|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips til melodi (dåpssang)?Skal skrive sang til Tuppemor, og har i mine år som "sangskribent" erfart at jeg ofte har en litt annen oppfattelse av hvordan melodiene går enn det de fleste andre har |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?Jeg er veldig glad i "Småbarnas nasjonalsang (Vi ere en nasjon, vi med"), og har skrevet sang til den ved flere anledninger. Du kan jo skrive hva du vil, men originalteksten har jo også et småbarnstema, så det passer bra. Den er forholdsvis grei å skrive tekst til, og jeg synes melodien er nydelig.
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?(Og nå håper jeg ikke det er noen som fortsatt husker "De barnløses nasjonalsang" på denne melodien.
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?Ahh, lurt, takk! Den har jo en forholdsvis enkel melodi (selv om jeg hører at jeg greier å legge til noe ekstra litt på slutten der, tror jeg må google den for å være helt sikker slik at vi slipper å snuffle i tunga
Dette tror jeg ikke jeg har fått med meg, og håper noen husker den, for den vil jeg gjerne høre |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?"Vi har ei tulle med øyne blå"?
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?
Nåh, du skal få slippe å høre den, men du kan jo lese den om du vil. Ni og et halvt år gammel nå, ser jeg - sakset fra dagboka mi på SG:
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?Teddybjørnens vise har jeg brukt før. Den er lett å lage rim på.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?
Den inngår i nattasanglista vår så det er absolutt en aktuell sang (som i alle fall barna vil dele min melodiversjon med om den også skulle være inkorrekt siden de har fått innprentet den siden vuggealder
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?"Det bor en baker" er veldig enkel å dikte sang til.
|
|
|
#12 |
|
Sv: Tips til melodi (dåpssang)?Takk og takk! :noterer: |
|
|
|