Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 00:19   #601
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det føles ikke som avspassering at du jobber 3-4 timer mindre enn du skal ei uke? fordi du uansett jobber i helga? Du teller ikke med helga i de timene du jobber, da?

Jeg tror absolutt at dere jobber i ferier også, men når noen sier "jobber bare 35-40", så forventer jeg at de teller med de timene de jobber den uka, også de som er på lørdagskvelden.

Enig med din vinkling!

Gammel 17-08-14, 00:21   #602
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er iallfall mange som er skoleeksperter fordi de har gått 9 år eller mer på skole selv. Det er litt slitsomt å forholde seg til i betente tider.

Gammel 17-08-14, 00:21   #603
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer at jeg nok bruker alt for mye tid på jobben min. Men det er på en måte livsstilen min. Til tider lever og ånder jeg for jobben min, jeg bruker veldig mye tid på å finne spennende ting til elevene mine i fagene mine. Jeg underviser det som er hobbiene mine, men jeg jobber aller, aller best når jeg kan jobbe i helgene, sent på kvelden.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:21   #604
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

JOg dette er ikke å klage, men egentlig kjernen i mye av det å jobbe som lærer. Det er ikke når vi er på kontoret på jobb med 5 andre at de store oppleggene blir unnfanget. For meg personlig er det lørdagskvelden mens mannen ser på noe kjedelig på TV for eksempel.

Jeg unnfanger gjerne de mest kreative oppleggene mens jeg er og trener.

Gammel 17-08-14, 00:21   #605
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere står friere enn mange andre, det er poenget. Dere har friheten til selv å avgjøre når det passer så lenge det ikke kræsjer med fastlagte arbeidsoppgaver.

Helt klart. Dette er kanskje den aller største frynsegoden med læreryrket.

Til elg, vi får ikke "flekse" med bundentiden vår på vår skole, men den tiden som ikke er bunden styrer vi selv, ja. Mange uker jobber jeg mye mer enn 43 timer i uka, i begynnelsen, og spesielt i slutten av, skoleåret jobber jeg mindre.

Kontroll? Vel, med mine undervisningsfag ville det vist seg ganske kjapt hvis jeg ikke gjorde jobben min. Det er et lederansvar å ta tak i medarbeidere som ikke gjør jobben sin, jeg forstår ikke hvorfor jeg skal detaljkontrolleres av den grunn. Jeg har ikke valgt denne utdannelsen (universitetet), eller dette yrket, for å jobbe i et ufritt yrke. For å gjenta det jeg skrev i starten av innlegget. Den friheten vi har hatt i deler av arbeidstiden vår oppleves av meg som en frynsegode som jeg personlig er mer eller mindre avhengig av å ha. Går skolen over til full kontortid for lærere, så går jeg over i et annet yrke. Jeg har jobbet utenfor skolen før, så jeg vet at det finnes andre yrker og jobber som passer for bohemer som meg. Jeg er i skolen bare fordi det finnes ungdommer der, og fordi jeg tror jeg gjør en høvelig bra jobb som lærer, ikke fordi jeg har lang sommerferie eller fordi jeg kan gå tidlig hjem på fredag. Når det ikke koker i lærerdiskusjoner og lønnsoppgjør, så tenker jeg i grunn på meg selv som et ekstremt priviligert menneske, som får lov til å ha den jobben jeg har.

Det er jo merkelig at folk skal være så misunnelig på min arbeidstid. Mannen min gikk fra å være lærer til å være rådgiver i kommunen. Han orket ikke lærerjobben lenger, og ville ha en jobb med normalarbeidstid. Han har 25 timer bundet per uke - kjernetiden fra 9-14 - før og etter det kan han flekse etter eget forgodtbefinnende når det passer.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:23   #606
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det føles ikke som avspassering at du jobber 3-4 timer mindre enn du skal ei uke? fordi du uansett jobber i helga? Du teller ikke med helga i de timene du jobber, da?

Jeg tror absolutt at dere jobber i ferier også, men når noen sier "jobber bare 35-40", så forventer jeg at de teller med de timene de jobber den uka, også de som er på lørdagskvelden.

