Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-13, 23:50   #201
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

3 bæreposer med kattebæsj???? På ei plen? Jeg tror deg altså, men har aldri hørt om eller sett noe lignende.

Jeg tviler ikke, mine foreldre har virkelig, virkelig ikke stor plen, og det ble plukket godt over en pose når snøen gikk der også, ja!

Vi har altså hund, og jeg merket meg en setning, men ikke hvem som skrev det, at de negative sidene ved hundehold også overlates til de andre enn de som eier dem?

Jeg vil nå si at vi har de negative konsekvensene av det at vi har en hund selv, det er vi som må gå tur når vi ikke har lyst, det er vi som plukker opp etter henne (og det har vært et par tilfeller av "trenger tørkepapir, det holder ikke med pose...")

Naboene... de får hilse på henne, gi henne gobiter (vi har altså en hundeløs nabo som har hundesnop) og klappe og kose når de vil. Hun står ikke og bjeffer hele dagen, hun ligger stort sett og sover, men når vi låser opp døra så våkner hun til liv, da gir hun lyd fra seg inntil vi får sluppet henne løs så er hun fornøyd. Nei, virkelig, hun plager ikke naboene. Ulempene ved å ha henne (og de finnes, de finnes!!!!!) er det vi som merker.

Kattene som sitter på fuglakassa, som kommer inn på stua, de er det noen andre som har valgt å ha, og deres adferd går utover oss. (vel, fuglene mest da..) Her vi bor nå har vi ikke vært mye plaget med bæsj, men det var absolutt ganske kjedelig da vi hadde to blomsterbed som var borettsagets kollektive kattekasse ja, det var ikke så gøy å luke i bedet da....

Gammel 01-07-13, 10:43   #202
konsulenten
Passiv

Standard

Ny rekord i bruk av ordet "bæsj" i denne tråden. Og apropos bæsj. Det kom selvfølgelig en hund og bæsjet i hagen vår i går. Det var en mann i den andre enden av båndet. Vi satt 5-6 meter unna og spiste. Mannen kom inn i hagen, smilte, hilste og plukket opp bæsjen. Fint det altså, så jeg hilste tilbake. Jeg tolker mannens oppførsel som at det er den naturligste ting å la hunder bæsje i andres hage så lenge man plukker opp. Men i mitt hode tenker jeg at jeg aldri ville tillatt det om jeg hadde hatt hund. Jeg har også truffet på flere som lar hunden sin tisse på gjerdet mitt mens de nikker og smiler til meg som står innenfor gjerdet. Det tolker jeg som at dette er helt alminnelig og ok. Er det det?

Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 10:49   #203
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine hunder får ikke verken tisse eller bæsje på andres eiendom og jeg plukker opp bæsjen etter dem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 11:12   #204
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ny rekord i bruk av ordet "bæsj" i denne tråden. Og apropos bæsj. Det kom selvfølgelig en hund og bæsjet i hagen vår i går. Det var en mann i den andre enden av båndet. Vi satt 5-6 meter unna og spiste. Mannen kom inn i hagen, smilte, hilste og plukket opp bæsjen. Fint det altså, så jeg hilste tilbake. Jeg tolker mannens oppførsel som at det er den naturligste ting å la hunder bæsje i andres hage så lenge man plukker opp. Men i mitt hode tenker jeg at jeg aldri ville tillatt det om jeg hadde hatt hund. Jeg har også truffet på flere som lar hunden sin tisse på gjerdet mitt mens de nikker og smiler til meg som står innenfor gjerdet. Det tolker jeg som at dette er helt alminnelig og ok. Er det det?

Det virker som mange synes det, mens jeg synes det er motbydelig. Flere av de som lufter hunder i gata hos oss lar hunden med største selvfølgelighet tisse på steingjerdet vårt (som ungene våre gjerne vil klatre og balansere på og "henge" på). Forstå det den som kan.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 12:11   #205
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Inn i hagen til andre får ikke vår hund gå, nei. Snuse på hekken hvor andre har vært før henne, tilnød.

Grøftekanten, ja. Ikke på gjerde, men der vokser kanskje en hekk på andre siden av grøftekanten.

Gammel 01-07-13, 12:37   #206
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vil nå si at vi har de negative konsekvensene av det at vi har en hund selv, det er vi som må gå tur når vi ikke har lyst, det er vi som plukker opp etter henne (og det har vært et par tilfeller av "trenger tørkepapir, det holder ikke med pose...")

