|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Eg hate intenst å spise av papp så eg hadde lånt eller i verste fall leita fram hybelserviset mitt frå 90-talet.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg hadde brukt papp og det hadde ikke engang falt meg inn at det ikke skulle være ok. At folk kan hate intenst å spise av papp, overrasker meg veldig.
|
|
|
|
#24 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Bor du i Oslo vet jeg at du kan leie tallerkener, glass og bestikk av et firma som driver med slikt. Det gjorde min svigerinne til sin 30-årsdag. Det er sikkert en mulighet i flere litt større byer også og jeg synes det var ganske så genialt. Hun serverte sushi og riesling og fikk låne sushitallerkener og hvitvinsglass nok til hele selskapet.
|
|
|
#25 |
|
Ferdiglada
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?
Eg syns rett og slett maten blir smakande papp.
|
|
|
|
#26 |
|
Ferdiglada
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Eg hadde i tilfelle kjøpt sånn engangsplastfat, ikkje papp.
|
|
|
|
#27 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Plastfat i stedet for papp ja. Hadde ikke kostet meg en kalori å bruke det, og hadde heller ikke reagert om jeg kom i selskap og fikk servert maten på det.
|
|
|
#28 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Papp er ikke førstevalget, men det er helt uproblematisk å bruke papptallerkener.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Godt å se at det ikke bare er jeg som synes papp er litt kjipt. Skal se om jeg finner meg noen tallerkener jeg liker, og kjøpe nye. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Har også en runde tallerkener i boden fra IKEA, kjøpt til 40-årslaget mitt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg ville valgt bort papp. Det ser ikke så pent ut, og jeg opplever det som litt kjipt å bruke. Som gjest tenker jeg nok ikke over det. Når det er sagt er det stor forskjell i kvaliteten på engangsservise. Om du har mulighet ville jeg kjøpt billig på ikea eller lånt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg hadde heller ikke reagert som gjest. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg hadde valgt papp selv om jeg hadde hatt service til alle.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg ville nok kjøpt eller lånt noen... ikke så fan av papptallerkner (greit nok i barnebursdag) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Vi kjørte papp i vår "70-års dag" i sommer, men det var grillfest med.... husker ikke hvor mange folk, ute. Plassert rundt spisebordet inne hadde jeg kjørt vaskbare, ja.
|
|
|
#37 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg hadde glatt brukt papptallerkener om det var utendørs feiring med grilling o.l, men ville helst ikke brukt det inne. Da vi hadde en lignende feiring for ikke så lenge siden, lånte jeg tallerkener som var noenlunde like mine (jeg har bare 12) av min mor. Dersom alternativet er å kjøpe mange, nye og dyre tallerkener, ville jeg nok gått for papp. Jeg synes ikke det er hårreisende å bruke papptallerkener, men ville ikke gjort det om jeg hadde andre alternativer. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?På grillfester ute har vi ofte brukt papp, og det synes jeg er greit. Det samme med barneselskap, da har det vært kjekt å krølle sammen duk og asjetter, og kaste rett i søpla. Men 40 år, da skal man liksom være "voksen", føler jeg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?
vi ble jo 35 hver, og relativt voksne....
|
|
|
#40 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Om vi spiser ute, og for eksempel griller, kan jeg godt finne på å bruke papp til voksne. Ellers er dette forbeholdt barneselskap. |
|
|
|
![]() |
|
|