Poenget mitt er vel egentlig at jeg så og si aldri jobber mindre enn 43.5 timer på en uke. Jeg jobber for mye i helgen, helt frivillig må vite, til at det blir mindre.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:24   #607
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Jeg vet ikke hvordan avspasering føles, men i den delen av arbeidslivet hvor jeg jobber så betyr avspasering at man jobber mindre enn en normaluke. For lærere er en normaluke 43 timer. Jobber dere mindre enn det en uke så avspaserer dere. Jobber dere mer enn det en uke så bygger dere opp avspaseringstimer.

Slik det er nå så har dere enklere for å avspasere enn andre yrkesgrupper da dere kan avspaserer den ubundne tiden uten å spørre noen. Med den nye avtalen har dere fortsatt seks timer hver uke dere kan avspasere uten å spørre noen. Ønsker dere å avspasere mer enn 6 timer en uke må dere spørre rektor.

Jeg tror dere kunne vunnet mye på å sloss for tydelige regler for i hvilke tilfeller dere kan avspasere den bundne tiden istedenfor å sloss for å beholde all den ubundne tiden dere kan avspasere etter eget hode. For å opprettholde dagens situasjon så trenger dere egentlig bare å sikre at dere har rett til å avspasere tre timer av den bundne tiden i uken i tilfeller hvor dere har lagt dere opp avspaseringstimer. Dere vil da fortsatt ha 9 timer i uken som dere kan avspasere.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:25   #608
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tenker og tror at det er stor forskjell på de lavere trinnene til vgs. Min eldste går nå i 4. klasse. De har vel knapt hatt prøver til nå, et par i mai bare, slike nasjonale prøver.

På vgs hadde vi jo mange prøver, ofte. Jeg ser fint for meg at der er det mye å rette. Jeg har en mor som var lærer, så jeg vet hvor mye arbeid det er å rette. Det er ikke gjort i en fei. Hun har sittet i mange ferier og rettet.

Derfor er det også forskjell på hvor mange timer en lærer underviser i uka på ulike trinn. En lærer i barneskolen underviser noe sånt som 25-26 timer i uka i full stilling (ikke helt sikker på nøyaktig tall), en lærer i videregående underviser som oftest 18-20 timer i uka avhengig av fag. En norsklærer har størst rettebyrde og derfor lavere timetall enn en kroppsøvingslærer, f.eks.

Gammel 17-08-14, 00:26   #609
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jobber dere mer enn det en uke så bygger dere opp avspaseringstimer.

Nei det gjør vi ikke. Jobber vi mer enn de 43.5 timene så jobber vi bare mer. Vi får ikke igjen det noe sted.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:27   #610
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fatter ikke at barneskolelærere kan undervise så mange timer som de gjør oppi all foreldreoppfølgingen og sosiale oppgaver på skolen.

Gammel 17-08-14, 00:27   #611
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke hvordan avspasering føles, men i den delen av arbeidslivet hvor jeg jobber så betyr avspasering at man jobber mindre enn en normaluke. For lærere er en normaluke 43 timer. Jobber dere mindre enn det en uke så avspaserer dere. Jobber dere mer enn det en uke så bygger dere opp avspaseringstimer.

Slik det er nå så har dere enklere for å avspasere enn andre yrkesgrupper da dere kan avspaserer den ubundne tiden uten å spørre noen. Med den nye avtalen har dere fortsatt seks timer hver uke dere kan avspasere uten å spørre noen. Ønsker dere å avspasere mer enn 6 timer en uke må dere spørre rektor.

Jeg tror dere kunne vunnet mye på å sloss for tydelige regler for i hvilke tilfeller dere kan avspasere den bundne tiden istedenfor å sloss for å beholde all den ubundne tiden dere kan avspasere etter eget hode. For å opprettholde dagens situasjon så trenger dere egentlig bare å sikre at dere har rett til å avspasere tre timer av den bundne tiden i uken i tilfeller hvor dere har lagt dere opp avspaseringstimer. Dere vil da fortsatt ha 9 timer i uken som dere kan avspasere.

Jeg forstår ikke helt hva du vil fram til?

