|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtDen kan stå opp mot 36 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtKonsistensen på yoghurten avhenger av flere ting, bl.a. hvilken startkultur man bruker. Visstnok. Det finnes mange. Ellers mye tips rundt om på nettet, f.eks. 5 ways to make thicker yoghurt. Gelatintrikset tenkte jeg på selv i går. Gelatin inneholder aminosyrer som er bra for magen, det må jo passe veldig godt i yoghurt. Kanskje man får en synergieffekt. |
![]() |
![]() |
#103 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtVi er ikke så glad i kulturmelk, men vi skal nok bli kvitt det. Snart bursdag, har en god oppskrift med kefir, da tenker jeg at jeg kan bruke noe av denne youghurten til det, den tyntflytende altså.
![]() |
#104 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurt
Du kan blande inn syltetøy så får du "Biola". Kanskje ungene liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtEg har to dagar på rad hatt yougurt blanda med blåbærsyltetøy, og litt honning og hakka hasselnøtter oppå. Det er veldig godt!
![]() |
#107 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
Jeg hadde veldig gode erfaringer med stevia-dråpene fra Funksjonell mat. Jeg er ikke veldig glad i vanlig yoghurt, men noen dråper med karamell ga følelsen av hjemmelaget karamellpudding. UTROLIG godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtStevia burde eg prøve ja, særlig til diabetikeren her
![]() |
#109 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtHei, hei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtDet er bare å prøve. Jeg har brukt fruktjoghurt en gang i mangel av noe annet. Det ble naturligvis et streif av fruktsmak i resultatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtJeg prøvde og det luktet iallfall nyyyyyydelig da jeg åpnet termosen i dag tidlig og satte den inn i kjøleskapet. Den er litt tynn, ca som vanlig kultura vil jeg tro. Finnes det noen knep for å få den tykkere? Jeg ser noen har puttet i gelantin. Når i prosessen putter dere i det, finnes det i pulverform? Kan jeg bruke frysepulver for å få den tykkere og når i prosessen må jeg eventuelt ha det i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtIngen som vet hvordan jeg kan få den litt tykkere? Nå er den mest drikkekonsistens og ungene drakk til den store gullmedalje når jeg rørte inn blåbærsyltetøy og bittelitt sukrin. Frysepulver fungerte ikke for å få den tykkere, iallfall ikke når jeg hadde det i etter at den var ferdig. Håper noen har noen knep |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ASD
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtLager du den med drikke ypghurt som start? I så fall ville jeg prøvd biola naturlell i stedefor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtTakk, da skal jeg prøve det neste gang. Begge omgangene hittil har blitt culturatykkelse på (med biola drikken og lettmelk), men ungene syntes den er veldig god likevel. Men hadde vært kjekt om den ble type youghurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtHva slags melk bruker du, da? Jo mer fett, jo fastere blir jogurten. Kjøpt tyrkisk og gresk jogurt er silet, og da blir den naturligvis fastere i konsistensen. Jeg bruker (kjøpt) helmelk, evt. med litt fløte i, og den blir relativt fast og fin hvis den får stå en dag og "sette seg". |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtJeg bruker vanlig lettmelk. Men akkurat nå står det en med kokosmelk til avkjøling. Spent på hvordan den blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtDen basert på kokosmelk ble bare suppe |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Har ingen tittel
Kanskje lurt å bruke det som kalles kokoskrem, eller i allefall ikke noen lightversjon av kokosmelk? Jeg tror, som sagt, at det er en viss sammenheng mellom fettinnhold og konsistens. Jeg tipper de fleste magre jogurter på markedet er tilsatt fortykningsmidler av noe slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ASD
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtSkal du lage med kokosmelk bør du tilsette honning og gelatin før fermentering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget yoghurtJeg gir meg ikke. Nå er jeg igang med en med Helmelk og håper den blir tykkere. Den med lettmelk har vært god, men ikke særlig tykk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|