Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 23:55   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Jeg har også bidratt!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:09   #62
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Til dere som synes dette er et kjempebra forum:

Hvor er de interessante diskusjonene egentlig?

Jeg har fri i dag, er småforkjølet, slapp og kjei. Tenkte at jeg kunne ta igjen alt det "tapte" i forumverden i dag, siden det ellers er lite tid til den slags "unyttige" sysler.

Jeg har hele tiden trodd at jeg syntes FP var et knallbra forum, men følelsen jeg sitter igjen med etter å ha surret litt rundt her i dag er at det er da svært lite fart og fruktbare diskusjoner?

"Hva gjør du 1 mai?" og "Hva er det til middag i dag?" er greit nok det, men det blir litt tamt og dødt med bare slik skravling, liksom ...
Eller er det noe jeg ikke har oppdaget?

Kanskje jeg bare er litt gretten og storforlangende siden laber form gjør at jeg er en smule tiltaksløs?!

Sprøtt, jeg har tenkt på det samme.

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du får starte opp en diskusjon som fenger. Det må være noe som provoserer.

Øh...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:19   #63
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Vår, sol, varme, selvangivelsen, eksamen, og ikke minst Facebook. Jeg har hørt at Lissomklubben og "mange flere" facebookklubber med FP-opphav har masse aktivitet, men jeg er ikke invitert.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:56   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig; selv om Ville Modne har eksistert fra første dag, har mange av de andre brukerne her inne ikke visst om denne gruppen før nå nylig.

Men akkurat det har hverken innvirkning på aktiviteten der inne eller her ute, tipper jeg, så det virker som en ganske lite sannsynlig delforklaring.

Gammel 02-05-07, 01:01   #65
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden gir meg skikkelig deja vu-vibber.
Jeg synes at jeg leser den om og om og om igjen hvert år på denne tiden av året. Uansett hvilket forum.

Jeg tror det rett og slett er fordi våren kommer og at folk begynner å gjøre litt andre ting enn å sitte inne på kveldene.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 01:04   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men akkurat det har hverken innvirkning på aktiviteten der inne eller her ute, tipper jeg, så det virker som en ganske lite sannsynlig delforklaring.

Jeg er ikke helt enig i forhold til innvirkningen på aktiviteten her ute. Dersom man vet om Ville Modne blir det lettere å legge merke til det Miss Norway påpeker. Det er medlemmer her inne som har fryktelig mange innlegg, men som sjelden sees i den åpne delen av forumet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 01:11   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke helt enig i forhold til innvirkningen på aktiviteten her ute. Dersom man vet om Ville Modne blir det lettere å legge merke til det Miss Norway påpeker. Det er medlemmer her inne som har fryktelig mange innlegg, men som sjelden sees i den åpne delen av forumet.

Så mener du at det at privatsalongen finnes er en medvirkende årsak til at aktiviteten har gått ned, eller mener du bare at det at man vet om privatsalongen medfører at man legger merke til at aktiviteten er mindre enn den "burde" være? Det er jo ganske stor forskjell.

Gammel 02-05-07, 01:13   #68
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor skulle dette føre til mindre innlegg?

Gammel 02-05-07, 01:19   #69
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det er i Lissomklubben det skjer for tiden, ja.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 01:23   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så mener du at det at privatsalongen finnes er en medvirkende årsak til at aktiviteten har gått ned, eller mener du bare at det at man vet om privatsalongen medfører at man legger merke til at aktiviteten er mindre enn den "burde" være? Det er jo ganske stor forskjell.

Begge deler. Tror jeg. Det er litt for sent for hjernen min, men jeg skal forsøke å spesifisere enda mer.

Aktiviteten har gått ned fordi noen ser at de deler i det åpne rom mens andre kan dele i lukket rom. Ideen om et lukket rom er god, og da er det kanskje fristende å forsøke å kopiere den andre steder.

Det at man vet om VM betyr jo at man lettere legger merke til brukere som har hundre- og tusenvis av meldinger men som ikke er aktive i åpent forum. Da foregår det jo noe på et sted man selv ikke ser. Jeg vet at jeg på rolige kvelder i det åpne forumet har sett at der er tråder i de lukkede områdene som har hatt stor trafikk hele kvelden. Selvfølgelig føler jeg at jeg da ikke er med "der det skjer" og søker meg andre steder.

Gammel 02-05-07, 01:27   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Og hvorfor skulle dette føre til mindre innlegg?

Det skrev jeg litt om i det første innlegget mitt. Og enda litt til i svaret til Skilpadda rett over i innlegg 70.

Nå som flere finner seg lukkede grupper er det jo naturlig at man holder seg der. Det føles jo litt feil å "dele" og å "være på utstilling" for noen som ikke vil dele og bli sett selv.

Gammel 02-05-07, 01:28   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg vet at jeg på rolige kvelder i det åpne forumet har sett at der er tråder i de lukkede områdene som har hatt stor trafikk hele kvelden. Selvfølgelig føler jeg at jeg da ikke er med "der det skjer" og søker meg andre steder.

