|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1221 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeLønning mista all respekt i ei viss gisselsak i 2000, så ingenting av det han vrir ut av seg sjokkerer. :stusselig:
|
|
#1222 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDere virker så skråsikre på at han er skyldig? |
|
|
|
|
#1223 |
|
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDude, han er skyldig i det han har tilstaatt. Det er nok alene.
|
|
|
#1224 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Ja, på mange måter er det det. Ingen tvil om det. Likevel er det ikke likegyldig om han blir dømt eller ikke dømt for det han er tiltalt for også og det er jo noe annet enn hva han har tilstått. Det har iallefall en viss betydning for oss som uheldigvis bor midt i dette og som må forholde oss til det i hverdagen vår også etter at VG og TV2 slutter å tråkke rundt oss. Ikke det at han skal tilbake som ordfører, for det skal han virkelig ikke, men vi må likevel forholde oss til denne mannen og da spiller det faktisk en ganske stor rolle om han blir dømt eller frikjent. |
|
|
|
|
#1225 |
|
Bladibladiblaah!
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNja.. dersom jentungen har vore eindel på denne setra, veit ho jo veldig godt at der ikkje er dekning, så sånn sett ser eg ikkje kvifor ho skulle lyge om dette. Han kan jo ha gått mykje tur, og sendt sms-ar når han har vore innanfor dekning? Har han ikkje sagt noko om turgåing?
|
|
#1226 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDa er han iallefall langt sprekere enn han ser ut til å være. Det er ganske mange kilometer fra setra til mobildekning. Men for all del, det kan godt hende han har gått tur eller kjørt bil eller hva som helst. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jenta hevder å ha både mottatt sms'er sendt fra setra og selv sendt sms'er til sine venninner når hun var der. Det betyr jo ikke at jeg mener hun lyver om alt (eller noe for den saks skyld), jeg blir bare usikker av slike åpenbare faktafeil. |
|
|
|
|
#1227 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet spiller ingen rolle om han har hatt sex med henne eller ikke. Han er uansett skyldig i en rekke andre ting overfor denne jenta, dette barnet.
|
|
#1229 |
|
I menneskeham
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er ogsaa stor forskjell paa mobiler og levenrandoerer naar det gjelder lokal dekning.
|
|
|
#1230 |
|
Ja, selvsagt gjør det det. Det er jo for henne det har størst konsekvenser uansett hvordan dommen blir. Jenta bor såpass langt fra der jeg bor at jeg ikke helt klarer å forholde meg til henne i mitt dagligliv. Det er like langt fra meg til hennes hjemsted som det er fra Oslo til f.eks Kongsberg (rundt 90 km). Det er vel derfor det føles som verre for meg (rent egoistisk, jeg vet) å måtte forholde meg til ordføreren enn til jenta. Hun har, for meg, verken navn eller ansikt. Men jeg skjønner selvsagt at hennes liv og framtid vil avhenge av hvordan dommen i denne saken blir. Blir han dømt, så anker han nok ganske sikkert, og da har hun vel enda lang tid med usikkerhet over seg, stakkars. |
|
|
|
|
#1231 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
#1233 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet som fremstår som verst for oss som bare kjenner saken fra media er hvordan ordføreren har misbrukt nettverket sitt, både blant skoleledelsen og i media til å føre en sverte kampanje mot både jenta og familien hennes. Hvordan i all verden kunne han si at han hadde en slags farsrolle når han visste hva slags skypemeldinger han selv har sent?
|
|
|
#1234 |
|
Jeg vil ikke gjøre meg til talskvinne for alle i bygda, jeg har knapt nok snakket med noen om denne saken de siste 3-4 dagene fordi jeg har hatt nok med mitt (og fordi det faktisk ikke er et veldig stort samtaletema, iallefall ikke der jeg ferdes). Noen tenker vel som du antyder, mens andre ikke gjør det. Man finner både fornuftige og mindre fornuftige mennesker i denne kommunen også. JEG forsøker iallefall ikke å se på ham med velvillige øyne, tvert i mot, men jeg synes heller ikke det er riktig å forhåndsdømme ham. Slik jeg opplever det, har begge parter problemer med å framstå som troverdige for meg. Men det er heldigvis ikke jeg som skal dømme og det kan jo tenkes at dommerne som får med seg alt i retten, sitter med et annet inntrykk. |
|
|
|
|
#1235 |
|
I menneskeham
Ja, jeg mener ikke aa si noe om hva du mener eller paastaa at jeg vet noe som helst om hvordan ting fungerer i praksis blant flertallet paa stedet. Og hvertfall ikke at alle folk i bygda tenker det samme. Saa no offense intended. Men en del konkrete utalelsenr jeg har sett i media gjoer meg ikke vennlig instilt ovenfor individene som har kommet med dem.
|
|
|
#1236 |
|
Metallica!!
|
Hvordan vet du at de ikke har et annet abbonement enn deg og at de har dekning med sine telefoner/abbonementer?
|
|
#1237 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvorfor i heite sjekker ikke politi eller hvem det nå skal være det med mobildekningen da?
|
|
|
#1238 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNettopp det at noen eller mange tilsynelatende synes st hvis ikke han blir dømt så er alt greit er jo et problem. Det at han er tiltalt for noe verre gjør ikke det han faktisk har innrømmet greit.
Det har de ganske sikkert gjort. Og telefonloggen hans vil jo vise det også. |
|
|
|
|
#1239 |
|
er her
|
Nei, jeg er ikke skråsikker på at han har hatt seksuell omgang med jenta det skal domstolen få ta seg av, men han er heller ikke uskyldig med tanke på det som har kommet frem i lyset f.eks grisepratet. (Man kan ikke hevde farsrolle og griseprate med samme person, det henger ikke på greip uansett om de har hatt sex eller ikke.)
Mine foreldre har hytte på en seter med minimal mobildekning, den er faktisk ganske væravhengig også, men de har løst problemet med en mobilantenne og vi bytter enkelt ut simkort om noen trenger å låne dekningen. Hva som er tilfelle hos dem aner jeg ikke, men mobildekningen vil jeg anta at noen har sjekket, selv om vi ikke nødvendigvis får tak i den informasjonen.
Enig.
|
|
|
#1240 |
|
|
Seriøst. Jeg har BMI på 35+ og jeg går glatt 3-4 mil når jeg er på fjellet/skogen. Dette blir litt klamre seg til halmstrå-mentalitet.
|
![]() |
|
|