|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt
Du bør undersøke om du kan gi, siden du har fått selv. Det er i alle fall noe de spør om før du skal tappe, om du har fått blod selv.
|
|
|
#22 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde jeg ikke tenkt på. Men det er jo bare å melde seg, så hiver de meg vel ut igjen om de ikke vil ha meg tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
En Som Trener
|
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytFlott oppfordring Tiddelibom!
|
|
|
#24 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor strenge er de på dette med amming? Den vordende storesøster ble ammet morgen og kveld til hun var nesten to tror jeg. Er denne regelen av hensyn til blodgiver eller kvaliteten på blodet? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytVi er blodgivere begge to, mannen noe mer aktiv siden jeg har hatt mange og lange avbrekk pga svangerskap, amming og lav blodprosent. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
De er ganske strenge, såvidt jeg har forstått. Det er av hensyn til giveren. Amming tapper jernlagrene, og det gjør jo blodgivning også. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Av hensyn til blodgiver.
|
|
|
#28 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
![]() |
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytHeldige dere som får lov til å gi blod! For en super innsats! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytJeg er også blodgiver. Har vært det i ca 12 år nå. (men det har jo blitt noen svangerskapspauser). Jeg er også registrert som beinmargsdonor.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg fikk innkalling nå i vår, siden Mikro ble et år. Jeg svarte at jeg fortsatt ammer, ikke mye, men litt blir det jo. Svaret fra blodbanken var, null, nada, niks blodgiving så lenge du ammer en dråpe i døgnet. Vel, annerledes formulert, men ingen blodtapping så lenge jeg ammer. Det regnet jeg med, for de var like striks sist, det er derfor jeg ikke har gitt siden jeg ble gravid, jeg ammet Knerten en gang eller to i døgnet frem til den mnd jeg ble gravid med Mikro.
|
|
|
#31 |
|
I mål
|
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytIdag har jeg vært hos Blodbussen, og må benytte anledningen til å dytte opp denne tråden. Hver gang man er der, blir man mint på hvor viktig leveransen er. Idag hadde jeg en sykepleier som tidligere hadde jobbet med pasienter med leukemi, og det gjorde ekstra inntrykk å høre henne fortelle litt om hvor mye blod som trengtes. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytGratulerer! Det var mange dyrebare dråper gitt til en god sak.
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytEg vil også gje blod, har berre ikkje fått ut fingen. Skal ringa i morgon, takk for påminnelsen.
|
|
|
#35 |
|
Klar
|
3 måneder etter endt amming! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytJeg har meldt meg som blodgiver tre ganger i nåværende bostedskommune uten å få respons, så jeg er visst ikke ønsket ... Skulle gjerne ha gitt, ga da jeg fortsatt bodde i Oslo.
|
|
|
#37 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytDet er mangel på blod, så jeg henger meg på oppfordringen!
|
|
|
#38 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Så rart. Har du møtt opp i blodbanken?
|
|
|
#39 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytJeg kan dessverre ikke gi, men mannen gir både blod og plater. Han har også ved noen anledninger stilt opp på hastetapping. Jeg fikk blod selv etter min første fødsel, så jeg er glad for at folk er flinke og gir.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dagens oppfordring - og selvskrytJeg har vært i mange år i både USA og her i Norge, men har "glemt" det etter siste fødsel. Skal jammen ringe og høre om jeg kan bli registrert igjen og gi. Bare synd vi ikke har blodbuss her jeg bor.
|
![]() |
|
|