|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Bunad. Spørsmålet blir alltid om capen skal på eller ikke, den er lang og tung, og ikke så grei å bære over armen. :savnerbarnevogntiden:
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Naken.
|
|
|
#84 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Regntøy, ser det ut til.
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?
I forfjor skulle jeg hjelpe jentungen på en eller annen løype med potetløp eller etellerannet, og la capene våre fint fra meg på styret på barnevogna.
|
|
|
#87 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Vi feirer ikke 17.mai, sånn på tradisjonelt vis, men det blir vel å vise seg offentlig i løpet av dagen, så da har jeg nok på en pen kjole av et slag.
|
|
|
#88 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Nå er jeg spent på hvor du har lett etter inspirasjon, fjonka.
|
|
|
#90 |
|
© All rights reserved
|
Det tror jeg ikke, jeg tror det er vel så mye på lokal "mote". |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hvor jeg kommer fra har alltid alle jentene hatt bunad. Ikke bare de senere år, men til alle tider, helt tilbake til den tiden da de faktisk var i bruk. Konfirmantene har aldri brukt hvite kapper i kirka heller. Nå er den lokale bunaden Råndastakk da, som er en relativt billig bunad pga lite sølv og tilbehør, og ingen broderier. Disse ble ikke engang kalt bunad på lokalt folkemunne da jeg vokste opp, da var spørsmålet før konfirmasjon "skal du ha bunad eller stakk?" (eller "snylivstakk" som noen kaller det). Der man med "bunad" vanligvis mente Gudbrandsdals festdrakt, og med stakk/snylivstakk mente Råndastakk. I senere år har det selvsagt blitt mer variasjon, pga flere innflyttere (også der
|
|
|
#92 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Lofotbunad, hvis det blir godt vær. Hvis ikke blir det en behagelig joggedress hjemme i sofaen. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Her er det mil mellom konfirmantjenter uten bunad. Det var det i min tid også. #knirk |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Jeg skal forhåpentligvis iføre meg turklær. Pakke teltet og ta med bikkja ut i marka/fjellet, har ikke helt bestemt meg hvor turen skal gå. Må bare bli kvitt en ekkel forkjølelse først. Blir jeg ikke det holder jeg meg i heimen, og da blir det ikke rare pyntinga. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ferdiglada
No blei eg misunnelig. Ikkje nødvendigvis på telting i vått vær men på å gi drallen i 17.mai.
|
|
|
|
#96 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal ha på meg på 17mai. Jeg kjøpte meg en fin sommerkjole i dag...men vet ikke hva jeg skal ha til.
|
|
|
#97 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg også. Gleder meg til ungene er så store at jeg ikke trenger å være med hit og dit. Til neste år slipper jeg iallefall å gå i toget.
|
|
|
|
#98 |
|
|
Ja, jeg nyter å ha barnehage-barn så lenge jeg har det. Her feires 17. mai i barnehage i morgen, så vi kan tilbringe lørdagen på tur med god samvittighet.
|
|
|
|
#100 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?Regnklær ser det ut som.
|
|
![]() |
|
|