Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryanair

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-12, 12:45   #21
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ryanair

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Husk å skrive ut boardingpassene. Må de gjøre de på flyplassen, koster det mange hundre kroner per person.

Takk!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:47   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vær nøye med å sjekke mål og vekt på håndbagasjen. Håndveske skal også kunne få plass i den. Jeg pleier å ha med en liten bagasjevekt så jeg kan være sikker på vekten. Jeg har sjelden opplevd kontroll av mål og vekt på håndbagasjen, men en gang sjekket de veldig nøye. Tror det var i Tyskland. Pass også på å ikke overskride vekt på innsjekket bagasje, for det tar de seg godt
betalt for.

Og boardingpassene, ja. Sjekk inn på nett hjemme, og skriv ut boardingpass for begge veier. Vær nøye med å få alle detaljer riktig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:48   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært veldig nervøs mht. håndbagasjen, for vi har ofte vært over i vekt og størrelse. Hittil har de kun sjekket antall kolli, og ikke vekt/størrelse, men det er ikke verdt å gamble med, så jeg skal være mer påpasselig i fremtiden.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:50   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fire helt vanlige håndbagasjekofferter, ikke spesielt små, og alle de er innenfor målene. Så akkurat det trenger ikke være så vanskelig. Jeg tar aldri sjansen på å ikke holde meg innenfor vekt og mål, så derfra jeg kontroll. Har en mann med flyskrekk og kan ikke ha noe ekstra stress på flyplassen.

Gammel 06-11-12, 13:00   #25
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Så vanlige håndbagasjekofferter er godkjent? Jeg skal kjøpe meg en sånn bagasjevekt, jeg vil ikke stå å stresse med ompakking eller måtte betale overvekt.

Gammel 06-11-12, 13:11   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Så vanlige håndbagasjekofferter er godkjent? Jeg skal kjøpe meg en sånn bagasjevekt, jeg vil ikke stå å stresse med ompakking eller måtte betale overvekt.

Jeg har sett flere som selger kofferter som sies å være godkjent som håndbaggasje. Men RA har bittelitt mindre mål enn andre.
Troor det er 55*40*20

Ikke helt sikker, men målene står på sidene deres.

RA er helt greit å fly med så lenge man ikke forventer super service.

Gammel 06-11-12, 13:46   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reist uttallige ganger med Ryanair, og jeg har bare opplevd problemer én gang. Da kunne vi ikke lande på Torp pga. tåke, og ble sendt til Kjevik, hvor de satte opp busser til Torp. Ellers har vi aldri opplevd forsinkelser av noe slag.

Gammel 06-11-12, 13:50   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men hvis det var tåke så var det vel ikke bare Ryan som ikke kunne lande?

Gammel 06-11-12, 13:58   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvis det var tåke så var det vel ikke bare Ryan som ikke kunne lande?

Nei, nei, selvsagt ikke. Jeg mente det ikke som kritikk av Ryanair. Det var mer en tja, anekdote. Siden så mange ser ut til å tro på propagandaen om at det stadig er trøbbel med Ryanair.

Det var jo en del i media i sommer ang. nødlandinger med Ryanair. Faktisk så mye at selv jeg reagerte. Men jeg har ikke hørt noe mer nå, så jeg håper det bare var tilfeldig.

Gammel 06-11-12, 13:59   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hold deg til koffertreglene og håndbagasjereglene på størrelse og vekt så går det så bra så. Jeg bestiller aldri prioritert boarding. Vi møter bare tidlig opp til gaten. Det hjelper ikke å bestille prioritert boarding om du ikke møter opp tidlig og er der når de starter, for kommer du for sent så er de andre så kjappe inn allikevel når de starter på den andre køen. Elektronisk liten bagasjevekt er gull verdt og er bestandig med på tur med Ryanair. Eneste jeg ikke liker med Ryanair er at flysetene er trangere og ikke kan justeres bittelitt på ryggen engang, men det overlever jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 13:59   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg reagerte også på det, men så fikk jeg se en lang liste med andre nødlandinger også.

Gammel 06-11-12, 14:10   #32
Christa

Christa sin avatar

Standard

Nødlandinger?! Visste det var noe som låg langt bak i hodet og skurrer.

Gammel 06-11-12, 18:46   #33
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hold deg til koffertreglene og håndbagasjereglene på størrelse og vekt så går det så bra så. Jeg bestiller aldri prioritert boarding. Vi møter bare tidlig opp til gaten. Det hjelper ikke å bestille prioritert boarding om du ikke møter opp tidlig og er der når de starter, for kommer du for sent så er de andre så kjappe inn allikevel når de starter på den andre køen.

Du må time det godt, slik at du akkurat er ved gaten når de siste PriorityBoarding gjestene går ombord, så er det bare å komme seg inn før resten

Kan ikke se for meg noe mer irriterende og bortkastet enn å stå i kø en time ved gaten (slik de ihvertfall gjør i Haugesund). Da er det bedre å sitte i baren

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.