Naboene... de får hilse på henne, gi henne gobiter (vi har altså en hundeløs nabo som har hundesnop) og klappe og kose når de vil. Hun står ikke og bjeffer hele dagen, hun ligger stort sett og sover, men når vi låser opp døra så våkner hun til liv, da gir hun lyd fra seg inntil vi får sluppet henne løs så er hun fornøyd. Nei, virkelig, hun plager ikke naboene. Ulempene ved å ha henne (og de finnes, de finnes!!!!!) er det vi som merker.

Kattene som sitter på fuglakassa, som kommer inn på stua, de er det noen andre som har valgt å ha, og deres adferd går utover oss. (vel, fuglene mest da..) Her vi bor nå har vi ikke vært mye plaget med bæsj, men det var absolutt ganske kjedelig da vi hadde to blomsterbed som var borettsagets kollektive kattekasse ja, det var ikke så gøy å luke i bedet da....

De negative sidene ved hundehold utover dette med markering på stolper og i snøen som er skikkelig ekkelt og avføring som eieren ikke tar med seg fordi ingen så dem da hunden gjorde fra seg, men som enten ligger der eller henger som juletrepynt på trærne innover i marka går litt på lyd (bjeffing) og litt på redsel. (Hunden er jo sååååå snill....) enten fordi eieren ikke har kontroll over den eller eieren ikke tar hensyn til at omgivelsene kan være redde selv om hunden går i bånd. Skremmer katter gjør de også, jeg ser ikke på det som noe positivt heller, en litt usikker katt kan bli skremt ut av sitt revir slik at den sliter med å finne tilbake. Poenget er at dette ikke nødvendigivs er negative effekter du som eier legger merke til.

Jeg kan si noe av det samme om min katt hvis jeg tar på meg eierfilterbrillene mine: Hun er jo bare til glede for naboene. Ungene leker med henne, de kommer og ringer på og spør om hun kan komme ut og leke. Hun er sosial og leker gjerne med barn og lar seg gjerne klappe av fremmede, vi hører bare positive kommentarer om henne. Jeg tror nok at alle som liker katter synes hun er en veldig fin og ok pus, men jeg vet jo at det er mange som er allergiske, som får hetta av katter fordi de gjerne vil legge barna sine ut i vogn, som ikke liker katter over hodet og som synes det sosiale vesenet hennes er slitsomt fordi de synes hun bør skjønne at de vil at hun skal holde seg langt unna. Det er ikke lett for en katt å skjønne at hun er velkommen inn når barna henter henne, men ikke ellers for eksempel. Så ja, hun er helt sikkert til plage også. Selv om hun har dokasse. Det er jo vi som får mest negative erfarigner med henne også. Det er vi som må vaske oppkast når hun er dårlig i magen, vi som må gi ormkur, vi som må skifte i doen hennes, jeg som får alle hårstrikka mine ødelagt og som må klippe klørne hennes for å unngå at hun krafser på sofaen, jeg som måtte passe på som en smed da vi hadde babyer og ikke ønsket at hun skulle legge seg sammen med babyen. Men det er også jeg som har valgt henne, og dette følger med. Naboene har ikke valgt henne.

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ny rekord i bruk av ordet "bæsj" i denne tråden. Og apropos bæsj. Det kom selvfølgelig en hund og bæsjet i hagen vår i går.

Oj.

Gammel 01-07-13, 17:53   #207
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Oppdatering: Den nærmeste katteløse naboen min kan informere om at de så lenge de har bodd her har funnet en kattebæsj i hagen sin. Den var i blomstene. De lovte at hvis de fant masse bæsj skulle de si fra, men de sa det ikke var noe problem.

Jeg skal spørre den andre katteløse naboen ved neste korsvei. Resten av naboene har katter selv, de gidder jeg ikke spørre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 20:01   #208
Malama

Malama sin avatar

Standard

De negative sidene ved hundehold utover dette med markering på stolper og i snøen som er skikkelig ekkelt og avføring som eieren ikke tar med seg fordi ingen så dem da hunden gjorde fra seg, men som enten ligger der eller henger som juletrepynt på trærne innover i marka går litt på lyd (bjeffing) og litt på redsel. (Hunden er jo sååååå snill....) enten fordi eieren ikke har kontroll over den eller eieren ikke tar hensyn til at omgivelsene kan være redde selv om hunden går i bånd. Skremmer katter gjør de også, jeg ser ikke på det som noe positivt heller, en litt usikker katt kan bli skremt ut av sitt revir slik at den sliter med å finne tilbake. Poenget er at dette ikke nødvendigivs er negative effekter du som eier legger merke til.

