|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Julekort eller julebrev? | |||
| Sender julekort |
|
85 | 74,56% |
| Sender julebrev |
|
13 | 11,40% |
| Sender ikke julekort eller brev |
|
15 | 13,16% |
| Foretrekker å få julekort |
|
26 | 22,81% |
| Foretrekker å få julebrev |
|
10 | 8,77% |
| Spiller ingen trille om det er julekort eller julebrev jeg mottar |
|
60 | 52,63% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julekort eller julebrev?Like sikkertr som det blir jul begynner jeg å fundere på om det skal være julekort eller julebrev som sendes ut i år... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Julekort eller julebrev?De siste årene har vi kombinert julekort med bilder av oss og ungene med et bittelite "julebrev", dvs en kort tekst inni kortet som sier noe om hva vi har bedrevet det siste året. Vi lager slike på bildeprogrammet til Mac, sikkert mange ulike produsenter og tilbydere på nettet. Jeg synes dette er en god kombinasjon av det beste fra to verdener, og blir glad for alle slags julehilsener, både lange brev, håndskrevne kort og bilder med god jul og godt nytt år på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Julekort eller julebrev?Vi sender julekort med bilde av Ville og en julehilsen. De aller fleste vi sender til har vi kontakt med gjennom året, så det er ikke nødvendig å skrive noe mer,synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julekort eller julebrev?Sender julekort, foretrekker å få julekort. For all del, folk må gjerne sende julebrev, men jeg må innrømme at jeg har fått et par jeg ikke har lest til endes...
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Sender julekort med bilde av ungene og en liten hilsen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Julekort eller julebrev?Vi sender julekort med bilde(r) av ungene. Om vi får julekort eller julebrev spiller ingen rolle, jeg er bare glad for å få noe jeg.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Julekort eller julebrev?Sender julekort og foretrekker nok å få kort igjen også, selv om det spiller mindre trille og er koselig bare at noen sender. Men jeg leser nok ikke alltid julebrevene skikkelig.
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Vi sender julekort. Jeg synes alle former for julehilsen er koselig, men skal jeg velge foretrekker jeg julekort med bilde.
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender julekort, og til et par litt fjerne slektninger så legger jeg også ved et lite julebrev fordi jeg vet de ønsker det.
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender ulike former for julekort. Vi bor her vi er oppvokst så det er begrenset interessant for mottakerne å få et helt brev med oppsummering av året. Vi har snakket med de fleste ganske nylig uansett.
|
|
|
#11 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg blir veldig glad uansett hvilken form julehilsenen har.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg blir selvsagt glad for alt jeg får, men må innrømme at enkelte masseproduserte julebrev bare er too much. Når de enten forteller om familiesammenkomster som jeg selv var med på, eller forteller om folk jeg ikke kjenner, så det er ekstra tydelig at det ikke var meg de hadde i tankene da de skrev brevet ... og når brevet i tillegg er på 2-3 A4-sider, og inneholder litt for små bilder printet på vanlig papir, så det nesten ikke er mulig å se hva de forestiller ... Samboer har noe familie som alltid sender slike. Jeg synes det er hyggelig å få en hilsen fra dem, at de tenker nok på oss til å fylle inn navnet vårt øverst på en utskrift, og spandere et frimerke, men all infoen er relativt uinteressant. Det hadde holdt i massevis med en kortfattet, enkel julehilsen på et kort.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-13 kl 16:05. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg skriver julekort. Doble kort med bilder på den ene siden og håndskrift på den andre.
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender julekort. Til noen som jeg ser sjelden skriver jeg forholdsvis utfyllende. Til andre skriver jeg bare God jul og Godt nytt år. For eksempel til de som er her inne og stort sett vet alt jeg gjør uansett. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Julekort eller julebrev?Det varierer litt hva vi gjør. Julebrev noen år, egenproduserte julekort med håndskrevet hilsen andre år, men som oftest, og i år, masseproduserte julekort med bilde av ungene. Noen ytterst få får en håndskrevet hilsen på baksiden.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julekort eller julebrev?
Vi fikk en gang et julebrev som var 6 sider. Altså 3 sider, front and back.
|
|
|
|
#18 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender julekort med bilder av barna og juledikt e.l. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Julekort eller julebrev?Vi sender julekort med bilde av ungene. Tidligere har jeg skrevet en kort eller litt lenger hilsen på dem, men i år har jeg innsett mine begrensninger og bestilt kort med ferdigtrykt hilsen, så skribler jeg heller litt ekstra eller legger ved et lite brev til noen utvalgte. Siden vi fikk ca. ingen julekort hvor det sto mer enn god jul og godt nyttår i fjor, regner jeg med at mottakerne lever fint med den løsningen de også.
|
|
![]() |
|
|