|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#361 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
... og er det fortsatt helt uforståelig for deg at jenter som er vokst opp med venninner og søstre har en forestilling om at de vil kommunisere bedre med en datter enn med en sønn? For det var det jeg kommenterte på. Grunnen til at mange tror de vil forstå det ene kjønnet bedre enn det andre er vel at det er det de er vant med å omgås mest fra sin egen oppvekst. Man er jente selv, har lekt med jenter og har søstre, og tror dermed at man vil ha lettere for å forstå andre jenter. Selv om du er oppvokst med å omgås begge kjønn like mye, så er vel ikke de fleste det?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
This is normal!
|
Ja, det er forsatt rart. Det er da vel ikke sånn at om man har lekt med jenter og har søstre tror at alle jenter/kvinner er like? Og da å tro at man skal fortså og kommunisere bedre med et barn man enda ikke har møtt fordi det er en jente, er vanskelig å skjønne for meg. Med mindre man tillegger det ufødte barnet en hel del egenskaper jeg mener det ikke er grunn for.
![]() |
![]() |
#363 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ja ja. Jeg synes i alle fall ikke det er vanskelig å forstå.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Ringskrømt
|
Mener at akkurat mormorwannabe'sene er fraværende i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg syns det er litt rart, og faktisk føles litt ubehagelig, at det dras inn generelle argumenter om kjønnsstereotypier og kjønnssegregering i en tråd med et såpass personlig spørsmål.
![]() |
#367 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Men jeg er jo også noe i kraft av å være hokjønn og kvinne, det er ikke uten grunn jeg er stolt og ser fremover 8.mars. Jeg skjønner ikke helt hva dere tenker når dere sier at kvinner ikke er like, det er KLART ingen er like, det er vel ingen som påstår det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Bør lage seg en tittel selv
|
8 mars handler ikke for meg så mye om å være stolt FORDI jeg er kvinne, men det handler om at man skal være stolt, ha rettigheter og frihet uavhengig av hva slags kjønn man har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Vel, jeg er stolt av det, det betyr ikke at det du nevner utelukkes av den grunn. Jeg synes du blander korta i denne diskusjonen, alt snakket om båser og kjønnssterotypier er jeg enig i, jeg ser ikke hvordan det er relevant for denne diskusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Ringskrømt
|
Jeg sier ikke at det er mer pk i Norge, og jeg sier HVERTFALL ikke at et av kjønna er bedre enn det andre, jeg sier at det at jenter blir behandlet dårlig og har mindre rettigheter mange andre steder gjør at jeg ikke synes det er en uting at jenter er poupulære i Norge. Jeg hadde derimot syntes det var en uting hvis forholda i Norge fremdeles var som Poly skisserte i sitt innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er nok preget av alle de temmelig diskriminerende kommentarene oppigjennom, som tyder på at endel faktisk mener at jenter er mye bedre barn å få. Og det henger jo godt sammen med svarene i denne spørreundersøkelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg mener det må være greit å kunne snakke om kjønnsstereotypier i denne tråden altså. Hvis ikke burde det stått innledningsvis at dette er bare en spørreundersøkelse, ikke en diskusjon.
![]() |
![]() |
#375 |
Semiaktiv
Jeg tror heller denne spørreundersøkelsen er preget av at det er flest kvinner på forumet. Hvis du stilte spørsmålet på et forum med 99% menn kan det hende statistikken hadde sett litt annerledes ut. Tror det ofte er slik at menn ønsker seg sønner og kvinner ønsker seg døtre. På grunn av den forestillingen enkelte har (hvor vanskelig det enn er å forstå), om at de lettere vil forstå seg på personer av sitt eget kjønn.
![]() |
#376 |
Panzerekstremfeminist
|
Men i denne tråden er det jo bare de som ønsket seg gutter som har kommet med negative stereotypier. Om at de ikke vil ha dollete intrigemakerjenter?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ja, hvis ikke jeg husker feil så har vel alle (eller ihvertfall de aller aller fleste av) de slemme kommentarene jeg har fått om gutter oppigjennom kommet fra kvinner. Men jeg syns ikke det gjør det noe bedre, i og for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?noen, jeg syns du:
![]() |
#379 |
Panzerekstremfeminist
|
Klart det ikke gjør det. Men det er jo ingen i denne tråden som har sagt negative ting om gutter?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Ringskrømt
|
Jeg skjønner godt at den type kommentarer har gjort sitt med deg, jeg hadde taklet noe sånt dårlig, men jeg tror også at de som huker av for "jente" i denne diskusjonen er milevis unna de du har snakket med. Jeg synes ikke svarene i denne tråden bærer preg av de holdningene du skisserer, heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|