Jeg kan si noe av det samme om min katt hvis jeg tar på meg eierfilterbrillene mine: Hun er jo bare til glede for naboene. Ungene leker med henne, de kommer og ringer på og spør om hun kan komme ut og leke. Hun er sosial og leker gjerne med barn og lar seg gjerne klappe av fremmede, vi hører bare positive kommentarer om henne. Jeg tror nok at alle som liker katter synes hun er en veldig fin og ok pus, men jeg vet jo at det er mange som er allergiske, som får hetta av katter fordi de gjerne vil legge barna sine ut i vogn, som ikke liker katter over hodet og som synes det sosiale vesenet hennes er slitsomt fordi de synes hun bør skjønne at de vil at hun skal holde seg langt unna. Det er ikke lett for en katt å skjønne at hun er velkommen inn når barna henter henne, men ikke ellers for eksempel. Så ja, hun er helt sikkert til plage også. Selv om hun har dokasse. Det er jo vi som får mest negative erfarigner med henne også. Det er vi som må vaske oppkast når hun er dårlig i magen, vi som må gi ormkur, vi som må skifte i doen hennes, jeg som får alle hårstrikka mine ødelagt og som må klippe klørne hennes for å unngå at hun krafser på sofaen, jeg som måtte passe på som en smed da vi hadde babyer og ikke ønsket at hun skulle legge seg sammen med babyen. Men det er også jeg som har valgt henne, og dette følger med. Naboene har ikke valgt henne.

Poenget mitt var mer at de fleste av disse greiene du nevner gjelder "noen hunder", men altså, ja, også vår hund tisser faktisk utendørs, det gjør hun. Men hun går i bånd, under kontroll, stramt bånd når vi ser at vi kan komme til å møte noen, plukker alltid opp etter henne selv om vi i 99% av tilfellene ikke blir sett av noen etc etc, hvilket gjør at de "negative konsekvensene for andre" i alle fall er veeeeeesentlig mindre enn en gjennomsnitts utekatt, derfor anser jeg altså vår hund som mindre plage for omgivelsene enn de fem kattene som bor i området. muligens også delvis grunnet tallenes tale, hun er en i bånd, de er fem frittgående...

Men altså, joda, jeg innser at det å ha et dyr er en egoistisk greie (eller i vårt tilfelle en samvittighetsgreie, vi har henne fordi vi ikke har samvittighet til å la henne avlives) også for hunder.

Denne tråden her lå i bakhodet da dette med katter kom opp i lunsjen i dag. En kollega som jeg vet er bortreist flere helger enn hjemme, har katt. Ja, denne helgen måtte naboen få nøkkel så katten kunne slippes inn når den kom hjem, for den kom ikke hjem innen avreise fredag. (og hadde da vært ute sin torsdag kveld) Den er alene hjemme fredag ettermiddag til en gang utpå søndagen jevnt og trutt. "det går så bra så. Han har ikke så mye han skulle sagt" var liksom innstillingen. Ja, en annen katteeier istemte at katter klarer seg jo, det går så bra så.

Ja, så altså, jeg anser det som trolig at disse kattene er... hakket mer naboplagsomme enn den jevne hund som tisser i grøftekanten?

Ikke for det altså, jeg liker ikke hunder heller, så jeg forsvarer ikke egentlig hundehold heller, bare det at jeg hele mitt liv har vært redd hunder, og mislikt katter, men det er da kattene som i lagt størst grad har plaget meg. Ja, og en og annen idiotisk hundeeier som ikke respeterer båndtvangen, men det gjelder liksom bare to eller tre hunder jeg kan huske, mens kattene... der er jo alle løse, og de yndet å tisse rett utenfor soveromsvinduet mitt, husker jeg...

