|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg tviler ikke, mine foreldre har virkelig, virkelig ikke stor plen, og det ble plukket godt over en pose når snøen gikk der også, ja!
![]() |
#202 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNy rekord i bruk av ordet "bæsj" i denne tråden. |
![]() |
![]() |
#203 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMine hunder får ikke verken tisse eller bæsje på andres eiendom og jeg plukker opp bæsjen etter dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det virker som mange synes det, mens jeg synes det er motbydelig. Flere av de som lufter hunder i gata hos oss lar hunden med største selvfølgelighet tisse på steingjerdet vårt (som ungene våre gjerne vil klatre og balansere på og "henge" på). Forstå det den som kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriInn i hagen til andre får ikke vår hund gå, nei. Snuse på hekken hvor andre har vært før henne, tilnød.
![]() |
#206 |
maler
|
De negative sidene ved hundehold utover dette med markering på stolper og i snøen som er skikkelig ekkelt og avføring som eieren ikke tar med seg fordi ingen så dem da hunden gjorde fra seg, men som enten ligger der eller henger som juletrepynt på trærne innover i marka går litt på lyd (bjeffing) og litt på redsel. (Hunden er jo sååååå snill....) enten fordi eieren ikke har kontroll over den eller eieren ikke tar hensyn til at omgivelsene kan være redde selv om hunden går i bånd. Skremmer katter gjør de også, jeg ser ikke på det som noe positivt heller, en litt usikker katt kan bli skremt ut av sitt revir slik at den sliter med å finne tilbake. Poenget er at dette ikke nødvendigivs er negative effekter du som eier legger merke til.
Oj.
![]() |
#207 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriOppdatering: Den nærmeste katteløse naboen min kan informere om at de så lenge de har bodd her har funnet en kattebæsj i hagen sin. Den var i blomstene. De lovte at hvis de fant masse bæsj skulle de si fra, men de sa det ikke var noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Poenget mitt var mer at de fleste av disse greiene du nevner gjelder "noen hunder", men altså, ja, også vår hund tisser faktisk utendørs, det gjør hun. Men hun går i bånd, under kontroll, stramt bånd når vi ser at vi kan komme til å møte noen, plukker alltid opp etter henne selv om vi i 99% av tilfellene ikke blir sett av noen etc etc, hvilket gjør at de "negative konsekvensene for andre" i alle fall er veeeeeesentlig mindre enn en gjennomsnitts utekatt, derfor anser jeg altså vår hund som mindre plage for omgivelsene enn de fem kattene som bor i området. muligens også delvis grunnet tallenes tale, hun er en i bånd, de er fem frittgående...
![]() |
#209 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg møtte to løse hunder på en halvtimes tur oppi nærskogen her forrige søndag, på en travel tursti. Vi har ihvertfall 3-4 faste katter i nabolaget, sikkert flere og en fast som prøver å flytte inn andre steder overalt. Til tross, har ikke plukket en bæsj ennå, heller ikke i det gamle huset. Ikke luktet tiss rundt hjørnene eller i hagemøblene, katten sitter på peisen som regel. Men to store, løse hunder som løp inn i hagen vår i påsken for å jage den "selskapsyke" katten som var på besøk opplevde jeg. Jeg og minstemor ble livredde. Eieren ble veldig lei seg, men det hjelper ikke oss så mye i ettertid. Hvor plagsomt katter og hunder er, det er virkelig subjektivt.
![]() |
#210 |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet er det nok absolutt.
![]() |
#211 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes hunder i bånd er bare marginalt bedre enn løse hunder faktisk. Hunder som åpenbart er godt dressert og konsentrerer seg om eieren sin er helt greit.
![]() |
#212 |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriBånd og bånd er jo ikke det samme heller.
![]() |
#213 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes det er lov til å være litt egoistisk altså, men det er bare å innse at man ikke får nella av de samme tingene. Og at det alltid vil være et mengdespørsmål.
![]() |
#214 |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJa, vi møtte en hund en gang på tur. Vi hadde akkurat flyttet, dvs, vi hadde vel ikke flyttet engang, akkurat kjøpt huset. Min svigerinne så dem komme, og ba min mann gå en annen vei, rett og slett, den mannen og den hunden, de er ikke trygg. (Min mann gikk altså med vår tispe, sånn for sikkerhets skyld med løpetid)
![]() |
#215 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg synes hester er flotte dyr. Om jeg gikk til innkjøp av den eneste hesten i nabolaget, en liten en som aldri gikk løs utenfor tomta, og hadde stor nok tomt til det, hadde det selvsagt ikke vært ok. Det hadde påført naboene ulemper selv om jeg hadde måttet ta de største ulmepene selv. At katter/hester/hunder/you name it er flotte dyr er overhodet ikke noe argument i denne debatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDenne diskusjonen er veldig interessant i et mer generelt lys - hvor fri i egne valg kan man tillate seg å være uten å samtidig plage andre og hvor går grensen for hva man kan og bør akseptere fra omverdenen?
![]() |
#217 |
maler
|
Jeg hadde faktisk syntes at det var ok gitt at det ble bra dyrehold utav det.
![]() |
#218 |
This is normal!
|
Jeg har enda ikke opplevd at rådyr, pinnsvin eller stålormer har hoppet opp på de rene klærne på tørkestativet (mannen min er allergisk mot katt), tisset på luftekanalene, prøvd å snike seg inn i huset eller bæsjet i blomsterbedet. Det er det kattene som gjør. Vel, det var litt problematisk med ekornet som druknet i badebassenget, men det ordnet faren min opp i.
Vel, jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over andres katter selv om det er krig i verden. Man kan jo snu det på hodet også: Hvordan kan mennesker anskaffe seg katt når barn sulter i Afrika? Burde de ikke heller bruke pengene på å redde verden?
![]() |
![]() |
#220 |
This is normal!
|
Akkurat nå irriterer jeg meg aller mest over at jeg ikke har ferie. I verdens rikeste land.
![]() |
![]() |
|
|