|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg var logistikkansvarlig ja, og er fortsatt det selv om vi ikke bor sammen lenger. Jeg minner han stadig om diverse, men likevel så glemmer han det. Han sier selv han må skjerpe seg, men det skjer ikke.
![]() |
![]() |
#62 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?
Det kan jeg også, men i det daglige liker jeg å ha kontroll og oversikt og jeg liker å planlegge langt frem, så jeg gjør mer av det. Det er nok mest for min skyld.
![]() |
#63 |
kamerat
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Mannen er logistikkmester hos oss, og det er helt klart fordi han har størst kontrollbehov og er raskest på avtrekkeren. Jeg observerer at vi gir ungene eksotiske ideer om kjønnsroller.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi deler planlegging og gjennomføring ganske likt, tror jeg. Vi har ulike styrker og svakheter, men i sum er det ganske jevnt fordelt.
![]() |
#66 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg kan lett bli organisator uten å ønske det. Bruker derfor tid på å la mannen bli kjent med klasvask, påkledning og hvor i huset ting er lagret. Jeg må gi han oppgaver med jevne mellomrom, hvis ikke er det så greit for han at jeg gjør alt.
![]() |
#67 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er definitivt prosjektlederen i familien vår. Og jeg blir tidvis ekstremt frustrert av det.
![]() |
![]() |
#68 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er hovedorganisatoren ja.
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi deler på det meste av det praktiske, og særlig nå for tiden tar han mer enn sin skjerv av henting og levering og tyngre praktiske ting i huset (ved, støvsuging, ymse flytterelaterte oppgaver). Siden jeg er sykmeldt og hjemme har det blitt til at jeg gjør mest av klesvask og matlaging, og dermed har jeg litt bedre oversikt over klær og skiftegreier til barnehagen og matpakker akkurat nå, men han klarer seg finfint uten at jeg detaljstyrer de tingene eller noe annet. Jeg er nok hakket mer planleggingsavhengig enn ham, så en del langtidsplanlegging tar jeg, men vi har felles kalender som begge sjekker. Juleforberedelser er vel unntaket, der er det mest meg som fikser og delegerer. Ellers har vi såpass rolige dager at det ikke er så veldig mye logistikk å holde styr på. Enda.
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg liker bedre å planlegge det som har med mat å gjøre; middager, mathandel og hvilke julekaker vi skal bake. Ellers er det likt fordelt. Han har kontroll på klær og utstyr til barnehagen og matpakker, begge planlegger julegaver, begge handler og lager kalender sammen osv. Hvis vi skal på ferie er det forresten jeg som sitter med lister i forkant, men han har ofte innvendinger på at jeg pakker litt vel mye, så der justerer han meg. Også er det jeg som kjøper klær til ungene.
![]() |
#71 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi har begynt med "søndagsmøter" hvor vi setter oss ned og går gjennom neste ukes aktiviteter. Det hjelper veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
heimføing
|
Jeg observerer også dette merkelige fenomenet, at likestillingen på hjemmebane ser ikke ut til å ha kommet særlig lengre siden åtti-nittitallet. På andres hjemmebane, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minsten tror ikke jeg kan lage mat, og at pappa ikke kan rydde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Et tips som gjør meg og mannen samkjørte er felles kalender på mobilen. Da legger vi inn alt mulig av avtaler og påminnelser og begge har tilgang og kan redigere.
![]() |
#75 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Ja, det var jeg da jeg var gift. Jeg planla, han utførte en del av det.
![]() |
#76 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Nei, sånn er det egentlig ikke her. Mannen ordner egentlig det meste. Men jeg tror nok det har blitt mer slik fordi jeg ble kronisk syk for 5 år siden, og da falt alt på ham. Men det er aldri så ille at det ikke er godt for noe, for han har blitt mye mer outgoing og "ordnete" etter det
![]() |
![]() |
#77 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Mannen min er minst like mye logistikkansvarlig som det jeg er. Jeg kunne glatt reist bort en uke eller tre og hjemmet hadde vært minst like ryddig, kjøleskapet like innholdsrikt og klesvasken like ren som før jeg dro. Vi deler på hvem som har kontroll på hva til enhver tid, men begge to er fullt ut i stand til å ta over hele ansvaret om det skulle bli nødvendig.
![]() |
#78 |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Hvis jeg ble borte en uke så hadde mannen klart seg helt fint, men det er ikke sikkert det hadde sett så ryddig ut, eller at de hadde rene klær. Alle mannebeina jeg bor sammen med har en lei tendens til å slippe det de har i hendene rett ned der de måte stå. For så å aldri se det igjen før jeg har vasket det eller ryddet det dit det skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er statsminister. Fair enough, det er mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg tenkte egentlig mest på langtidsplanlegging. Hva skal vi gjøre i julen, hvor og når skal vi på ferie, når er det søknadsfrist til kulturskolen, ogsåvidere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|