|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#481 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er for vesentlig strengere krav for katteeiere også. Jeg er katteier selv btw. Og synes det er en uting at katter ses på som gratis, rimelige og enkle i drift og som greier seg selv ute over lengre perioder. Dyr burde være dyrt og prisen burde inkludere anbefalte vaksinasjoner og sterilisering. Og det burde være obligatorisk sertifisering for hver dyreart.
|
|
|
#482 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Halsbånd er ingen god løsning for katter, som smyger seg under gjerder og klatrer i trær og hopper fra grener. Vår katt ble reddet i siste liten fra en gren.
|
|
|
#483 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Katter kan ha halsbånd hvis dette er av strikk slik at det faller av hvis de henger seg opp. Chipping burde være obligatorisk og en del av kjøpesummen. Jeg er ikke tilhenger av båndtvang på katt, det er på ingen måte det samme som på hund. Da er det faktisk bedre å forby (ute)kattehold i områder der husene står så tett at det ikke er gjørbart å skjerme naboen.
|
|
|
#484 |
|
Bedreviter
|
Det vil jo ikke være et problem hvis katten ikke får lov til å gå ute alene mer.
Det er absolutt det samme for meg hvordan man løser det, så lenge jeg slipper å ha alle nabolagets kattekrek som leieboere i min hage. : storsinnet: |
|
|
|
|
|
#485 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er også der at jeg ikke egentlig bryr meg om hvordan problemet løses hvis jeg bare slipper i finne bæsjen til nabokattene i Hagen min. :raus:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#486 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er mer opptatt av dyrevelferd enn av naboer, men det er klart at hvis man ønsker å bo der husene står veldig tett kan det være ting man må velge bort. Det blir jo et spørsmål om hvor mye naboer skal kunne kreve skjerming mot andre naboers kjæledyr. Hunder kan jo også være svært sjenerende selv om båndtvang overholdes.
|
|
|
#487 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Katt i bånd?
|
|
|
#488 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!FTR: Jeg liker naboens katt, altså. Jeg liker bare ikke at hun bæsjen i blomsterbedene mine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#489 |
|
Bedreviter
|
Hvis det er dyreplageri å holde styr på katten sin, så er det jo et spørsmål om katter burde være tillatt i tettbebygde strøk. |
|
|
|
|
|
#490 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Egentlig kjenner jeg at jeg blir mer og mer positiv til reptiler etter hvert som denne diskusjonen utarter; jeg har aldri vært plaget med noens slange- eller skilpaddehold. |
|
|
|
|
|
#491 |
|
stressmonster
Ja, men jeg tenker også at dersom man velger å bo tett så må man også være raus ovenfor naboer. Jeg bor i rekke og kan ikke nekte naboen å ha verken katt eller hund. Hvis jeg synes det er veldig plagsomt så er det mitt problem og ikke deres og hvis jeg vil være helt i fred for biler, liv og røre, kjæledyr og bållukt (jamfør en annen diskusjon her inne) så burde ikke jeg kjøpe bolig i rekkehus.
|
|
|
#492 |
|
stressmonster
Ja, mulig, men er dette et veldig stort problem der du bor? Jeg har ikke inntrykk av at folk storsett er plaget av katter, dersom det ikke er mye villkatter ol. Her har det vært mer trøbbel med reinstyr som skremmer livet av ungene, spiser opp alle blomstene og bæsjer overalt.
|
|
|
#493 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg bor i rekkehus og har katt selv, men jeg plages faktisk likevel av naboenes katter.
|
|
|
#494 |
|
stressmonster
Helt enig med deg.
|
|
|
#495 |
|
Bedreviter
|
Stort problem, og stort problem fru Blom. Jeg har vel talt en fem–seks katter som jeg kjenner igjen, og de er jo innom hagen min titt og ofte. Men noe stort problem, som i uoverkommelig, er det jo ikke. Et par av dem har løpt inn i huset på sommerstid, når døren har stått åpen, og det misliker jeg sterkt, men de har vi heldigvis klart å få ut igjen ganske kjapt. |
|
|
|
|
|
#496 |
|
Reptilentusiast
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Her er vi inne på noe med reptiler igjen. Disse vil ikke plage naboen med å drite i hagen dems, skremme katta,eller hunden. Da de holder seg innendørs, de vil ikke klare å formere seg i det fri, og bli villreptiler. Samtidig så er de heller ikke gratis i innkjøp. For prisen av en øgle, må du ut med ett par undulater og en kanin, og kanskje også ett hamster. I tillegg så er de allergivennlige
Du har aldri blitt plaget av noens hertilhold, til tross for at det etter kalkulasjoner allerde finnes 1herptil for hver 6 hund.
Home of the brave new world Sist redigert av Ka1 : 19-04-13 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#497 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg plages absolutt av naboens katter, men det spørs om jeg ikke hadde blitt plaget mer av den økte rottebestanden om de ikke gikk løs.
|
|
|
#498 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#499 |
|
Reptilentusiast
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!For å være helt ærlig, så tror jeg ikke bestanden av reptiler vil øke drastisk ved en evt mykgjøring av loven. Dette basert på en rekke faktorer.
|
|
|
#500 |
|
stressmonster
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg kom akkurat på at jeg har akvarium og at det kanskje for noen klassifiseres som dyr i bur. :kaster stein i glasshus:
|
![]() |
|
|