|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
maler
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg synes det er vanskelig å finne ok bosteder også nå, åpenbart sent ute. Flere steder er det meste bortbestilt. Men det går helt sikkert an spesielt om man kan reise fra gardermoen og er åpen for hvor og når man reiser i løpet av sommeren.
|
|
|
#122 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Flyreiser med avreise i slutten juli og begynnelsen på august kan være billig. Men i Italia særlig, er det høysesong og dyrt for bolig og bil. Ca 10 mil sør og nord for Roma er det mye utsolgt. Muligheter øst, men da langt fra hav og kjente byer.
|
|
|
|
#123 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvGrunnen til at charter er svindyrt for oss er at vi har (hatt) 3 barn, vi vil ha 2 soverom og har vil gjerne ha fullt kjøkken og vaskemaskin. Da snakker vi fort 80 lapper, noe som er uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
kamerat
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har så langt bestilt overnatting i 14 netter på Sardinia og Korsika i juli til gjennomsnittlig 1000 kr natta (agriturismi + leilighet). Det er atskillig mer enn vi pleier å bruke i Hellas, f.eks. Flybillettene er kjempebillige i år, men delvis fordi det er i kombinasjon med en konferansereise for mannen, 6000 kr. Så 20 000 for to uker (men så skal vi være borte en ukes tid til, da).
|
|
|
#125 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å bestille fly og feriehus selvI år kommer vi til å betale rett under 40000 for oss fire i Italia i 17 dager. En uke i en leilighet ved Amalfikysten, og en uke i et hus med basseng nord for Roma. Inn i den prisen ligger også leie av bil og tre netter utenom på hotell. Jeg syens det er ganske grei pris egentlig. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg har kikka rundt for morro skyld etter 1 ukes ferie div steder for oss 5. Jeg finner bare svindyre reiser, minimum 40lapper så jeg skjønner ikke hvor dere finner charter billigere enn dette? Ferie til varme strøk er for dyrt for oss. Når l
|
|
|
#127 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi bor i nord- Norge og har fem barn som betaler nesten fullpris på fly. Så ferier utover Norge og Sverige blir nesten dyrt uansett. For flyreise, en uke på hotell og to uker i lite feriehus betaler vi 65 000. Og da var vi nokså tidlig ute, og fikk tak i de billigste flybillettene.
|
|
|
#128 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi betaler ca 35 000 for tre barn og to voksne all ink i Kreta. Apollo skulle ha over 60 000 for nøyaktig samme pakke i fjor. For oss er det halv pris å bestille utenom.
|
|
|
#129 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
27 juli til 3 august, Tenerife, Mallorca, Tyrkia og sikkert Bulgaria. Jeg har sett på priser for fire og to uker. Den andre uka koster svært lite ekstra.
|
|
|
|
#131 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har utleieleilighet i utlandet, og man må være tidlig ute. Vår er booket ut april 2015 allerede nå, det er en og annen uke/noen dager ledig i juni og august, men ellers går det i "ett" (hvis man da ikke reiser off-season). Så skal man planlegge på egenhånd, bo på "drømme"plassen, må man planlegge i god tid. Jeg vet at enkelte jobber ikke er forenelig med 1 år-frem-i-tid-planlegging.
|
|
|
#132 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vi skal til Sunwing resort Mallorca Cala Bona i år, enkleste leilighet i juli. 2+2 pers. 32.000 kr, inkl frokost. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi leide et hus på den franske rivieraen for noen år siden, i en liten by jeg ikke lenger husker navnet på.... jo, Saint Maxime. Ca 1 time syd fra flyplassen i Nice. Veldig billig iom at den lille byen ikke var så popular som de andre større byene. Nydelig hus med basseng og 3 etasjer med bad i alle etasjene. Fantastisk utsikt mot havet, bocca-bane og gåavstand til stranden. Kunne gjerne reist dit igjen med barna. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har leid feriehus like uten for Fuengirola, ikke så langt fra Malaga i sommer. Vi fant en annonse på finn.no. Her det er mange norske utleiere. Virker som at mye allerede er utleid, for flere vi var i kontakt med hadde allerede fullbooket sommer. Mens en del av dem var også villig til å videreformidle kontakt til andre i samme område.
|
|
|
|
#135 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvSånne tråder er farlige. Sommerferien er allerede bestemt, men nå begynte jeg jaggu meg å surfe rundt på leting etter høstferie i Italia.
|
|
|
|
#136 |
|
maler
|
|
|
|
#137 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi betaler 6000.- for fly tur/retur Mallorca, 3 pers i juli. Så bor vi i hus med egen liten basseng. Homeaway.com, spaniasommer.no og villasplanet.com har vi god erfaring fra. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å bestille fly og feriehus selvVår sommerferie koster 30x4 med trikken!
|
|
|
#139 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvem leide dere da hus gjennom?
|
|
|
#140 |
|
Mother of Dragons
|
Vi leide gjennom Suffolk-secrets.co.uk Det var veldig greit og ryddig, nokså billig var det også. Leide et helt hus for ikke veldig mye penger.
|
![]() |
|
|