|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
|
|
|
#143 |
|
This is normal!
|
Nå måtte jeg rett og slett søke litt for å se om jeg husket helt feil, og da kom f.eks. denne opp:
Det andre avsnittet ditt her passer godt på en bynær bygd ved der jeg bor - og veldig godt på den lille byen jeg har flyttet til. Bygder er forskjellige, byer er forskjellige. Å generalisere kan fort gjøre at du blir oppfattet som mer negativ enn det som kanskje var meningen.
|
|
|
|
#144 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er sånn der jeg vokste opp også. Betongjungel og sånn, kalte de det. Bare jug, alt sammen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#146 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nå synes jeg forsåvidt ikke det er et uttrykk for bygdehat å fortelle hvorfor jeg mener at Oslo er det beste stedet å være, eller å fortelle at jeg ikke liker bygder, men elsker Oslo. Spesielt ikke når jeg poengterer at jeg er subjektiv? |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Men noen, det ER jo forskjeller på by og bygd, ut over det som bare går på hvor tett folk bor eller husprisene.
|
|
|
#148 |
|
This is normal!
|
Det jeg prøvde å få fram er at de tingene som du ramset opp som positivt med Oslo - og byer - kan også finnes i bygdesamfunn. Altså dette: "Det er litt fordi at samme hvem man er, har man plass og mulighet til å være seg. Skoleflinkefolka får plass, idrettsfolka får plass, musikkfolka får plass, småbarnsfamilier, eldre, yngre, det er rett og slett rom for alt. (Og nå snakker jeg ikke "rom" som i areal, men som i, øh, overført betydning.)"
|
|
|
|
#149 |
|
Glamorøs
|
Vet du, det tenkte jeg på også nå, at østkanten får lite gjennomgå her på FP. Og indre by. Vi får høre at vi er hipstere, men det er vi jo.
|
|
|
#150 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Altså, det var en tråd hvor man ble bedt om å svare på hvor i Norge man mente det var best å vokse opp. Var det jeg mente å huske. Skal man bare la være å svare på slikt, da? Ikke ha noen meninger? Ikke stole på eget referansegrunnlag i det hele tatt? |
|
|
|
|
|
#151 |
|
This is normal!
|
Ja, det er jeg helt enig i, men det er viktig å huske på at noen bygder har mer til felles med f.eks. en skolekrets på Grefsen enn en annen bygd på en helt annen kant av landet. Jeg tipper at en bygd i Østerdalen kan være veldig forskjellig fra en bygd som ligger en times kjøring fra Stavanger hvis man begynner å se på de faktorene du ramser opp som likestilling, helse osv. Og forskjellene mellom øst og vest i Oslo er jo også veldig store hvis man ser på levekår, økonomi, helse osv. Men det betyr ikke at (folk i) øst er sånn og (folk i) vest er sånn.
|
|
|
|
#152 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi blir pendlere i hans hjemby, og jeg har en stilling og type jobb som ikke finnes i min hjemby. Så enkelt er det, vi blir nok der vi er.
|
|
|
|
#153 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Altså. Folkens. Det er Norge vi snakker om. Alle har et jorde rett i nærheten, og ingen bor i en verdensmetropol. Det er fint på bygda, og det er fint i byen. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, mine foreldre. Bor nær der jeg vokste opp. Kan møte dem på butikken og de blir med på avslutninger. Ungene kan gå dit selv. Men dette er i en by, da, jeg hadde nok ikke bodd på mitt oppvekststed dersom det var i et mindre samfunn. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men det er jo fint begge steder. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
This is normal!
|
Du skrev at du ville poengtere hvorfor Oslo var det beste stedet. Jeg er uenig i at det du ramset opp bare gjelder Oslo. Eller byer.
|
|
![]() |
|
|