Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du sagt noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 11:44   #41
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du sagt noe?

En periode bodde jeg i kollektiv med tre andre jenter, og vi hadde hver vår hylle i kjøleskapet. Imidlertid lærte jeg fort hva jeg ikke kunne ha stående framme. Juice, knekkebrød og hvitost forsvant alltid ganske raskt, og det var alltid den samme jenta som "lånte" av meg. Da jeg til slutt konfronterte henne med det, ble hun bare fornærmet og kunne ikke forstå hvorfor hun ikke kunne forsyne seg av min mat. Noen bryr seg bare ikke om å respektere andres ting.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:47   #42
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde sagt UUUUUÆÆÆÆÆ!!!HUN SPISTE BOLLA MIIIIII!!! UUUUÆÆÆÆ!!!!!

Det tenker jeg nok, ja!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:51   #43
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ledd og sagt "tok du bollen min nå"? Eller noe.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:02   #44
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok sagt noe ja. Jeg tåler også tapet av en bolle, men dette var så frekt at jeg ikke hadde klart å la det passere.:amper:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:09   #45
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det jeg synes er mest irriterende, er at småfrekke folk bare kan fortsette å ta seg til rette fordi vi andre ikke helt vet hva vi skal si eller gjøre...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:10   #46
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er endel ting jeg ikke gidder å bry meg med i hverdagen, men akkurat en sånn ting som dette hadde jeg nok absolutt kommentert - og sannsynligvis hadde jeg sagt det sånn:

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

"Hæ? Tok du bollen min?"

og sett lettere forbløffet ut, tenker jeg.

Hadde vedkommende spurt på forhånd, hadde h*n selvsagt fått.

Gammel 31-05-07, 12:24   #47
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde tenkt i mitt stille sinn at det var frekt, men jeg hadde nok ikke sagt noe.

Jeg hadde en kollega en gang som gikk gjennom skuffene mine for å lete etter private notater. DET tok jeg opp, og jeg tok det også opp med sjefen min.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:29   #48
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så utrolig frekt. Jeg tror jeg hadde blitt helt målløs og forbannet. Ikke det at tapet er så stort, men at noen kan bare ta seg til rette på den måten.....

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:31   #49
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har nok spurt noe som i stilen " er det min bolle du spiser" - Og så har jeg nok passet på å forsynt meg med noe av hennes ved en passende anledning.

Gammel 31-05-07, 12:35   #50
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Er det ikke bedre å si at man synes det er en smule over streken enn å gå rundt å være "kjerring" å "tenke sitt", da?
Jeg mener det er mye mer "ærlig". Kall det gjerne realt.
For meg blir det feil å gå rundt å skule på noen i stedet for å ta opp ting på en ordentlig måte.

Her høres det jo ut som det er min feil?! Jeg er kjerring fordi jeg ikke hadde lyst til å lage bråk? Når noen andre tar noe som er mitt? Det var vel å sette saken på hodet.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hadde det vært mat hadde jeg nok gjort dette jeg også. Men ikke på snop.

Bollene var maten min denne dagen.

Gammel 31-05-07, 12:51   #51
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her høres det jo ut som det er min feil?! Jeg er kjerring fordi jeg ikke hadde lyst til å lage bråk? Når noen andre tar noe som er mitt? Det var vel å sette saken på hodet.

Jeg mener bare at jeg personlig foretrekker å ta opp ting jeg reagerer på, på en skikkelig måte, i stedet for å gå å irritere meg over ting.
Og i denne sistuasjonen hadde jeg definitivt gjort det.
Det har vel ikke noe med at det er din skyld å gjøre?
Ingen tvil om hvem idioten er her, og jeg mener at det er mer realt å si i fra enn å bare "tenke sitt" når det kommer til kollegaer og andre.

Jeg personlig fortrekker også at andre tar opp ting med meg om det er noe de reagerer på. I stedet for at de kanskje går og irriterer seg over meg. Da får jeg jo ikke muligheten til å gjøre noe med det, ting jeg kanskje ikke er klar over selv, og det synes jeg ikke er fear.

Ikke at jeg stjeler boller, da...

Gammel 31-05-07, 13:07   #52
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen tvil om hvem idioten er her, og jeg mener at det er mer realt å si i fra enn å bare "tenke sitt" når det kommer til kollegaer og andre.

