Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 13:25   #21
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes heller ikke det var så utidig innlegg om barnehageplass, hun avslutter jo med et poeng, at hun ønsker rullerende opptak gjennom året.
Det er verre med skoleelever med sekker til 9 tusen som sutrer i media. Synes foreldrene deres skulle ha kakket de litt i hodet.

Enig. Det er forbasket urettferdig at vi med senhøst og vinterbarn skal være nødt til å stresse, og bruke tid på å skaffe plass, når det skal være et offentlig tilbud til alle. Et tilbud som aldri fungerer, er forutsigbart eller rettferdig. Det er rene bingoen uten forberedelser for førstegangsforeldre.

Og konsekvensene kan være store for oss voksne kvinner som har god inntekt, en arbeidsgiver som vil ha oss på jobb, en mann som er svært opptatt med egen jobb, og i tillegg har en drittsjef som mener barna er kvinnens ansvar. Besteforeldre var allerede 70 år, bodde ti til femti mil unna og var uegnet.

Men ok det skal drittsjefen ha, han spanderte bedriftsplass i Kanvas som i praksis betydde at både vi og bedriften betalte 100% hver. Det er systemet sitt det. Uten hadde jeg tapt 200.000,- i brutto lønn fram til permisjonen og avkortning fra NAV og arbeidsgiver i neste permisjon.

Men at det sutres,ja.

Gammel 02-02-15, 13:28   #22
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Jeg stussa litt på siste TV2 Hjelper deg der det var en sak om en som fikk feilaktige parkeringsbøter og der han sier at dette tok tid bort fra barna hans. Han hadde fått 6 bøter siden 2009... Trekker folk fram at ting går ut over barna for å få mer sympati? Saken i seg selv var sikkert irriterende nok men at han skulle høste sympati med at det gikk ut over barna syntes jeg bare ble teit.

Gammel 02-02-15, 13:35   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke rullerende opptak altså?
Jeg husker rett og slett ikke dette lengre men Stedatter snakket om dette i helgen og hadde nå søkt barnehageplass med start 1.juni pga at de begge skal gå kurs før Høyskolestart i august.
Kan hun risikere å komme bakover i køen siden hun ikke ønsker start ved hovedopptak?

Gammel 02-02-15, 13:36   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bu-huh. Jeg vil ha husnummeret mitt i fred. Det er mitt husnummer, hører du. Mitt!

http://www.budstikka.no/Vil_ikke_del...5-55-8477.html

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:43   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at det er mange utrolig teite sutresaker i media, men akkurat denne med oppgitthet over manglende barnehageplass synes jeg faktisk setter fingeren på noe viktig. Det irriterer meg at man definerer seg bort fra manglende barnehagedekning ved å sette en slik grense. Det er flere her på jobb som har måttet ta ulønnet permisjon da de ikke fikk barnehageplass.

At man ikke kan forvente et rullerende opptak og at man selvsagt må betale for en eventuell plass fra barnehagestart er en annen diskusjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:46   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bu-huh. Jeg vil ha husnummeret mitt i fred. Det er mitt husnummer, hører du. Mitt!

http://www.budstikka.no/Vil_ikke_del...5-55-8477.html

Og midt i samme artikkel. – Jeg fatter ikke at postbudet ikke ser forskjell på huset vårt og Ikea

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:56   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig med Oftebro i at aldersgrenser på kino er idioti, men jeg synes ikke det er noen mediesak nei.

Jeg er også enig med Marianne Magnus i at det er idioti at barn født etter 1. september ikke har rett på barnehageplass før de er nesten to år gamle. Og akkurat det synes jeg nok i større grad er en mediesak, for det er klart det er til hinder for likestillingen. Om mannen har en etablert og godt betalt jobb, skal han si opp jobben sin for å være hjemme med barnet? Det er ikke gitt at han får ulønnet permisjon, og det er ikke så rart, i mine øyne, om noen ikke har råd til at den ene skal ta ulønnet permisjon når den andre er nyutdannet.

De som er underordnet AML, har rett på permisjon uten lønn.
Og ja, jeg vet at det er ikke alle ansatte i Norge som er under AML, men de har oftest perioder med fri som muliggjør at den andre parten i forholdet kan jobbe.

Ellers vil jeg våge påstanden om at de har jo visst om dette i ett år, så de kunne jo ha planlagt annerledes.

Sist redigert av annemede : 02-02-15 kl 14:01.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 14:02   #28
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Oftebro i at aldersgrenser på kino er idioti, men jeg synes ikke det er noen mediesak nei.

Jeg er også enig med Marianne Magnus i at det er idioti at barn født etter 1. september ikke har rett på barnehageplass før de er nesten to år gamle. Og akkurat det synes jeg nok i større grad er en mediesak, for det er klart det er til hinder for likestillingen. Om mannen har en etablert og godt betalt jobb, skal han si opp jobben sin for å være hjemme med barnet? Det er ikke gitt at han får ulønnet permisjon, og det er ikke så rart, i mine øyne, om noen ikke har råd til at den ene skal ta ulønnet permisjon når den andre er nyutdannet.

