|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er sommerferie for deg?Enig,flott gave! Jeg får også av og til ferieturer i gave, skjønt ikke av et sånt omfang. Jeg drømmer om å gi mannen turer i gave, men han har stålkontroll på økonomien og jeg hadde aldri greid å spare noe som helst uten at han merket det. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva er sommerferie for deg?
Du får stikke pengene under madrassen. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?Min ideelle sommerferie starter med et par uker på greske øyer eller Italia eller andre steder en er garantert å ha det varmt og deilig og kunne bade masse. Hvis resten av sommeren holder en grei værstandard, har jeg det fint hjemme på terrassen min, på stranda, med besøk av venner og familie, med turer til hytta til søsteren min, gjerne en hagefest osv. Dette har vært en perfekt sommer, med fint vær så å si hver eneste dag i en hel måned, og det startet da vi kom hjem fra ferie. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Leser
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?For meg er ferie det å kunne ta seg fri fra forpliktelser. Og jeg kjenner jeg er enda litt alergisk mot hjemmeferie på grunn av huset. Det er alltid noe som burde vært gjort, kanskje jeg greier å slappe av hjemme om et par år? Jeg har like lyst på hytte som jeg har på flatlus: Sikkert gøy å få det, men neppe gøy å ha det. Bare tanken å dra fra hverdagsjobben til feriejobben gjør at jeg får frysninger. (Jeg kommer sikkert til å bli som de 60 åringene jeg har jobbet med. De gjør alt ferdig på huset, så tar de noen avslappningsår hvor de reiser fra vingård til vingård i Italia, og så kjøper de seg hytte og er plutselig på hyttemøter hvor de planlegger private veier, lager gjerde mot sauene, og beiser hytter så det suser.
Enig. Jeg liker alle typer ferie, men det er viktig for meg at vi er nogenlunde enig om hvilken ferie vi skal ha før vi drar. Ellers blir det bare masse kollisjoner mellom meg, mann og unger.
|
|
|
#66 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva er sommerferie for deg?Sommerferie er fri, stå opp uten vekkerklokke, hoppe i noe lett tøy, finne brillene, drikke kaffe, lese avisen, spise sen frokost. Være sammen uten å skynde oss til noe.
|
|
|
#67 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?Ferie for meg er å gjøre noe utenom det vanlige. La husarbeid være husarbeid og bare være borte fra morgen til kveld. Hotell passer utmerket, står opp til ferdig frokost, noen rydder rommet mitt og jeg kan være borte hele dagen uten å føle at jeg skulle ha gjort noe annet.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?Det er i hvertfall ikke sydenferie, skal jeg til varmere strøk vil jeg heller dra på andre tider og ikke egentlig på tradisjonell charter, selv om jeg serv at det kan være praktisk med små barn. For oss er ferie mest familietid, vi besøker ungenes besteforeldre og annen slekt og koser oss i ymse vestlandsvær, og i år har vi noen dager hjemme. Fremover blir det sikkert litt mer turer til Danmark og Sverige, det frister med en del av ferien som er bare oss fire også, selv om vi trives hos foreldre. Uansett, det er masse fint å se i Norge, og litt regn tåler en. Vi har hatt sol, regn og vind om hverandre på biltur i fantastisk landskap i dag, og det er enda så mye av landet jeg ikke har sett.! Vi har fem uker ferie, men tar ikke alt på sommeren.
|
|
|
|
#69 |
|
Kontrollfrik
Enig! Jeg er ikke interessert i å overta familiehytta dersom det bir akuelt en gang, til tross for at det er min barndoms paradis. Til og med ikke for mine barns skyld. Mange av vennene våre sier at jeg sikkert kommer til å angre. Det kan være. Akkurat nå blir jeg stresset bare av tanken på alt vedlikehold på hytta. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Borte
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?En uke borte hjemmefra, typisk har det blitt Danmark en del år, men alt som ikke er hjemme eller på hytta er greit for meg, så må vi ha noen dager i sommerfjellet. Fjellet kan være så deilig om sommeren.
|
|
|
#71 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2013
![]() |
Sv: Hva er sommerferie for deg?For meg er ferie og kunne: slappe av, god mat, ingen forpliktelser, stelle i haven og ha det koselig med familie eller venner... Det viktigste er ikke og reise. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åhh, du må tenke deg godt om den dagen det blir aktuelt. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Jeg synes ikke det er negativt å ha et sommerhus eller en hytte.
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Ja, det var det jeg også mente. Det at JEG synes det er en negativ ting for meg, handler om at jeg ikke har kapasitet. Jeg har ikke helse til sånt. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Enig i det. Må være noen uker hjemme, men liker også å være litt borte. Men lite planer er et must. Vi er oppe lenge om kveldene (ser film/serier), sover lenge, drar på tur og bader når vi kan, og ser minst mulig på klokken. Lese flest mulig bøker gjør jeg også, og kobler helt av fra jobb (nesten). Sist redigert av Dronningen : 06-08-13 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva er sommerferie for deg?Gleder meg litt til ungene lærer konseptet med å sove lenge i ferier. (eller å ikke nødvendigvis vekke foreldrene selv om de er våkne...)
|
|
|
#77 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er sommerferie for deg?Ferie for meg er mye. I hovedtrekk så er det å slippe store forpliktelser som å rekke ting, levere i barnehagen/skole,finne fram klær, smøre matpakker osv. Det å kunne spise sene frokoster, daffe rundt med mann og barn, ha spillekvelder uten å tenke på klokka, gjøre hva vi vil når vil vil. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?Innhentet av virkeligheten ser jeg at ferie for meg har vært å slippe matpakkesmøring, kjøring til fritidsaktiviteter og bursdager. En dag i barnehagen og allerede to bursdagsinvitasjoner på kjøleskapsdøra til denne uken!
|
|
|
#79 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva er sommerferie for deg?Jeg er strålende fornøyd bare vi får skifte stue noen dager. I år ble det fire døgn i Newcastle for størsta og meg, og i fjor var det en uke i Polen. Det kunne like gjerne vært hos svigers, på en hytte, eller et luksushotell. Poenget er å komme seg ut av egen stue og eget soverom noen dager.
|
|
![]() |
|
|