|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg leste et sted at f.eks. der det har vært flere gjerningsmenn som gjør slikt i fellesskap snakker man om å utnytte strafferammene. Kan se om jeg finner det igjen senere i dag. |
|
|
|
|
#422 |
|
Epikur
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jøss, se hva jeg fant i dag!? Det var linket til denne i kommunal rapport.
|
|
#423 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg fikk ikke prikket deg, Zöe, men du beskriver så godt det jeg tenker og kjenner på. Det handler ikke om senke andre straffer på ting man selv anser som "mindre viktig" men signaleffekten i samfunnet når penger betyr mer enn mennesker. At det skal være avskrekkende å svindle, ja vettdumeghva, helt enig, men da er det i min bok tusen ganger viktigere å avskrekke seksuell omgang med mindreårige. |
|
|
|
|
#424 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)HV: Det er linket til artikkelen tidligere i tråden. Helt tragisk at en ordfører kan uttale seg sånn om unge jenter utsatt for overgrep, og fortsatt har tillit. Jeg savner også at dette blir trukket fram på samme måte som uttalelsene hans om bygdesladder.
|
|
|
#425 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Jeg er også helt for økning av straffer for voldsforbrytelser og sedelighetsforbrytelser.
|
|
#426 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Ja, du sier noe der. Men hvis argumentet for høy straff i vinningsforbrytelser er å avskrekke, sender det uansett ut en del signaler til borgerene og det sier noe om samfunnet vårt, noe jeg føler bør være et like viktig argument når det gjelder overgrep. |
|
|
|
|
#427 |
|
Mother of Dragons
|
Altså, jeg er helt enig i at man skal øke straffene, jeg tror bare ikke at det kommer til å senke forekomsten av den typen forbrytelser.
|
|
#429 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker at om man øker straffene vil det kanskje gjøre "offeret" som de forulempede må igjennom lettere "å svelge" om straffene er høyere. |
|
|
|
|
#430 |
|
Mother of Dragons
|
Pelle og Poly sa noe om det også, men det klinger sant på et vis, det er ikke affektforbrytelser på samme måte og da er det ikke så rart om de som gjør det tar en risikovurdering.
|
|
#431 |
|
Smugleser
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)All ære til Pelle som har skrevet saklig og godt her. Det er en særdeles interessant debatt over hvor straffenivåene går.
|
|
#432 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ja, slik er det. Som sagt over her - mange drap begås i affekt, dødsstraff hjelper lite på mordraten. Hadde det i Norge blitt legalt å ligge med svært små barn, hadde de aller fleste av oss likevel latt være. Hadde det blitt legalt å kjøpe sprit og sigaretter i utlandet, hadde nok ganske mange flere gjort det. Folk styres av ulike indre moralske stemmer, som i større og mindre grad lar seg regulere av straffenivået.
|
|
#433 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)http://m.db.no/2013/05/31/nyheter/in...aken/27460144/
|
|
#434 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Er det noen som vet hvordan det ligger an med den type kriminalitet (underslag, svindel) i Kina? Et land som straffer hardt, vi snakker vel dødsstraff og laaang sonetid. Er det avskrekkende? Sist redigert av Skremmern : 31-05-13 kl 17:24. |
|
|
|
|
#435 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Enig. Kvalm. Han kommer ikke til å gi seg, vi kommertil å se stadig mer dritt fra den kanten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#436 |
|
Fortynnet
|
Ja, han broren er ikke helt god. Det har vært linket til denne artikkelen tidlegare i tråden, og han har uttalt seg helt på trynet både under rettssaken i tingretten og nå. |
|
|
|
|
#437 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg skulle ønske at pressen kunne SLUTTE å la ham få breie seg utover avissidene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#438 |
|
Mother of Dragons
|
Enig.
|
|
#439 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Fy fader. Den videosnutten der han sitter med et selvtilfreds smil og snakker om hvor mye støtte han har i lokalsamfunnet og særlig blandt ungdommer etc. Jeg spyr på hele mannen. Han er bælfæl.
|
|
#440 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg har sendt e-post til redaktøren i vg før, og gjør det mer en gjerne igjen. Selvom jeg ikke fikk svar sist. Jeg blir så forbanna! La dusten stå frem og hinte slik, det er så utrolig døvt at jeg har ikke ord.
|
|
![]() |
|
|