Jeg er ellers ikke helt enig i din tolkning. Vi har en gjennomsnittlig arbeidstid på 43,5 timer. Ikke en fast arbeidstid på 43,5 timer i uka. Det blir meningsløst å snakke om avspasering sånn som du gjør. Absolutt alle som jobber i skolen vet at man ikke jobber 43,5 timer i uka den siste skoleuka f.eks. Det er et gjennomsnittstall som årsverket beregnes ut i fra, og som gir oss avspaseringsdager på sommeren, høsten, jul, vinterferie og påske.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:32   #612
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg merker jeg blir litt oppgitt over forslag om å sitte på gruppe- og møterom og jobbe, jeg. Hvorfor ønsker du at jeg skal gjøre det, Elg? Er det fordi du ikke er helt sikker på at jeg gjør jobben min om jeg går 14.45 og tar opp igjen PC-en kl. 20.00 ser over morgendagens plan/svarer på mail. Er du mer sikker på at jeg gjør det jeg skal om jeg sitter på grupperommet en halvtimes tid? Hvis svaret er ja- føler du det også slik med andre yrkesgrupper som har fleksibel arbeidsted, at du helst skulle hatt dem fysisk på arbeidsplassen i 7.5 timer slik at du vet at de gjør jobben sin?

Jeg vet bare at i min jobb som har hatt veldig fleksibel arbeidstid så har vi fått beskjed om at de ser at vi er mest mulig på jobben for å sikre informasjonsdeling og samarbeid. På min jobb er det også mange som sitter deler av dagen på et stillerom. Det er uansett enklere å få tak i dem der for en kort prat og en diskusjon som kanskje krever bruk av en tavle for at man enklere forstår hverandre, enn ved å bruke mail, skype, Lync og andre tekniske hjelpemidler.

Det er altså ikke for å sikre at folk gjør jobben sin at man ber dem være tilstede på jobb, men for å sikre at alle kan nyte godt av kompetansen som sitter i hodet til ulike kolleger. Jeg vil tro at et lærerværelse består av folk med sine styrker på ulike områder på samme måte som en avdeling i en annen bedrift gjør.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:41   #613
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ingen skoler lar lærere avspasere bundne timer. Og hva har din arbeidssituasjon med dette å gjøre?

Joda. Ikke alle selvsagt, men de finnes så definitivt. Jeg har akkurat ordnet meg fri hele uken før høstferien, pga vikartimene mine fra i fjor.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men ok, hvis du vil kalle det å avspasere de ukene jeg kanskje jobber 40 timer istede for 43.5 så greit for meg. Det føles ikke som avspasering

Når en er vant til "vanlige uker" og "vanlig arbeidstid" så er det selvsagt avspasering hvis en har jobbet over vanlig arbeidstid en uke, og så jobber 3,5 time mindre enn vanlig arbeidstid en annen uke. Men tankegangen på arbeidstid er så utrolig annerledes hos lærere (de lærerne jeg kjenner) enn andre steder i arbeidslivet.

Det er uansett enklere å få tak i dem der for en kort prat og en diskusjon som kanskje krever bruk av en tavle for at man enklere forstår hverandre, enn ved å bruke mail, skype, Lync og andre tekniske hjelpemidler.

Ja, for da er det lett å få konsentrert seg, når en til stadighet blir avbrutt. Hvorfor skal en plutselig ha en kort diskusjon og en prat etter klokken tre, når en har mulighet til det tidligere på dagen, eller i løpet av all samarbeidstiden i løpet av uken? Mail og skype fungerer utmerket til det jeg trenger å diskutere med andre lærere iallfall.

Gammel 17-08-14, 00:42   #614
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er altså ikke for å sikre at folk gjør jobben sin at man ber dem være tilstede på jobb, men for å sikre at alle kan nyte godt av kompetansen som sitter i hodet til ulike kolleger. Jeg vil tro at et lærerværelse består av folk med sine styrker på ulike områder på samme måte som en avdeling i en annen bedrift gjør.

Jeg er helt med på den, og på min arbeidsplass har vi f.eks. fagmøter (samarbeid om planer/prøver o.l) i mine fag annenhver tirsdag og onsdag formiddag (en time på hvert møte) og bunden tid fra 14.00-15.30 to ettermiddager i uken. Vi får gjort det meste av samarbeid i den tiden, men skulle det være noe som dukket opp, er det som regel alltid mulig å få tak i kolleger mellom 8.00- og 15.00. Skulle den jeg må ha tak ha gått hjem, sender jeg en mail/sms og spør om vedkommende har tid til et møte dagen etter. I 99,9 % av tilfellene sier kollegene mine ja til å treffes så snart de har mulighet, og jeg gjør selvsagt det samme når de spør. I mange av tilfellene kan vi også komme fram til en løsning via mail. Jeg har en følelse av at du tror lærere flest iler ut av klasserommet og rett i bilen når siste time er slutt 14.00, men det stemmer ikke i det aller fleste tilfellene.

rine er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:47   #615
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg fatter ikke at barneskolelærere kan undervise så mange timer som de gjør oppi all foreldreoppfølgingen og sosiale oppgaver på skolen.