På den andre siden så må det få lov til å la være å ta opp enkelte konflikter. Jeg tipper at safran bare valgte å la det gå, og kommer neppe til å gå og gnage på dette i ettertid (annet enn at neste gang hun kjøper boller så spiser hun alle på en gang eller gjemmer dem bort). Jeg er tilhenger av å velge mine kamper, fordi jeg rett og slett ikke orker å være i konflikter hele tiden, det koster mer enn det smaker.

Gammel 31-05-07, 13:19   #53
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

På den andre siden så må det få lov til å la være å ta opp enkelte konflikter. Jeg tipper at safran bare valgte å la det gå, og kommer neppe til å gå og gnage på dette i ettertid (annet enn at neste gang hun kjøper boller så spiser hun alle på en gang eller gjemmer dem bort). Jeg er tilhenger av å velge mine kamper, fordi jeg rett og slett ikke orker å være i konflikter hele tiden, det koster mer enn det smaker.

Det er jeg selvsagt enig med deg i.
Men når kollegaer stjeler maten min, er nok det en "kamp" jeg ville ha tatt.
Det handler om mitt syn på den kollegaen om jeg hadde opplevd noe sånt, og jeg hadde nok ønsket at det hadde vært en misforståelse.

Gammel 31-05-07, 13:21   #54
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg selvsagt enig med deg i.
Men når kollegaer stjeler maten min, er nok det en "kamp" jeg ville ha tatt.
Det handler om mitt syn på den kollegaen om jeg hadde opplevd noe sånt, og jeg hadde nok ønsket at det hadde vært en misforståelse.

Hadde en kollega stjålet maten min gjentatte ganger hadde nok jeg også tatt kampen. Første gang? Nja, mer usikker, det kommer jo litt an på hva jeg syntes om kollegaen i første omgang.

Gammel 31-05-07, 13:23   #55
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hadde en kollega stjålet maten min gjentatte ganger hadde nok jeg også tatt kampen. Første gang? Nja, mer usikker, det kommer jo litt an på hva jeg syntes om kollegaen i første omgang.

Ja, som jeg skrev her tidligere, angående denne konkrete sistuasjonen, hadde jeg nok prøvd med et smil/humor etc, men jeg hadde nok ikke klart å holde kjeft.

Gammel 31-05-07, 13:58   #56
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det kommer nok an på dagsformen/humøret. I dag hadde jeg garantert sagt i fra om noen stjal maten min!:sur og grinete:

Jeg er også av de som skygger unna endel konflikter, men jeg finner meg ikke i alt heller.

Gammel 31-05-07, 13:59   #57
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det var veldig frekt....jeg hadde nok sagt i noe

Gammel 31-05-07, 14:26   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

For min del så ville det vært humoristisk ment - ikke spydig - ettersom jeg ville tatt utgangspunkt i at det var en feiltakelse - ikke at folk er "utrolig frekke". Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Oj! Jeg kunne skrive bok om frekke, ja usannsynlig frekke folk. Enkelte er så frekke at man faktisk ikke tror det man hører eller ser. Enkelte er så frekke at de faktisk ikke forstår selv at de er frekke en gang. Samtidig vet jeg at folk definerer frekt på forskjellige måter.

I dette bolletilfellet så ville jeg antakeligvis med et ekte smil og blunk sagt "smakte det? ", håpet at vedkommende ville reagert på den ene eller andre måten og tatt det derfra.

Gammel 31-05-07, 14:27   #59
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det kommer nok an på dagsformen/humøret. I dag hadde jeg garantert sagt i fra om noen stjal maten min!:sur og grinete:

Jeg kunne fort ha sagt noe som: "Jøss, du går ut ifra at jeg er forskyndt skjønner jeg."

Jeg spanderer mer enn gjerne hvis folk spør, og hadde det vært søsteren min, eller bestevenninna mi, hadde jeg nok ikke reagert. Men dette oppfattet jeg som et helt annet tilfelle..

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 14:41   #60
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Da kunne du jo sagt det: "Jøss, har du tatt matpakken min du da?, jeg håper det smakte, for jeg har ikke tatt med meg annen mat i dag".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.