lys Antikkgrå, som er nesten samme farge, bare såvidt brukket over i gult, akkurat som de eggehvite listene er. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Godt tips! Den ser fin ut. Da må jeg se etter en grønnfarge som kan passe til Antikkgrå. Soft Mint eller Jade?
Takk!
Jeg frykter at jeg kommer til å legge merke til slike detaljer etter denne runden.
|
|
|
#28 |
|
Soft mint er mye grønnere enn Jade, som har mye blått i seg. Jeg er selv veldig svak for Jade, men liker begge to. Jade er vel også en tanke mørkere/støvete. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Takk for tips! Jeg liker også både Soft Mint og Jade, men er usikker på hvilken som gjør seg best til Lys Antikkgrå?
|
|
|
#30 |
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKEVanskelig å si, kanskje du kan få tak i prøvelapper og se? Evt male noen felt på veggen? Det pleier jeg å gjøre. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKENå har vi kjøpt prøvespann med fargene Lys Antikkgrå og Soft Mint. Har prøvemalt. Førstnevnte ser veldig fin ut, men er litt i tvil om sistnevnte, i alle fall til gangen der vi har prøvemalt. Det kan hende at den kan funke til toalettrommet.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKEOm Jan har forskjellige farger så syns jeg det er flott å ha samme fargeblanding, men vare mer hvitt eller sort, hvis du skjønner hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg tror jeg forstår hva du mener. Vi vurderte å kombinere Lys Antikkgrå med Antikkgrå også, men de ser nesten litt for like ut ...?
|
![]() |
|
|