|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferie
Sånn er jeg og. Mannen min liker også å reise, men han trives godt hjemme også og trenger ikke så mye annet enn fri fra jobben. Jeg blir sur og gretten og rastløs og vil omtrent dø om jeg ikke får dra på ordentlig ferie minst en gang i året, og for husfredens skyld prioriteres det grundig.
|
|
|
#63 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff: Din idealferieMed små barn: hytteferie med familie med jevnldrende barn. Helst ved sjøen. Sol og bading. Fiske, gåturer og lage mat sammen.
|
|
|
#64 |
|
kamerat
|
Fornøyelsesparker er noe av det verste jeg vet. Litt på linje med bananer.
|
|
|
#65 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Feriesentre er faktisk verre. Jeg prøvde det en gang (for mye). Har ikke prøvd all inclusive noen gang, men jeg forestiller meg at det er enda verre. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg elsker fornøyelsesparker, helst om det ikke er timesvis med kø på attraksjonene. Jeg drømmer om å reise til Legoland, der har ingen av oss vært. Gardaland i Italia er helt fantastisk, og jeg har hørt det er en stor, ganske ny fornøyelsespark i eller rett utenfor Roma, som vi jo bare MÅ besøke i sommer.
|
|
|
#67 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg overlevde bare med nød og neppe to dager i Legoland i høstferien. :freak:
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieAkkurat nå, en uke på en solseng, full kindle, rikelig tilgang til bad i saltvann og vin! :sliten: |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieVi elsker å reise og har hatt hatt med oss ungene til spennende reisemål fra de var bitte små. En blanding av deilige strender, turkisblått hav og opplevelser er det vi synes er gøy. Vår eldste på 7, synes besøk på barnehjem på Sri Lanka i høst var veldig spennende. Safari i Afrika står høyt på lista, vi har vært flere ganger uten barn og satser på en tur om et år eller to (hvis vi ikke havner et annet sted da... |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieVi liker godt sol, varme og late dager, så syden er flott for oss. Jeg elsker å kunne ligge på en solseng og slappe av meg ei god bok og bare kjenne at det er FERIE. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff: Din idealferieFint vær. Mer enn 25 varmegrader. Da trives jeg både hjemme og borte. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
guru advisor
|
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg har vært i både Lalandia |
|
|
|
|
|
#73 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spinoff: Din idealferieStorby trumfer strand, hus/leilighet trumfer hotell, museum trumfer fornøyelsespark, lage mat hjemme trumfer fastfood, opplevelser trumfer slumring. Ferdigpakka sydentur er vi ferdige med. Legoland og Lalandia og slikt er fint og gøy i små porsoner. Av og til. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
Sv: Spinoff: Din idealferieItalia har vært supre ferier for vår del forresten. Ikke minst pga barnevennligheten. Barn er velkomne og inkludert og maten er ekstremt barnevennlig. Junior elsker pasta, pizza, is, mozzerella, parmesan og pesto. Vi har hatt bil og fått sett oss rundt. Kjørt opp trange åssider, badet i kalde kulper i nasjonalpark, sett gekkoer, vandret i marmorbruddene og spist massevis av is. Mannen har tilgang på å leie leilighet billig så den ene gangen så kom regningen på 15 000 kroner for en uke absolutt alt inkludert ( lommepenger og til og med min tax free) Skal jeg velge et favorittland så må det være Italia tror jeg. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff: Din idealferieIkke altfor varmt. Litt strand og bad er topp, men det trenger ikke være syden. En av de aller fineste turene vi hadde var da vi leide et skipperhus (?) med strandlinje og det var knallvær så vi satt ute til langt på kveld, badet masse og nøt livet. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg hadde vel strengt talt ikke hatt noen i mot en uke eller to bare med mannen et varmt sted. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg liker best reiser jeg foreløpig har for små barn til å være med på. Min drømmereise er til Iran eller Pakistan, gjerne i følge med en lokal person. Drømmer også om et criuse på Nilen eller en rundreise i Sør-amerika. Sist redigert av Cumulus : 08-04-13 kl 17:11. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff: Din idealferieFor meg hadde det nærmest vært skilsmissegrunn å ha en mann som "likte seg best" (som i så og si nektet å dra andre steder) enn Norge og Danmark. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Er nesten litt enig der. Det blir ikke mye "gi og ta" fra mannens side hvis han nekter hvert eneste år. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinoff: Din idealferieSvigerfar er også sånn. Reiser endel til Italia, men han er jo derfra og hans familie bor der nede. Men andre land vil han helst ikke til. Kona elsker å reise, men får ham aldri med på noe. Hun har lokket med Kina, USA osv, men har måttet dra med venner eller barna, da svigerfar helst vil sitte hjemme og se på fotball.
|
![]() |
|
|