Akkurat dette er jeg helt enig i. Jeg er selv hjemme i år med en som falt utenom. Og økonomisk er dette en stor utfordring for oss. Og det er ikke sånn at alle tjener så godt at man klarer å legge opp buffer som skal vare et år på den tiden man har til rådighet. Og at mannen skulle vært hjemme i stedet for meg ville vært katastrofalt økonomisk.
Ser man litt stort på det er dette en likestillingssak som fortjener plass i media. Men helst uten sutring. Det gjør bare at folk ikke gidder å se nærmere på saken tror jeg.

Gammel 02-02-15, 14:10   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

De som er underordnet AML, har rett på permisjon uten lønn.
Og ja, jeg vet at det er ikke alle ansatte i Norge som er under AML, men de har oftest perioder med fri som muliggjør at den andre parten i forholdet kan jobbe.

Ellers vil jeg våge påstanden om at de har jo visst om dette i ett år, så de kunne jo ha planlagt annerledes.

Hvordan mener du de skulle ha planlgt annerledes? Problemet er jo at hun må si nei til sitt første jobbtilbud som nyutdannet fordi de mangler tilsyn til barnet. Det er vanskelig å planlegge mer rundt det enn hun allerede har gjort om hun har søkt bhg-plass da barnet var 2 uker gammelt og hver uke ringt rundt til 31 ulike barnehager. Mange steder i landet er det vanskelig å oppdrive dagmamma, og jeg synes uansett ikke vi som får barn seint på året skal være tvunget til benytte oss av et usikkert tilbud uten noe som helst kontroll. Jeg er ikke blandt dem som er særlig skeptisk til mennesker sånn til vanlig, men selvfølgelig er det en trygghet å levere barnet mitt i en barnehage der det føres tilsyn, det er mange voksne, det er utdannede pedagogiske ledere osv. Jeg ville ikke uten videre følt at det var ok å levere barnet mitt hos en dagmamma.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 14:18   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan mener du de skulle ha planlgt annerledes? Problemet er jo at hun må si nei til sitt første jobbtilbud som nyutdannet fordi de mangler tilsyn til barnet. Det er vanskelig å planlegge mer rundt det enn hun allerede har gjort om hun har søkt bhg-plass da barnet var 2 uker gammelt og hver uke ringt rundt til 31 ulike barnehager. Mange steder i landet er det vanskelig å oppdrive dagmamma, og jeg synes uansett ikke vi som får barn seint på året skal være tvunget til benytte oss av et usikkert tilbud uten noe som helst kontroll. Jeg er ikke blandt dem som er særlig skeptisk til mennesker sånn til vanlig, men selvfølgelig er det en trygghet å levere barnet mitt i en barnehage der det føres tilsyn, det er mange voksne, det er utdannede pedagogiske ledere osv. Jeg ville ikke uten videre følt at det var ok å levere barnet mitt hos en dagmamma.

Det finnes mange muligheter om man bare evner å tenke litt utover A4 livene.
De kan jobbe annenhver dag. F.eks. Pappaen har jo rett på pappapermisjon, mammen trenger ikke å være hjemme da.
Som lege kommer det til å være mye kvelds og helgejobbing, pappaen kan være hjemme da.

Sånn til å begynne med.

Gammel 02-02-15, 14:20   #31
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi er jo utpreget positive og tenker at dette må jo ordne seg for oss som virkelig prøver. Nedslående når det kommunale opptakskontoret kunne fortelle at det var 111 småbarn uten plass i den sonen jeg bor i. Da er det mange om benet, og ikke så rart at dagmammaer ikke annonserer. Avslag etter avslag og dagmammaer som ikke var det allikevel, ble for mye for meg. Jeg visste ikke bedre, da.

Ofte har småbarnsforeldre høye boliglån, type maks belåning på to 100% stillinger, kanskje tatt opp før termin og kontakt med barnehagekontoret. I oktober 2008 var renta varslet til 9,8%.

Gammel 02-02-15, 14:26   #32
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke helt rettferdig å stille opp ettåringer født etter 1. september i samme gate som stakkars skoleelever med vesker til kr. 9000,- heller.

Det er forskjell på nyhetssaker og kronikker, og det er da sannelig fint at også myke verdier får spalteplass. For øvrig finnes det ledige plasser i denne kommunen, dersom man først har en plass (om enn ikke en som er praktisk tilgjengelig fra bolig og jobb) så er det lettere å få plass i nærbarnehagen etterpå. Jeg har selv byttet barnehage to ganger fordi vi måtte prioritere plass før nærhet, det er aldri enkelt, men jeg fikk drømmejobben.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 14:26   #33
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ang. første sak, så er det en del gode poenger, selv om dette er et noe klønete skrevet leserinnlegg/kommentarartikkel.

