|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Her er det tradisjon med grilling og bålbrenning på gården til noen vi kjenner. "Halve bygda" møtes der. I år gikk vi hjem tidlig, siden vi har lånebabyen på besøk.
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi er uten barn og sitter og venter på neste fotballkamp. Mannen drikke rødvin, jeg drikker ingefærøl.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi har akkurat kommet hjem fra IKEA. Der var det kaos for å si det sånn. Datasystemet var nede på fjernlageret deres. Nå driver pompen med kveldsmaten og skal snart i seng. Snuppa er grinete for at vi ikke får skrudd opp sengen hennes i dag. Naborommet til pompen, og han må ha det stille for å få sove. Og mannen bare lempet varene inn og forsvant ut igjen for å sprøyte på jordet.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi har aldri gjort noe. Eller en gang kanskje. Vi har ikke noe tradisjon for å feire. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Jeg er vant til ordentlig feiring, men det har blitt lite feiring for oss etter vi fikk barn. Har på følelsen at det alltid var en lørdag da jeg var liten, hm.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Har vært i båtkortesje og spist grillmat til middag. Jobb i morra,så noen større sprell blir det ikke. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....
Da jeg var liten var det alltid den nærmeste lørdagen til 23. juni. I sverige er det vel den nærmeste fredagen?
|
|
|
|
#29 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg kunne gjerne dratt dit, men de tenner jo ikke bålet før kl 22. Så det utgår med barna.
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi pleier å dra et sted med bål eller grilling, men i år ble det ikke. Eldste har dratt til pappaen sin. Yngste sovnet klokka sju og vi har spist taco og puslet historiepuslespill med mellomste. Vi var på tur i går, noe som endte med noen timer på legevakta og sydd finger på mellomsøster, så hun var egentlig helt med på å være hjemme i dag.
|
|
|
#31 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi feiret på lørdag med en praktfull kveld med mange store og små til sent på kveld. Mye lurere når det er flyttet til nærmeste helg som vi har gjort med en vennegjeng. I dag blir det bare som en vanlig dag og ingen feiring eller strandtur. Her er bilde fra lørdagskvelden vår. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ja, de har jo offentlig fridag også, det er en enda større greie der. Pratet akkurat med min mor og hun var skuffet over at vi ikke videreførte tradisjon med feiring og pynting.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....I år skjer det fint lite hos oss, de to store er borte og det er mandag. Men det er litt kjedelig, jeg hadde tatt dem med opp på sverresborg dersom de store var hjemme.
|
|
|
#35 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Jeg spiser sjokolade, drikker iste og ser The Glades på netflix her på pasienthotellet. Rock on!
|
|
|
|
#36 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Aldri feiret så her har kvelden så langt etter jeg la vesla gått med til å pakke enda litt mer til flytting om ei uke og vasket ned noen skap. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
lettere utlada
|
Du MÅ ha vært der jeg var!
|
|
|
#38 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Da kan jeg fortelle deg at det hadde vi også (helligdag/fridag dagen etter altså, den 24.) fram til 1770. Da kjørte de på med helligdagsreformen og vi mista bl.a både 3. juledag, 3. påskedag, 3. pinsedag - og St.Hans (samt 6 til).
|
|
|
#39 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi har ikke feiret. Mannen har sett fotball og jeg har vært på haglebanen og skutt lerduer.
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Vi har vært på et sånn der grendahus, der det er stort bål, det er satt ut grill hvor man kan grille, og man kan være inne og kjøpe rømmegrøt og kaker.
|
|
![]() |
|
|