Nei, det ER veldig mye arbeid. Det er ingen tvil om det.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:49   #616
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg forstår ikke helt hva du vil fram til?

Jeg er ellers ikke helt enig i din tolkning. Vi har en gjennomsnittlig arbeidstid på 43,5 timer. Ikke en fast arbeidstid på 43,5 timer i uka. Det blir meningsløst å snakke om avspasering sånn som du gjør. Absolutt alle som jobber i skolen vet at man ikke jobber 43,5 timer i uka den siste skoleuka f.eks. Det er et gjennomsnittstall som årsverket beregnes ut i fra, og som gir oss avspaseringsdager på sommeren, høsten, jul, vinterferie og påske.

Det jeg prøver å få frem er at lærernes arbeidshverdag har en god del av de samme elementene som arbeidshverdagen i andre yrker. Problemet er bare at dere bruker helt andre ord på ting.

Jeg synes det er fint at dere har fleksibilitet til å kunne jobbe 50 timer den ene uken og 30 timer den andre. Det som det er viktig for dere å forstå er at det er dette som heter avspasering i alle andre yrker. For å kunne avspasere må man ha opparbeidet seg plusstid, og det er viktig at man har kontroll på at man ikke avspaserer mer enn man har jobbet inn. For at dere skal kunne jobbe mindre enn 43,5 timer den siste skoleuka så må dere ha jobbet mer enn 43,5 timer tidligere i året uten å ha tatt dem ut som avspasering tidligere.

Jeg tror at dere ville kunne få mer forståelse hos folk i andre yrker dersom dere begynner å bruke de samme begrepene som det vi gjør. Jeg tror også at det kan være nyttig om dere blir litt mer bevisst at dere faktisk avspaserer. Det er mange lærere som sutrer over at dere ikke kan avspasere som alle andre når dere vil det. Dere kan faktisk det selv om det er vanskeligere for dere å avspasere hele dager. På noen skoler så slutter lærerne kl 11:30 på fredager. Jeg vet ikke om noen andre yrker hvor alle får mulighet til å avspasere halve fredag hver uke.

Hvis jeg forstår konflikten riktig, så er problemstillingen nå at dere går fra å ha 9 timer (for de som har 34 timer bundet tid) med avspasering dere selv kan styre hver uke til å få 6 timer med avspasering dere selv kan styre. Forskjellen er da større for de skoletypene som har mindre bundet tid.

Jeg tror at det ville vært enklere for lærerne å få forståelse for sine behov hvis de brukte samme terminologi som i andre yrker.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:51   #617
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elg. Jeg skjønner heller ikke at du ikke ser at med bunden 37,5 timersuke kan man faktisk ikke jobbe mer og få det avspasert, og at man dermed ikke får gjort ferdig jobben sin, noe som elevene blir veldig skadelidende av?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:54   #618
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og der kom den første sutrebeskyldningen i denne tråden. Jeg diskuterer dermed ikke mer.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:56   #619
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elg: Det jeg ikke tror du forstår hvis du aldri har jobbet i offentlig virksomhet er den mistilliten som er mellom arbeidsgiversiden og arbeidstagersiden der til tider. I motsetning til i det private der arbeidsgivere tradisjonelt sett ser på arbeidstakere som såkorn som man vil forsøke å gi best mulig arbeidsvilkår (jeg vet det er press der også og ikke alltid optimalt) er det i spesielt skole og helsesektoren en forventning om at en arbeidsavtale vil brukes til det absolutte ytterpunktet for å skvise økonomi ut av systemet.

Gammel 17-08-14, 00:59   #620
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med at lærerne slutter 11.30 om fredagen, Elg? Er det da siste time er slutt, eller går alle lærerne på disse skolene du kjenner til hjem kl. 11.30? Om så skulle være, tror jeg neppe disse heldige lærerne er de eneste som har mulighet til å gå tidlig en fredag. Mest sannsynlig får de vel veien til hytta for seg selv siden resten av Norge nå har så mye hjemmekontor at de har begynt å avspasere fra torsdag ettermiddag i stedet. (OK, jeg overdriver, men bare litt.)

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.