OK. For meg er ikke det selvfølgelig i det hele tatt, men hvis det er slik du tenker, så skjønner jeg at du mener det har innvirkning på aktiviteten her at folk vet at det finnes lukkede grupper.

(Jeg fikk bare inntrykk av at den forklaringen som ble lansert, var at de som er på de lukkede gruppene er der i stedet for i det åpne forumet, og det syntes jeg ikke hørtes rimelig ut, siden privatsalongen har vært der hele tiden og sånn sett ikke burde ha noe å si for en nedgang i aktiviteten nå i det siste. Men nå ser jeg at det antagelig ikke var det du mente.)

Gammel 02-05-07, 01:30   #73
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skrev jeg litt om i det første innlegget mitt. Og enda litt til i svaret til Skilpadda rett over i innlegg 70.

Ja, OK. Nå skjønte jeg hva du mente.

Gammel 02-05-07, 01:34   #74
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det føles jo litt feil å "dele" og å "være på utstilling" for noen som ikke vil dele og bli sett selv.

Jeg må innrømme at jeg har ikke visst om VM. Jeg burde selvfølgelig ha skjønt det. Jeg vet det er enkelte brukere her inne som har mange innlegg som jeg nesten aldri ser. Men jeg opptatt med annet enn å fundere på dette. Det gir meg en litt ubehagelig følelse å vite om VM. Å vite at noen gjemmer seg bort, mens andre gir av seg selv åpent. Jeg ble nesten litt usikker på om jeg fikk lyst til å fortsette her. Jeg har i alle fall andre steder å gå til.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 01:44   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det gir meg en litt ubehagelig følelse å vite om VM. Å vite at noen gjemmer seg bort, mens andre gir av seg selv åpent. Jeg ble nesten litt usikker på om jeg fikk lyst til å fortsette her. Jeg har i alle fall andre steder å gå til.

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner hva du reagerer på. Du trenger selvsagt ikke svare, men jeg er nysgjerrig på hvordan du tenker (og særlig hvis det er andre som også tenker slik). Er det det at noen er mer åpne enn andre som er problemet? Eller er det det at noen her inne kjenner hverandre bedre enn andre vet at de gjør? Eller er det noe annet? Hvis du fikk vite at en del FP-brukere var med på et lukket forum som befant seg et helt annet sted, ville du synes det også var ubehagelig og nok til å ta fra deg lysten til å være aktiv her, eller er det bare relevant når det lukkede forumet ligger på samme server?

Gammel 02-05-07, 01:54   #76
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det har bl.a. noe med premissene for forumet å gjøre. Jeg tror i tillegg rett og slett at jeg føler meg litt lurt, og at det er forskjell på folk. Blant annet. Jeg vet ikke alt. Jeg kjenner bare på meg at det gir meg en ubehagelig følelse.

Dersom noen brukere har en lukket klubb et annet sted har ikke det noe med dette forumet å gjøre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 01:57   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg mente ikke å høres sint eller defensiv ut, altså (som jeg ser nå at jeg antagelig gjorde), jeg bare lurte på hvordan du tenkte. Takk for forsøksvis forklaring.

Gammel 02-05-07, 02:00   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg må innrømme at jeg har ikke visst om VM. Jeg burde selvfølgelig ha skjønt det. Jeg vet det er enkelte brukere her inne som har mange innlegg som jeg nesten aldri ser. Men jeg opptatt med annet enn å fundere på dette. Det gir meg en litt ubehagelig følelse å vite om VM. Å vite at noen gjemmer seg bort, mens andre gir av seg selv åpent.

Jeg kjenner meg igjen i det ElinM beskriver her.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 02:06   #79
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg visste heller ikke om VM eller Lissomklubben. Jeg er tydeligvis ikke så kul.

Gammel 02-05-07, 02:09   #80
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke at det gjør noe at en del brukere er på en lukket del av forumet, bare så det er sagt. Og da jeg forsto bakgrunnen for VM (visste ikke at det var det det het/blir kalt) så er det jo en nesten "logisk" forklaring i tillegg. Men likevel synes jeg at det er litt feil at dette ikke er allment kjent for brukerne i forumet. Jeg kom jo hit ganske tidlig, og var overrasket over at flere så raskt hadde mange meldinger og raskt stigende ryktepoeng. Jeg trodde faktisk at moddene/admin "jukset" på seg ekstra ryktepower og meldinger bare for å ha en headstart på en måte jeg da...

Hvordan ser det ut i forumet når man IKKE har oppfylt kravene til Medlemssalong 1 og 2 - er det synlig at salongene finnes, med angivelsene av opptakskrav etc? (husker ikke lenger). Jeg synes egentlig at alle slike underfora bør være synlige - som en overskrift med anførsel om at dette er et forum med aktivitetskrav, invitasjonsforum, lukket forum, moddeforum eller whatever. Og samtidig synes jeg vel egentlig også at meldingstelleren ikke skulle telle i lukkede områder.

Er en skjult undergruppe en del av et forum eller ikke? Det er vel det store spørsmålet.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.