|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnevogn-hjelp!
Jeg vurderte MB siden dette setet kom da jeg fikk minste. Men så fant jeg ut at det ikke kan reguleres. Ungen kan kun sitte i en sittestilling. Skal vogna brukes en del i hverdagen har en seks måneder gammel baby definitivt behov for liggestilling i vogna ganske ofte. Også virker det upraktisk å kneppe av hele sittedelen hver gang en skal bruke dette mini-setet som hverken er lunt eller har særlig plass til vinterpose.
|
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Urk ja, det så kanskje litt jalla ut når jeg tenker meg om. Men halleluja, se hva jeg fant nå da, Brio Go, 2013-modell:
|
|
|
#43 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Barnevogn-hjelp!Håper det er greit at jeg spør i tråden din, Njulaif.
|
|
|
#44 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#45 |
|
Endelig mamma
|
|
|
#46 |
|
Nymotens gammeldags
Ja jeg så det, genialt! Jeg har nettopp kjøpt Maxicosi-sete, ellers skulle jeg tatt den pakken. Men avventer flere tilbakemeldinger ang. hjulene, jeg synes de ser så "pinglete" ut, spesielt fremhjulene. Det er de jeg var så skeptiske til med Buggisen og.
|
|
|
#47 |
|
Endelig mamma
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Men altså- vi var superfornøyd med kjøpbarnevogn helt til vi begynte å merke feil med vogna. Da ble det plutselig vanskelig, og "dyrt" med reparasjoner. Feks ble det foreslått at vi kunne levere vogna i Sverige for reparasjon. Det var ikke så aktuelt for vår del.
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnevogn-hjelp!Ikke lett å velge vogn. Var vel derfor jeg endte opp med over 20 stk til slutt (kommet ut av tellingen, tror jeg endte på 22 eller 23). Uansett, mye nytt er kommet siden min yngste sluttet med vogn.
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Åh ... Kanskje lage en spinoff-tråd med kjøpbanevogn-erfaringer. Jeg har bare hørt positive ting foreløpig.
|
|
|
#52 |
|
Øyboer
Sv: Barnevogn-hjelp!Vi har TFK og Brio Go. Ville gått for denne go'en med lufthjul om jeg skulle ha ny Go. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Jeg har vært gjennom det meste av vogner med fire unger. Den vogna jeg stadig kommer tilbake til er Mountain buggy. Jeg hadde en av de første utgavene med eldstemann, jeg hadde tvillingvogn til de to store og jeg har hatt en til de to små. Jo, tvillingvogn har jeg visst nå også, den må jeg få ut fingern og få solgt for den bruker jeg strengt tatt ikke lenger. Ulempen er den lille baggen, spesielt for barn født på høsten. Og en ganske åpen sittedel.
|
|
|
#54 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Barnevogn-hjelp!Hjulene fungerer utmerket faktisk! Da vi kjøpte Go'en så regnet vi hjulene som et svakt punkt, og ble enige om at mannen fikk kjøpe seg en turvogn til skog, mark og ulendt terreng om det skulle bli behov. Vognen hadde andre kvaliteter som var essensielle for oss, så da fikk vi bare ordne oss med to. Men hjulene har vært supre. Det var en gang i fjor på et skikkelig sørpeføre at vi strevde litt, men da kom ikke bussene frem heller, så da får vi vel ikke legge mye vekt på det
|
|
|
|
#55 |
|
Endelig mamma
Sv: Barnevogn-hjelp!Et sånt MaxiCosi bilsete... Kan man feste det på understellet til Brio Go? Eller misforstod jeg nå, IzziCreo?
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Barnevogn-hjelp!Jeg skrev visst feil Emmaljungatype på den jeg var litt fristet til å prøve: Det er Mondial, og ikke Edge Duo, de jeg kjenner har og den virker stor og god i bagen. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jepp, med Maxi Cosi adapter, så klikkes bilsetet enkeltpenkelt på understellet
|
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Maxi Cosi kan festes på flere ulike vogner. Vi har brukt det på Bugaboo Donkey (og på Quinny Zapp), veldig kjekt. Jeg hadde nok valgt Bugaboo Buffalo hvis jeg skulle hatt ny vogn nå, bortsett fra at den vel fortsatt er ganske dyr? Samme grunnene som Palmen lister opp over, egentlig. Vi har hatt Donkey i snart to år, og jeg digger den vognen. Uansett er det som mange sier, det er lurt å gå innom et sted og prøve, løfte, kikke og se hva en liker.
|
|
|
|
#59 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Jeg har hatt brio happy og Tfk. Kjempefornøyd med begge, men likte ikke sportsdelen på brio happyen, så det var da vi kjøpte tfk. Den er stor og bred med god plass til vognpose og toåring når den tid kommet. Bagen er lang, og det er enkelt å smette på bag eller bilstol om du trenger det.
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Barnevogn-hjelp!Det er forskjell på Bugaboo-vognene da, Cameleon er mer "skranglete" og har små hjul, mens Donkey og Buffalo er kraftigere og stødigere. Men Brio go virker kjempefin, den også.
|
|
![]() |
|
|