|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Jamen, da hadde de jo fått bekreftet at det var en dialekt i dialekten eller noe sånt.
|
|
|
#502 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Best å få inn en dyretolker, tenker jeg.
|
|
#504 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ærlig med hunden? Herlighet, de må være desperate nå.
|
|
#505 |
|
© All rights reserved
|
Velkjent bygdesamfunnsgreier? Har du kilder til denne påstanden? Eller er det Tallulah og deg selv som er kilden?
Jeg synes dette var fryktelig usaklige greier fra to, til vanlig, saklige og kloke mennesker. |
|
|
|
|
#506 |
|
E pluribus unum
Medlem siden: May 2013
Hvor: Malaysia
![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Now I confess confusion. |
|
|
|
|
#507 |
|
Off the map.
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)@007, de sier da ikke at dette foregår over alt. Men det er jo logisk synes jeg at det oppstår lojalitetskonflikter på små steder der alle kjenner alle, fremfor større byer hvor for eksempel politikere og lærere ikke kjenner hverandre?
|
|
#508 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tror vi skal ta høyde for at jenta har vært både vampete og utfordrende og vanskelig og seksualisert i sin oppførsel. Når jeg tenker på henne, ser jeg for meg et par jeg gikk på ungdomsskole med, som typisk var sammen med mye eldre gutter og skrøt av at de hadde debutert. Jeg tror mange voksne så på dem som trøbbel.
|
|
#509 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
It's not normal that the girls are so young, and that the abuser so strongly advocate his innocence in media before the trial. This necessitated the media coverage. |
|
|
|
|
#510 |
|
Bedreviter
|
Jentas alder er det vel ikke noe oppsiktsvekkende ved (for en overgrepssak, mener jeg). Det er vel hans sosiale og politiske status, samt at han gikk så sterkt ut i media i forkant som gjorde dette til en så stor mediesak. Ja, også det at det faktisk viste seg at det var en sak med hold i og at det var beviser som støttet jentas sak. Det tok jo virkelig saken til nye høyder. |
|
|
|
|
#511 |
|
Glamorøs
|
Nei, for din påstand om at det kun er Mave og meg som er kilden er slett ikke usaklig. Ei heller at din erfaring fra ei bygd er mer verdt som sannhetsvitne enn vår erfaring.
|
|
#512 |
|
Leser
|
Jeg tror også at de tekniske bevisene har "drevet saken" som en mediesak. I forrige rettsak, hadde ikke aktoratet så mange meldinger. (Tekstmeldingene mener jeg er funnet frem fra teleoperatørenes servere, ikke fra hans telefon.)
|
|
#513 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)De har funnet enda flere meldinger nå, som presenteres i retten på mandag. De fant flere av ordførerens gamle telefoner i en kasse hos kommunen, og noe gamle jenta hadde hatt hjemme hos henne. |
|
|
|
|
#514 |
|
Leser
|
OK, takk for rettingen.
|
|
#515 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)him, jeg tror jeg har lest at skypeloggene er hentet fra ordførerens pc hjemme og på jobb. |
|
|
|
|
#517 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)"Øygard, klokken 13.22: Du ser da kje me! |
|
|
|
|
#518 |
|
Mother of Dragons
|
Etter min erfaring er bygder mer forskjellig enn byer, det finnes bygder hvor de toneangivende er tolerante og stå-på-folk, og det finnes bygder hvor det er forferdelig ukultur. Jeg kjenner til bygder hvor Øygard hadde måttet flytte på dagen, og bygder hvor han hadde fått Præhæ-vennlige klapp på skulderen.
|
|
#519 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg ser i grunnen for meg denne jenta som jeg var, jeg. En rar unge med litt dårlige antenner og ikke mange venner (noen få veldig gode), ekstremt dårlig selvtillit og helt utsultet på positiv oppmerksomhet. Jeg kunne vært plukket opp av hvilken som helst av de voksenpersonene jeg hadde et avstandscrush på hvis de hadde skrudd på en sjarmoffensiv. Heldigvis er de fleste mennesker anstendige og ordentlige og nøyde seg med å kanskje humre litt hjemme over kjøkkenbordet over denne jentungen som nok var litt avstandsforelsket.
|
|
#520 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg mente at det er sjelden at 'maktpersoner' som i denne saken har vært involvert i så unge jenter. I andre saker rundt politikere har de ofte vært over 16 år. Men så klart skjer det jo mye man ikke hører like mye om. |
|
|
![]() |
|
|