Gammel 01-07-13, 20:49   #209
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg møtte to løse hunder på en halvtimes tur oppi nærskogen her forrige søndag, på en travel tursti. Vi har ihvertfall 3-4 faste katter i nabolaget, sikkert flere og en fast som prøver å flytte inn andre steder overalt. Til tross, har ikke plukket en bæsj ennå, heller ikke i det gamle huset. Ikke luktet tiss rundt hjørnene eller i hagemøblene, katten sitter på peisen som regel. Men to store, løse hunder som løp inn i hagen vår i påsken for å jage den "selskapsyke" katten som var på besøk opplevde jeg. Jeg og minstemor ble livredde. Eieren ble veldig lei seg, men det hjelper ikke oss så mye i ettertid. Hvor plagsomt katter og hunder er, det er virkelig subjektivt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 20:53   #210
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er det nok absolutt.

Det er altså de løse hundene som er de 2-3 tilfellene jeg snakker om som preget min barndom. Den ene som skremte meg da jeg var bittelita, som gjorde meg redd hund i utgangspunktet, og de to som fetteren til pappa yndet la gå løse, DIGRE greier, og den lille som løp etter meg på skolen da jeg deretter ble nominert til stafettlaget i klassen, siden jeg altså friiminuttet før vi skulle stemme hadde bevist at jeg unne løpe....

Løse hunder er en uting. Andelen løse hunder i forhold til andelen løse katter er hendigvis begrenset, men fy søren, jeg misliker nok løse hunder enda mer enn løse katter, altså.

Gammel 01-07-13, 21:10   #211
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hunder i bånd er bare marginalt bedre enn løse hunder faktisk. Hunder som åpenbart er godt dressert og konsentrerer seg om eieren sin er helt greit.

Gammel 01-07-13, 21:50   #212
Malama

Malama sin avatar

Standard

Bånd og bånd er jo ikke det samme heller.

Nei, vi kan vel egentlig bare fastslå at det å ha et dyr er egoistisk som i større eller mindre grad plager andre. Noen i vesentlig større enn andre, avhengig av eiertype mer enn dyretype egentlig.

*skuler bort på dyret* Må nok belage oss på kveldstur i "sommerregn" i 2-4 somre til, ja. Men katt kommer det aldri i hus!

Gammel 01-07-13, 22:09   #213
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes det er lov til å være litt egoistisk altså, men det er bare å innse at man ikke får nella av de samme tingene. Og at det alltid vil være et mengdespørsmål.
Jeg synes i utgangspunktet at katter er flotte dyr, også de som ikke er mine. Men her er det rett og slett flere enn godt er. Og hunder er fine så lenge de er godt oppdratt eller langt unna meg. Det verste er hunder i bånd som ikke er under kontroll. Da foretrekker jeg dem løse faktisk, for en hund ute av kontroll som i tillegg er bundet er skummel.

Gammel 01-07-13, 22:18   #214
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, vi møtte en hund en gang på tur. Vi hadde akkurat flyttet, dvs, vi hadde vel ikke flyttet engang, akkurat kjøpt huset. Min svigerinne så dem komme, og ba min mann gå en annen vei, rett og slett, den mannen og den hunden, de er ikke trygg. (Min mann gikk altså med vår tispe, sånn for sikkerhets skyld med løpetid)

Sånne hunder er ikke kjekke. Absolutt. Dog, helst ikke løs heller.

Katter synes jeg stort sett ikke er så SKUMLE. De er bare.... virkelig ikke min greie.

Ja, vi får ikke neller av de samme tingene. Ikke utsettes vi helt for de samme tingene heller.

Og virkelig, om du hadde fått så neller (et ord jeg vel knapt har brukt før, men liker det) av katter som meg, så hadde du ikke hatt en. At jeg har en hund i hus er nå egentlig ganske så overraskende og sjokkerende det også for den som kjenner meg, jeg pleier da å svare at det ikke var mitt valg, og at jeg i tillegg til å ikke like hunder er utstyrt med en overaktiv samvittighet. Det vet også de som kjenner meg...

Gammel 02-07-13, 08:48   #215
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er lov til å være litt egoistisk altså, men det er bare å innse at man ikke får nella av de samme tingene. Og at det alltid vil være et mengdespørsmål.
Jeg synes i utgangspunktet at katter er flotte dyr, også de som ikke er mine. Men her er det rett og slett flere enn godt er. Og hunder er fine så lenge de er godt oppdratt eller langt unna meg. Det verste er hunder i bånd som ikke er under kontroll. Da foretrekker jeg dem løse faktisk, for en hund ute av kontroll som i tillegg er bundet er skummel.

