|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn? | |||
| De er helt flotte! |
|
57 | 36,54% |
| De er grelle! |
|
17 | 10,90% |
| Jeg bryr meg virkelig ikke... |
|
21 | 13,46% |
| Noen av dem er fine, andre er mindre fine. |
|
61 | 39,10% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Leser
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?
Signerer. Det er ikke snobberi og selv prioritere opp enkelte ting, men når man ikke kan respektere at andre ikke prioriterer opp de samme tingene som en selv ... Vel, det synes jeg er snobberi.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-05-07 kl 23:41. Årsak: deg -> det |
|
|
|
|
|
#82 |
|
fri
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg har sydd bunadvest og nikkers til guttene mine i skikkelig ullstoff. De er justerbare og varer iallfall tre år, og jeg synes det er en grei investering og kan gå i arv. Men skjorter og strømper kjøper jeg gjerne på Cubus. Syntes faktisk nesten at skjorta fra Cubus var bedre enn den jeg kjøpte på Heimen. Heimen sin hadde ikke hull til sølvmansjettene en gang, så nå må jeg ta fram symaskina og sy to knapphull så jeg kan bruke bunadssølvet. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
I farta!!
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg synes mange av festdraktene er fine men kaller det ikke bunad.
|
|
|
#84 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantes slike da vi var barn? Jeg trodde egentlig at festdrakter gjorde sitt inntok hos Cubus & co for 5-10 år siden. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Stadig underveis
Nydelig... spesielt var jo storebror helt til å bli forelsket i på det siste bildet! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Leser
|
Jeg brukte det da jeg var barn. Er født i 1972.
|
|
|
#87 |
|
weird
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Når jentungen til den enslige moren med dårlig råd borti gata her, stråler over at nå har hun også endelig bunad så kunne det ikke falle meg inn å rynke på nesa over at det liksom ikke er "fint nok" eller "ordentlig bunad".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Sliter med tastaturet
Det er vel ikke akkurat det det er snakk om her. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Javel
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg synes ikke det noe i veien med festdrakter. Ikke alle er like fine, men jeg hadde ikke hatt problem med å kjøpe en slik til min unger, om jeg ikke var så heldig å ha en svigermor som syr bunader.
|
|
|
|
#90 |
|
weird
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Muligens ikke. Men snobberi i forhold til noe som i stor grad handler om økonomi for mange blir gjerne litt ekskluderende. Og det skal så lite til før foreldrenes holdninger siver igjennom og fører til nådeløse bemerkninger ungene mellom.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sliter med tastaturet
Selvsagt er det sånn at barns utstråling er flott uansett hva de har på seg. Det er vel ikke dermed sagt at man liker alle former for barneklær av den grunn. I tillegg er det heller ikke sånn at dersom man ikke skulle ha sansen for et type klesplagg så går man rundt og måler man alle man ser etter det. Det gjelder jo for barn som for voksne. Jeg liker for eksempel ikke disse plasttreskoa som alle har nå, men har vel ingen spesielle tanker om de som har slike på seg. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg synes det er utmerket at de finnes. Sist redigert av lil'c : 30-05-07 kl 15:00. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#94 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Introvert optimist
|
Jeg hadde festdrakt som liten og jeg er født i 1968.
|
|
|
#96 |
|
I farta!!
|
Helt enig, bunaden storebror har på bilde ble sydd til mannens pappa så den er 50 år gammel og brukt til mange
|
|
|
#97 |
|
Ferdiglada
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Eg har forresten leita fram capen min som Lillesnupp skal ha på i morga. Tredve år gammal og like fin.
|
|
|
|
#98 |
|
intro
|
Jeg er født i 1973 og hadde noe vi kalte fantasibunad. Med oransje mønster og ferskenfarget bluse, husker jeg.
|
|
|
|
#99 |
|
Introvert optimist
|
Min var med hvit bluse, sort stakk, rødt liv og hvitt forkle. Snøring av livet med bånd og påsydde bånd der det normalt skulle vært broderier.
|
|
|
#100 |
|
Ferdiglada
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Denne er det vel mange av oss som har hatt?
|
|
![]() |
|
|