Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lavterskel-Halloween (igjen)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 13:31   #61
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavterskel-Halloween (igjen)

Kjempekule! Hadde ikke lager nye. Her spises det også lite. Grønn spaghetti og mumiepølser var kjempegøy, men spiste de det? Neida. Bare pølse i lompe, takk.

Gammel 20-10-14, 14:57   #62
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hadde heller ikke laget nye heksefingre. Litt rød konditorfarge så blir det bra M

Gammel 20-10-14, 23:47   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Flott heksefingre!

Gammel 20-10-14, 23:53   #64
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kjempekule! Hadde ikke lager nye. Her spises det også lite. Grønn spaghetti og mumiepølser var kjempegøy, men spiste de det? Neida. Bare pølse i lompe, takk.

Det er ikke en opsjon her.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:26   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor får en kjøpt tørris, hvordan bruker man det, hvordan oppbevarer man det, osv? Jeg kan ingenting om tørris, tror ikke jeg har sett det live engang, men det spørs om ikke jeg trenger...

I Oslo kjøpes det på Yara på Alnabru/Brobekkveien. Det kan oppbevares i fryser, men reduseres relativt hurtig i volum, så altså tidligst kvelden før.

Yara er vel godt tips over alt hvor det finnes.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:38   #66
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Må henge i denne tråden for tips , jeg arrangerer Halloween for 3.klassingene i år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 14:11   #67
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville informerte oss i forrige uke om at hun hadde tenkt å ha Halloweenfest hjemme i år. Så da henger jeg også her.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 23:37   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puh, festen overstått! Det ble litt dårlig med bilder - heksefingrene har dere sett alt. Denne gulrotkaka har vanlig ostekrem farget med konditorfarge og er pyntet med svart sukkerpasta og stilk av grønnfarget marsipan. "Rillene" i kaka lagde jeg bare med en kniv i glasuren.

Rulle-marsipankakespøkelset ble nesten mer vellykka enn jeg hadde håpet, men jeg rakk aldri å ta bilde av det. Jeg skar til rullekaka mens den ennå var frossen, slik at den var formet som et litt rundt hode med en rett kropp og to enkle armer. Utenpå smurte jeg krem, og så la jeg Odense marsipanlokk over som laken. Malte på svarte øyne og Skrik-munn med sukkerpasta.

Ellers ble det mumiepølser, grønnfargede makaronilarver med ketsjup og "blod-saftsuppe" med frossen, hvit hanske som velkomstdrink. Jeg hadde også fått tak i spøkelsespotetchips på Europris - veldig populære.

Gammel 27-10-14, 09:40   #69
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I Oslo kjøpes det på Yara på Alnabru/Brobekkveien. Det kan oppbevares i fryser, men reduseres relativt hurtig i volum, så altså tidligst kvelden før.

Yara er vel godt tips over alt hvor det finnes.

Wow, jeg kunne virkelig tenke meg tørris. Jeg søkte på Yara, men fikk opp noe landbruksrelatert. Partybutikker har kansje det? Jeg søkte litt på tørris og fikk opp at Norsk Hydro kansje selger det. Det blir noe jobb å finne det.
Edit: fant YaraPraxair.

Men du som har brukt det, hvor mye kjøpte du? Den posen i overkant av bildet? Hvor mye fikk du utav det... tåkela du stua? Hvor lenge varte effekten når du brukte kaldt vann? (hvis du brukte kaldt vann) Er det bare 10 minutter eller så, er det for mye jobb å skaffe det.

Sist redigert av Mrs. S : 27-10-14 kl 09:51.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 09:51   #70
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke at noen ville prøvd det, men den metoden funker altså IKKE til pinnebrød.

Takk for opplysningen, for det hadde jeg ikke tenkt å prøve. :lyge:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 10:35   #71
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Fantastiske fingre. De er så ekle at jeg det ikke frister å spise dem. Men så er sukkerinnholdet slik at de sikkert hadde gått med uansett.

Gammel 27-10-14, 12:17   #72
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har googlet. Jeg liker å pynte til Halloween ute. Men jeg ville gjerne ha en effekt som varer lenge og er billig.

Jeg fant en billig gjør-det-selv tåkemaskin. http://mad-science.wonderhowto.com/h...mates-0134026/
Denne effekten er ikke så voldsom, men noe å ha ute for en heksegryte? Jeg har kansje glyserol liggende i en skuff, hvis ikke selger apotek det. Jeg vet ikke hvorfor glyserol brukes, men jeg kan gjette på at det blir bedre "tåke".

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:35   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Wow, jeg kunne virkelig tenke meg tørris. Jeg søkte på Yara, men fikk opp noe landbruksrelatert. Partybutikker har kansje det? Jeg søkte litt på tørris og fikk opp at Norsk Hydro kansje selger det. Det blir noe jobb å finne det.
Edit: fant YaraPraxair.

Men du som har brukt det, hvor mye kjøpte du? Den posen i overkant av bildet? Hvor mye fikk du utav det... tåkela du stua? Hvor lenge varte effekten når du brukte kaldt vann? (hvis du brukte kaldt vann) Er det bare 10 minutter eller så, er det for mye jobb å skaffe det.

Jeg husker ikke, men det var vel en 3-4 pakker? Du tar bare noen klumper i om gangen, så jeg har aldri brukt opp alt.

Det lønner seg ikke å bruke for mye om gangen, da blir det bare en stor isklump. Det er "smeltingen" som gir røyk (dvs det sublimerer; går rett fra solid fase til gass).

- No. 4 -
Gammel 28-10-14, 09:33   #74
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Veldig enkle godteposer, hvis du skal ha det:

Tips til hvor jeg får tak i slike poser? Raskt og i fysisk butikk, da det ikke er tid til å bestille - fest på torsdag.

Gammel 28-10-14, 09:50   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Tror det var på Staples (tidl Binders)?

- No. 4 -
Gammel 28-10-14, 10:23   #76
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og så stjal jeg frimodig disse ideene fra Skilpadda - mumiepølser og grønn larvemakaroni med ketsjupblod:

Brukte du konditorfarge for å farge makaronien grønn?

Gammel 28-10-14, 10:24   #77
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Brukte du konditorfarge for å farge makaronien grønn?

Hadde bare vanlig konditorfarge for hånden, og det er ikke særlig effektivt i kokevannet - selv om jeg brukte over en halv flaske, ble det bare en lys grønntone.

Gammel 28-10-14, 11:08   #78
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tror det var på Staples (tidl Binders)?

Takk. Jeg kan prøve det, hvis ikke er det kanskje mulig å få tak i på hobbyforretning ol. Men Staples neste!

Gammel 28-10-14, 11:22   #79
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Leste at vi kommer til å handle for 250 millioner på årets halloween. Det er ganske mye og et tegn på at Halloween virkelig har blitt en merkedag her til lands. Hvor mye penger regner dere med å bruke på årets feiring?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 11:46   #80
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Vi regner å bruke 40-50,- pr. elev for å dekke mat, drikke, tallerkner/krus/servietter, litt pynt, popcorn, frukt/dessert, aktiviteter ol. Det blir 21 elever, altså ca 1 000,- alt inkludert. Så kommer jo kostymer attåt da, for hver og enkelt.

Privat blir det 60,- for gresskarene som allerede er kjøpt inn, ca 400,- for barnas kostymer + evt. smågodtet vi skal kjøpe. Altså en 5-600,- tilsammen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.