Jeg synes hester er flotte dyr. Om jeg gikk til innkjøp av den eneste hesten i nabolaget, en liten en som aldri gikk løs utenfor tomta, og hadde stor nok tomt til det, hadde det selvsagt ikke vært ok. Det hadde påført naboene ulemper selv om jeg hadde måttet ta de største ulmepene selv. At katter/hester/hunder/you name it er flotte dyr er overhodet ikke noe argument i denne debatten.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 09:59   #216
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Denne diskusjonen er veldig interessant i et mer generelt lys - hvor fri i egne valg kan man tillate seg å være uten å samtidig plage andre og hvor går grensen for hva man kan og bør akseptere fra omverdenen?

Det er jo åpenbart en diskusjon
som kan pågå i en evighet, for her har vi med en god blanding av harde fakta og subjektiv opplevelse å gjøre.

Om vi ser helt bort fra dette med katter (som jeg ikke kan diskutere uten å ha katteeierhatten på), synes jeg vi nordmenn har det så godt i hverdagen at vi har latterlig lave grenser for hva vi aksepterer av omgivelsene uten å ase oss opp. Jeg prøver å være streng med meg selv og så raus og lite opptatt av å gremme meg over ubetydeligheter som mulig. Men akkurat nå tok jeg meg i å bli grinete over svensker som dunker borti meg i ved frokostbuffeen og at kaffemaskinen var ødelagt så jeg måtte drikke den vonde traktekaffen istedet.

Så EGENTLIG har jeg lyst til å ta folks problemer (igjen, ikke spes kattebæsj) mindre på alvor (inkl mine egne), og bagatellisere over en lav sko.

Gammel 02-07-13, 10:18   #217
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes hester er flotte dyr. Om jeg gikk til innkjøp av den eneste hesten i nabolaget, en liten en som aldri gikk løs utenfor tomta, og hadde stor nok tomt til det, hadde det selvsagt ikke vært ok. Det hadde påført naboene ulemper selv om jeg hadde måttet ta de største ulmepene selv. At katter/hester/hunder/you name it er flotte dyr er overhodet ikke noe argument i denne debatten.

Jeg hadde faktisk syntes at det var ok gitt at det ble bra dyrehold utav det.

Gammel 02-07-13, 10:35   #218
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Helt til jeg begynte å lese kattetråder på FP har jeg vært overbevist om at katter (selv om de bor hos mennesker) blir sett på som andre frittgående/flyvende/krypende dyr. De er en del av naturen og bæsjer og lager lyder og finnes - som fugler og innsekter og pinnsvin og rådyr og stålormer.

Jeg har enda ikke opplevd at rådyr, pinnsvin eller stålormer har hoppet opp på de rene klærne på tørkestativet (mannen min er allergisk mot katt), tisset på luftekanalene, prøvd å snike seg inn i huset eller bæsjet i blomsterbedet. Det er det kattene som gjør. Vel, det var litt problematisk med ekornet som druknet i badebassenget, men det ordnet faren min opp i.

De som eier kattene som streifer rundt oss vet ikke at vi plages av koseklumpene deres. Det er jo umulig å vite hvor disse dyrene kommer fra. Av den grunn kan vi heller ikke sende regning på diverse bokser med luktstoff mot katter.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Om vi ser helt bort fra dette med katter (som jeg ikke kan diskutere uten å ha katteeierhatten på), synes jeg vi nordmenn har det så godt i hverdagen at vi har latterlig lave grenser for hva vi aksepterer av omgivelsene uten å ase oss opp.

Vel, jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over andres katter selv om det er krig i verden. Man kan jo snu det på hodet også: Hvordan kan mennesker anskaffe seg katt når barn sulter i Afrika? Burde de ikke heller bruke pengene på å redde verden?

Gammel 02-07-13, 10:39   #219
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg irriterer meg også over naboer. Faktisk over nabokatter også. Men mest over røyk.

Gammel 02-07-13, 10:42   #220
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg også over naboer. Faktisk over nabokatter også. Men mest over røyk.

Akkurat nå irriterer jeg meg aller mest over at jeg ikke har ferie. I verdens rikeste land.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.