Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Julekongen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 23:18   #61
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julekongen

Kosegrisen var ikke tilsnakkende den stunden det varte, men jeg vet ikke helt om det fenget eller om hun var trøtt.. Hun pleier ikke å like barne-tv som ikke er animasjonsfilmer, av en eller annen grunn. Men jeg likte det, og skal prøve å følge med uavhengig av om Kosegrisen henger med.

Gammel 01-12-12, 23:19   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bodde i atriumshus da jeg var liten, men ikke på Ammerud.

Gammel 01-12-12, 23:31   #63
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Lille ble sendt inn til søstra så jeg fikk se i fred

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 01:13   #64
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

(Men hvordan fikk han strøm i hulen sin? )

Akkurat det samme lurte vi på også.
Og ungene humret over de som spadde snø i takt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 01:26   #65
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi likte den, alle. Også musikken. Jeg hørte "hjemme alene", jeg. Og da var det jo litt festlig at han heter Kevin.

Gammel 02-12-12, 10:38   #66
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Våre barn er spredt over alt i helga og vi har ikke sett. Vet noen om den går i reprise i dag?

Gammel 02-12-12, 10:50   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Våre barn er spredt over alt i helga og vi har ikke sett. Vet noen om den går i reprise i dag?

Det lurer jeg også på!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 10:55   #68
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ser ut som det blir en hit her, og det er første gang en julekalender har slått ann i dette huset.

Gammel 02-12-12, 11:42   #69
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Det gikk kl 8 eller 9 i morges men episoden ligger på nettet. Linke lenger opp.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 12:49   #70
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser på opptaket nå, aleine. Toåringen så en sånn snutt de sendte før Fantorangen, og jeg skjønte alt da at det ikke er noen vits.

Entusiastisk mor: "Så ikke det spennende ut?"
Toåringen: "Nei! Det er dummelt!"

Han hadde nok ikke likt første episode en gang - bøllete gutt, tak som ramler i hodet og et plutselig hull i veggen, det er for sterk kost for ham. Så langt er jeg usikker på om jeg liker den sjøl. Jeg synes for så vidt det er bra at de prøver å lage noe annet, men jeg synes julekalendere skal være koselige. Denne var ikke det. Nå skal det sies at jeg ikke likte Jul i svingen i starten heller, så det kan godt hende denne vokser på meg også, men den funker ikke sånn jeg ønska meg: Som en koselig nedtelling til jul sammen med ungene. Mine er for små, rett og slett, så vi får vel heller kjøpe DVD med Blåfjell eller noe sånt.

Gammel 02-12-12, 13:12   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er jula komplett med fantasy-filmer, så dette passer meg utmerket! Det er ikke noe for de minste barna, sant nok. Men Fantorangen har også julekalender, heldigvis. Kløver fulgte spent med, mens Hassel vandret avgårde ganske raskt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 13:37   #72
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg ser på opptaket nå, aleine. Toåringen så en sånn snutt de sendte før Fantorangen, og jeg skjønte alt da at det ikke er noen vits.

Entusiastisk mor: "Så ikke det spennende ut?"
Toåringen: "Nei! Det er dummelt!"

Han hadde nok ikke likt første episode en gang - bøllete gutt, tak som ramler i hodet og et plutselig hull i veggen, det er for sterk kost for ham. Så langt er jeg usikker på om jeg liker den sjøl. Jeg synes for så vidt det er bra at de prøver å lage noe annet, men jeg synes julekalendere skal være koselige. Denne var ikke det. Nå skal det sies at jeg ikke likte Jul i svingen i starten heller, så det kan godt hende denne vokser på meg også, men den funker ikke sånn jeg ønska meg: Som en koselig nedtelling til jul sammen med ungene. Mine er for små, rett og slett, så vi får vel heller kjøpe DVD med Blåfjell eller noe sånt.

Jeg er enig med deg at dette nok ikke er noe for en 2,5-åring.
Jeg, som har litt eldre barn enn deg, synes at fokuset må være på om det fenger barna som barne-tv prøver å favne om. De yngre har jo Fantorangen med sin halvtime før.

På den annen side ser du også kanskje annerledes på dette med kosemangel når dine barn er eldre. Jeg tror faktisk ikke Jul i Blåfjell og lignende har fenget noe særlig for mange av barna i målgruppen de siste rundene. Det bærer veldig preg av å være utdatert med en story og en spenningskurve som sikker passet de som så serien de første gangene det ble sendt, men som de som er i rett alder nå, synes var ganske kjedelig (litt som Skomakergata for oss. Jeg har sett det igjen som voksen og det er virkelig drepende kjedelig).
Uten spenning ser jeg ikke hvordan historien skal kunne drives fremover og fremdeles fenge.
Jeg er glad for at NRK har kommet med "Jul i svingen" og nå den nye, som går bort fra tradisjonen om spontan allsang, at alt går så sakte og fokus på tannløs kos, men i stedet ser an publikummet sitt og lager noe som skal fenge dagens seere.

Gammel 02-12-12, 13:42   #73
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at det skal fenge målgruppa, at Skomakergata er utdatert, og Blåfjell har gått mange nok ganger, det altså. Og det kan godt være spennende, men jeg vil ha litt kos også.

Hilsen hun som så Blåfjell aleine på hybelen sin, første året det blei sendt. Jeg var nitten og koste meg veldig.

Gammel 02-12-12, 13:44   #74
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Fantorangens julekalender slo ikke an, forresten. Han ser noen av seriene, men akkurat Fantorangen bryr han seg ikke noe særlig om lenger.

Gammel 02-12-12, 15:22   #75
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi likte den her i huset

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 17:11   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sett den! Veldig bra!

Hvem har laget musikken? Jeg prøvde å google, men fant det ikke ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 18:12   #77
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får litt Hermine-vibber av hun jenta som vil bli venn med Kevin.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 18:30   #78
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ginge står det at er komponist.

Gammel 02-12-12, 18:44   #79
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Var det bare jeg som elsket den og ser frem til 23 påfølgende episoder?!

Måtte le litt da jeg så dette innlegget. Jeg sa faktisk til mannen i går kveld da ungene hadde sovna: "Hjelpe meg om jeg må se resterende av denne serien."

For meg blir slike serier (samme som Jul i Svingen) for karikerte til at jeg synes de blir veldig underholdende. De blir nesten litt slitsomme.

Men bevares - serieopptak er satt på, og følge opp skal jeg. Men tanken på at det er 23 episoder igjen...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 18:45   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med karikerte? Sammenliknet med hva?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.