Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 21:03   #801
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag prøvde vi en av rettene i Rema 1000's Middag under hundrelappen kampanje; Chicken fried rice. Den var faktisk veldig enkel og god og kan anbefales! (Vi tilsatte litt mer kylling enn oppgitt, syntes det var litt lite).

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 08-01-13, 21:08   #802
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

I dag prøvde vi en av rettene i Rema 1000's Middag under hundrelappen kampanje; Chicken fried rice. Den var faktisk veldig enkel og god og kan anbefales! (Vi tilsatte litt mer kylling enn oppgitt, syntes det var litt lite).

Oppskrift?

Jeg har tøm-fryser-tid. I dag ble det derfor lapskaus med det jeg fant i kjøleskapet og fryseboks. Det ble faktisk veldig godt. Barna klaget ikke og spiste bra.

Gammel 08-01-13, 21:16   #803
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Ovnsbakt laks, poteter, agurksalat.

Samme her, bare bare bytt ut laksen med ørret.

Gammel 08-01-13, 21:17   #804
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

I dag er jeg alene så middagen ble... :kremt: Sørlandsbolle og potetgull...

Gammel 09-01-13, 08:53   #805
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøttkaker var planen, men så er jeg tom for muskatnøtt. Får se hva det blir til og om jeg orker innom butikken etter jobb, eller lager kjøttkaker som ikke smaker som mine.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-01-13, 09:41   #806
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her blir det quesadilllas med kylling i dag. Og masse guacamole.

Gammel 09-01-13, 09:43   #807
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Gulrot- og linsesuppe.

Gammel 09-01-13, 09:59   #808
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tomatsuppe og pannekaker.

Gammel 09-01-13, 10:32   #809
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Her tror jeg det blir pølse med lompe/brød idag.

Gammel 09-01-13, 10:40   #810
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift?

Det er sikkert denne. Jeg skal forsøke den i dag, tenker jeg.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 09-01-13, 10:49   #811
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift?

Jeg har tøm-fryser-tid. I dag ble det derfor lapskaus med det jeg fant i kjøleskapet og fryseboks. Det ble faktisk veldig godt. Barna klaget ikke og spiste bra.

Du finner den her:
http://www.rema.no/under100/Kampanje...ticle66231.ece

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 09-01-13, 11:45   #812
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Var også på Rema i går. Handlet inn til å lage wok. De hadde ferdigkuttede wokgrønnsaker, jeg synes nemlig det kan ta litt (for lang) tid å kutte opp på en helt vanlig onsdag.

Dette er til meg. Til ungene har jeg tenkt å lage hjemmelagde fiskepinner av torskeloin.

Så blir det litt pasta til alle ved siden av.

Gammel 09-01-13, 23:23   #813
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Torsk med pesto surret i bacon med stekt purre og dampet brokkoli og gulrøtter

Nip er ikke aktiv  
Gammel 09-01-13, 23:31   #814
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

I dag var det restedag. Jeg spiste Biff Stroganoff og LilleVenn hadde pizza.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 10-01-13, 00:26   #815
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag slang jeg sammen litt paprika, spinat, vårløk, hvitløk, chilisaus, soyasaus, østerssaus, sesamolje og masse pesto og woket det blankt og fint. Blandet dette sammen med ferdig kokt ris og serverte til stekte koteletter. Sinnsykt godt!

Gammel 10-01-13, 00:32   #816
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

I dag ble det husmannskost-middag på Smalhans på St. Hanshaugen (de har sånn dagens husmannskost-middag mellom 16 og 18 på hverdager, da er det bare en rett å "velge mellom"). Dagens husmannskost der var pyttipanne med en (i mine øyne) avansert råkost/salat og brød. Ikke ofte jeg spiser den type retter på restaurant, men dette var veldig godt altså. Spesielt til å være pyttipanne.

Gammel 10-01-13, 10:06   #817
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går lagde vi lakseburger etter oppskriften bakpå Aftenposten Junior. Finhakket laksefileter (skar i så små terninger vi greide/gadd) og hadde i salt, pepper og sitronsaft før jeg formet og stekte Podens burgere, så hadde jeg finhakket chili, revet ingefær og koriander på tube (siden de ikke hadde fersk på Meny) i resten før jeg stekte burgere til mannen og meg. De ble ordentlig gode.

Gammel 10-01-13, 11:10   #818
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også lakseburger i går. Det er så godt!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-01-13, 12:15   #819
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølselapskaus i dag. Må rydde ut av grønnsaksskuffen. Nam!

Gammel 10-01-13, 12:19   #820
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Pastalaks i dag. Det har blitt en favoritt her i huset (riktignok blant de voksne, men vesla spiser i det minste pastaen med litt saus. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.