Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-13, 11:44   #401
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Vi klarer jo fint selv å levere klær kjøpt i "vanlig" butikk til organisasjoner, ikke nødvendig å kjøpe en dyr pakke fra den nettbutikken.

Gammel 12-04-13, 11:45   #402
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det må jeg si bedrer konseptet betraktelig!

Ja, men fremdeles like uaktuelt!

Jeg foretrekker å kjøpe inn klær når barna trenger det eller planlegge og kjøpe på salg.

Gammel 12-04-13, 11:49   #403
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre de gjør noe med manglende mulighet til å få byttet til riktig størrelse for de ungene som vokser i løpet av året, synes jeg dette fremdeles er ganske tragiske greier. Hadde jeg bestilt en helårspakke i høst, hadde sønnen min enten måtte gå med sko i tre nr for store hele vintere eller hatt sko i tre nr for små nå (evt. to nr for store i vinter og et nr for små nå, for å jevne ut litt). Jeg nekter å tro han vokser unormalt, da hadde de vel sagt noe om det på toårskontrollen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:50   #404
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Med mindre de gjør noe med manglende mulighet til å få byttet til riktig størrelse for de ungene som vokser i løpet av året, synes jeg dette fremdeles er ganske tragiske greier. Hadde jeg bestilt en helårspakke i høst, hadde sønnen min enten måtte gå med sko i tre nr for store hele vintere eller hatt sko i tre nr for små nå (evt. to nr for store i vinter og et nr for små nå, for å jevne ut litt). Jeg nekter å tro han vokser unormalt, da hadde de vel sagt noe om det på toårskontrollen.

Nettopp! Og ikke minst vokser barn i rykk og napp.

Gammel 12-04-13, 11:52   #405
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg hadde aldri, uerfaren som jeg er, forestilt meg at han skulle vokse tre skostørrelser i løpet av en vinter (ei heller gå fra 86 til 104 i klær), så det hadde vel blitt passende i vinter og for smått nå, tenker jeg.

Det hjelper så lite at de kan fortelle meg at barn mellom 0-6 vokser i snitt 6-7 cm på et år, når jeg etterhvert skjønner at det betyr 20 cm det første året, 5 cm den tredje vinteren og kanskje 0 cm det neste året (forbehold om at jeg ikke har giddet å gjøre eksempelet matematisk korrekt).

Gammel 12-04-13, 12:15   #406
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er godt de tar kritikken til seg og endrer på konseptet, men jeg tror fortsatt ikke dette er liv laga.
Mange uerfarne vil kanskje tenke at dette høres fint ut, kjøper pakka og angrer bittert når de fortsatt betaler for pakken og har måtte kjøpe klær selv allikevel. Jeg bil tippe de færreste går på et nytt år med mindre konseptet endres drastisk. Men for å gjøre det lønnsomt for forbrukeren blir det neppe overskudd for selger.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:17   #407
LåraLei
Stykkevis og delt...

Medlem siden: Apr 2013
LåraLei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Forstår dessverre ikke resonnementet ditt. Hva gjør du idag da? Kjøper du sko som er akkurat passelig?

Gammel 12-04-13, 12:27   #408
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LåraLei, her.

Forstår dessverre ikke resonnementet ditt. Hva gjør du idag da? Kjøper du sko som er akkurat passelig?

Ja, selvfølgelig kjøper jeg sko som passer. Anbefalingen er 1,5 cm større en foten, og det er det jeg kjøper. I vinter har han fått to par vintersko fordi han vokste ut av de første allerede i januar. Joggeskoene han fikk nå for noen dager siden er 3 str. større en joggeskoene han fikk i august i fjor. Å kjøpe for store sko for at han skal vokse seg inn i dem, eller la ham gå med for trange sko, er bare så helt fullstendig uaktuelt.

Gammel 12-04-13, 12:41   #409
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Poenget er vel at man, ved å bestille for et helt år i forveien, kan ende opp med vintersko som aldri blir brukt fordi det er vanskelig å forutse hvor mange størrelser barnet vokser i løper av ett år. Også må man kjøpe til flere skopar etc. Det er det dårlig økonomi i.

Jeg synes også det er bra de har gjort om konseptet sitt, men fremdeles er det ikke et veldig bra konsept i mine øyne. Til det er det for meningsløst m.t.p. økonomi og tidsbruk, og det er uforståelig hvorfor man skal benytte seg av noe slikt.
Den pakken er såpass mangelfull at den absolutt ikke fritar en for handling, så det argumentet utgår.
Da gjenstår spørsmålet om dette er spesielt gunstig økonomisk, slik at man får veldig bra tøy til en helt annen pris enn andre steder. Det gjør man ikke. Faktisk vil jeg påstå at den årlige prisen faktisk er ganske stiv i.o.m. at det er lagt opp til at man får nye pakker årlig og at fjorårets pakke legges bort/sendes tilbake. Som regel er det jo slik at man kan bruke noe av tøyet i flere sesonger og da blir snittprisen lavere pr plagg enn det man ender opp med med et slikt abonnement.