Gammel 02-02-15, 14:32   #34
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Egentlig er det mange saker jeg ser der redaksjonene burde gjort vurderinger med hvor viktig saken egentlig er og hvilke konsekvenser det er for de(m) som presenteres i saken. Ting blir liggende på nett og man burde ha gangsyn nok til å forstå at dette vil kunne framstå som bare fjollete. Saken kan være alvorlig nok for de som er i saken, men redaksjonene burde gjort vurdering om ikke det er en framstilling med navn og bilde som får uheldige konsekvenser.

Det er mange som strengt tatt ikke vet konsekvensen av det å stå fram i media med en del saker. Ting blir liggende på nett. Det kan være unge folk som senere vil kunne bli konfrontert med det. Og det blir fillesaker, som man kanskje like gjerne kunne vært foruten - i hvert fall uten at sakene trengte å bli "personifisert".

Det som videre irriterer meg er når barn blir dratt inn i saker - og navngitt og med bilde - pga. foreldrene ikke vet sitt eget beste. Og redaksjonene kjører sakene.

VVP pk. 3.9 er ganske klar egentlig. Men såklart, man ser i utgangspunktet ikke på det som alvorlige saker. Men konsekvensene i henhold til mobbing, framtidige arbeidsgivere osv. når det ligger saker på nett der man framstår som "ikke akkurat smart"....

Gammel 02-02-15, 14:33   #35
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ehhh? Det er vel ikke så enkelt å planlegge timingen slik at en får barn innen en gitt dato? Og som nyutdannet er det vel kanskje ikke det beste å starte med ulønnet permisjon, det er vel ikke engang mulig?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 14:34   #36
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ehhh? Det er vel ikke så enkelt å planlegge timingen slik at en får barn innen en gitt dato? Og som nyutdannet er det vel kanskje ikke det beste å starte med ulønnet permisjon, det er vel ikke engang mulig?

Jeg snakker om etter at barnet er født og man får tilbud om jobb. Mor trenger ikke på død og liv ta hele permisjonen. Mener jeg.

Gammel 02-02-15, 14:46   #37
mrc

mrc sin avatar

Standard

Jeg snakker om etter at barnet er født og man får tilbud om jobb. Mor trenger ikke på død og liv ta hele permisjonen. Mener jeg.

Hvis man er i en etableringsfase og han allerede er i jobb kan det også bety en del økonomisk. Hvis hun er nyutdannet lege og skal ut i turnus er ikke lønnen så veldig høy. Og hvordan påvirkes det at man evt. ikke var i jobb før ungen ble født? Mener å huske at det endret seg litt da i henhold til hva man hadde rett på.

Det er for de fleste en del måneder før det er aktuelt at far tar over permisjonen... Er er man for så vidt inne på en annen diskusjon som man vel har hatt mange ganger før her inne også....

For en del kan det være "enkelt" å planlegge når tid ungen skal være født. For noen som prøver over tid å få barn er det ikke det. For noen blir det også "uhell".

Gammel 02-02-15, 14:47   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

For en del kan det være "enkelt" å planlegge når tid ungen skal være født. For noen som prøver over tid å få barn er det ikke det. For noen blir det også "uhell".

Jeg regner med at du ikke insinuerer at jeg sikter til at man må planlegge når barnet skal bli født, for det vet jeg meget vel at er klin umulig, ihvertfall for egen del.

Gammel 02-02-15, 15:03   #39
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er rullerande opptak i Bergen kommune. Altså på den måten at dersom du ikkje får plass i august, beholder du plassen din i køen og rykker stadig oppover i løpet av året dersom det blir plassar ledig. Men det er jo ganske få plassar som plutselig blir ledig midt i året, så sjansane til å få plass utenom hovudopptaket er ikkje spesielt gode. Men du rykker ikkje bakover i køen av den grunn! Ved neste hovedopptak står du foran alle dei nye søkarane i køen.

Men når det er sagt er det altfor dårlig barnehagedekning i fleire av bydelane i Bergen. Kommunen meiner at dei har oppfyllt si plikt så lenge dei gir tilbud om ein plass innanfor kommunegrensa. Dei bryr seg ikkje om at du gjerne bruker to timar i kvar ende av arbeidsdagen til henting/levering.
Ein burde ha rett til å få plass i eigen bydel og kanskje burde dekninga vere så god at ein kan få plass om hausten sjølv om ein ikkje treng plassen før i oktober. Men at det heile året skal stå plassar tomme og klare til å ta i mot barn syns eg ikkje at vi skal kunne kreve.

Gammel 02-02-15, 15:15   #40
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes mange muligheter om man bare evner å tenke litt utover A4 livene.
De kan jobbe annenhver dag. F.eks. Pappaen har jo rett på pappapermisjon, mammen trenger ikke å være hjemme da.
Som lege kommer det til å være mye kvelds og helgejobbing, pappaen kan være hjemme da.

Sånn til å begynne med.

Greit at man har krav på permisjon, men det er under forutsetning av at det ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Om en ansatt ber om å få jobbe annenhver dag vil jeg tro det vil bety vesentlig ulempe for veldig, veldig mange arbeidsgivere. Og de har fremdeles bare 50% lønn begge to.

Jeg synes det er temmelig arrogant å møte alle problemer med "de burde planlagt bedre".

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.