Gammel 12-04-13, 12:42   #410
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig kjøper jeg sko som passer, evt pittelitt for store. Det er jo ikke noe godt å svømme i sko. Det blir noe annet med en dress synes jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:46   #411
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Skoene skal forresten ikke være større enn at de har 1-1,5 cm å gå på når de er nye. Større enn dette gjør skoene ubehagelige og vanskelig å bevege seg i. Ikke er det særlig sunt for føtter i utvikling med skotøy som ikke passer heller.

Gammel 12-04-13, 12:50   #412
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Poenget er vel at man, ved å bestille for et helt år i forveien, kan ende opp med vintersko som aldri blir brukt fordi det er vanskelig å forutse hvor mange størrelser barnet vokser i løper av ett år. Også må man kjøpe til flere skopar etc. Det er det dårlig økonomi i.

Jeg synes også det er bra de har gjort om konseptet sitt, men fremdeles er det ikke et veldig bra konsept i mine øyne. Til det er det for meningsløst m.t.p. økonomi og tidsbruk, og det er uforståelig hvorfor man skal benytte seg av noe slikt.
Den pakken er såpass mangelfull at den absolutt ikke fritar en for handling, så det argumentet utgår.
Da gjenstår spørsmålet om dette er spesielt gunstig økonomisk, slik at man får veldig bra tøy til en helt annen pris enn andre steder. Det gjør man ikke. Faktisk vil jeg påstå at den årlige prisen faktisk er ganske stiv i.o.m. at det er lagt opp til at man får nye pakker årlig og at fjorårets pakke legges bort/sendes tilbake. Som regel er det jo slik at man kan bruke noe av tøyet i flere sesonger og da blir snittprisen lavere pr plagg enn det man ender opp med med et slikt abonnement.

I rettferdighetens navn så synes jeg at man bør sette seg inn i hva man skal diskutere før man begynner å diskutere.

Gammel 12-04-13, 12:52   #413
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

I rettferdighetens navn så synes jeg at man bør sette seg inn i hva man skal diskutere før man begynner å diskutere.

Hva er det som mangler, da?

Gammel 12-04-13, 12:53   #414
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noen tilknytning til eierne av Barnehageklær?

Gammel 12-04-13, 12:54   #415
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Skoene skal forresten ikke være større enn at de har 1-1,5 cm å gå på når de er nye. Større enn dette gjør skoene ubehagelige og vanskelig å bevege seg i. Ikke er det særlig sunt for føtter i utvikling med skotøy som ikke passer heller.

Er ikke i det i forhold til hvilke sko man snakker om? Som i dette tilfellet Støvler og vintersko.

Gammel 12-04-13, 12:56   #416
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Har du noen tilknytning til eierne av Barnehageklær?

Gammel 12-04-13, 12:59   #417
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Er ikke i det i forhold til hvilke sko man snakker om? Som i dette tilfellet Støvler og vintersko.

I vintersko kan man kanskje ha så mye som 2cm.
Støvler trenger vel ikke ekstra plass?

Gammel 12-04-13, 13:00   #418
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en ny bruker som har brukt 8 av 12 innlegg på å forsvare dette (for meg litt rare) konseptet. Det var derfor jeg lurte.

Gammel 12-04-13, 13:00   #419
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Støvler skal man faktisk være enda mer forsiktig med å kjøpe for store. Fordi de gir dårlig støtte til foten dersom foten glir frem og tilbake nedi dem.

Poenget er vel at dersom man kjøper en vårdress til et barn på 5 år et år, så kan den gjerne også passe neste vår. Og dermed kan man heller velge å kjøpe en dress på tilbud når høsten kommer. Da har dressen kanskje vart et og et halvt år, mens det i dette tilbudet er lagt opp til at man bytter ut dressen årlig.

Ellers har jeg vel ikke satt meg godt nok inn i prisene på klærne fra mikk-line til at jeg kan si om prisen er bra. Det er iallefall supert at de tilpasser seg og nå tilbyr at man kan kjøpe ut pakken etterpå. For meg er uansett ikke dette aktuelt, rett og slett fordi jeg har tre barn som gjør at vi har endel arveklær, jeg handler på tilbud og barna trenger ikke full pakke hver vår og høst.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:03   #420
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Hva er det som mangler, da?

Hvis du leser igjennom vilkår/avtale så hadde du sett at det fullt mulig å bytte ubrukte sko. Det er dessuten fullt mulig å beholde alle klærne selv til evt arv, gaver til andre eller gi det bort selv til veldedighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.