|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1101 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Ja endelig. |
|
|
|
|
#1102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De klager på at hun har seksualisert atferd. Samtidig synes både han og kona det er normalt og passende at han går i bare trusa rundt i hjemmet når hun er på besøk. Det var jo det som var forklaringen deres på at hun hadde sett arrene på låret.
|
|
#1103 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHva tenker dere om bruk av karaktervitner i slike saker? Jeg nevnte det en gang tidligere og vil gjerne høre andres mening. Jeg tenker at historien har vist at ingen egentlig vet noe om noens karakter, og at det er skummelt uttale seg om dette. |
|
|
|
|
#1104 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet meste jeg vet om rettsaker og vitneførslen og slik har jeg fra amerikanske TV-serier, og det er ikke helt som norske forhold.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1105 |
|
Borte
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns iallefall at karaktervitner er helt meningsløst når det er snakk om en som var så ung som 13 da overgrepene begynte. Det er en alder der karakteren kan være litt ymse uansett, og da stilt opp mot en godt voksen mann som i tillegg er en høyt aktet ordfører. Nei, det er bare horribelt. På avstand er hele saken vannvittig. Det må jeg bare si, at de skype-meldingene er så langt over grensen at de fleste av forsvarets karaktervitner må slite enormt med å si noe positivt om den mannen hvis de er utstyrt med normale normer for rett og galt.
|
|
#1106 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHellt enig med de over, det er horribelt. Men det var ei jente i 20 års alder som jeg leste med stor undring hadde blitt utsatt for en tirade av uttalelser i retten omkring hvor mange hun hadde hatt sex med. Hun var blitt gjengvoldtatt, og da hadde tidligere sexualpartnere relevans for saken, så også antagelser rundt dette. |
|
|
|
|
#1107 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vet sannelig ikke om denne saken bidrar til at flere anmelder voldtekt og overgrep. Nå kan man virkelig se hva man må gjennomgå etter først å ha blitt ødelagt av selve overgrepet. Ganske umennesklig. |
|
|
|
|
#1108 |
|
Passiv
|
Det er helt vanlig at seksuell cv til offeret er et tema i voldtektssaker. |
|
|
#1109 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det er helt umenneskelig. Og det er vanskelig å tro på at rettferdighet når man ser hvordan denne saken har forløpt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1110 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, og dette dreier seg om en 16 år gammel jente på terskelen til livet. Vet nesten ikke om jeg kunne stått igjennom det engang, snart 40 år gammel. |
|
|
|
|
#1111 |
|
maler
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvorfor er tidligere seksuelle erfaringer noe tema i voldtektssaker egentlig? Jeg skjønner det med tenåringer fordi det da ofte settes opp mot funn på undersøkelse, men ikke hos voksne?
|
|
#1112 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg forstår at påstander rundt selve overgrepet må ettergås, også ting som har ledet opp til det, men jeg synes det kunne vært en gjennomgang av hvor langt fra saken man skulle få lov å bevege seg. Virkelig. |
|
|
|
|
#1113 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tror at det er fordi det ofte er ord mot ord. Voldtekstmann sier det er frivillig, offer sier det ikke er. I den fæle saken hvor flere menn ble frikjent, var det et tema fordi jenta var kjent for å si ja og være med på ting og at det derfor blr brukt som argument at disse mennene ikke forsto at hun sa nei - fordi hun ofte sa ja - og visstnok hadde hatt sex med en tilfeldig fyr dagen før dette skjedde, eller noe.
|
|
|
|
#1114 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHer er link til saken. http://www.dagbladet.no/2011/06/23/n...ping/17026306/
|
|
|
|
#1115 |
|
Travelt opptatt
|
Denne saken setter dette med å oppfatte at noen sier nei i et litt spesielt lys: http://www.dagbladet.no/2011/11/15/n...riks/19019358/
|
|
#1116 |
|
|
Hele Skype-loggen skal leses opp i retten senere. Det er det dog forsvaret som krever.
|
|
|
#1117 |
|
Panzerekstremfeminist
|
da kjører de vel "hun var med på det og oppfordret til det selv"-taktikken, vil jeg tro. Jeg kan ikke med min aller beste vilje se hvordan det som ble sagt i den loggen kan forsvares/ufarliggjøres. Men vi får se.
|
|
|
|
#1118 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFantastisk, Allium.
|
|
|
|
#1119 |
|
|
Det er ikke sikkert vi får vite så veldig mye mer enn det vi allerede vet, det er jo dette med at jentas privatliv skal beskyttes. Men jeg tror nok det er den taktikken de tenker ja, Øygard selv påstår jo fremdeles at det vil komme frem ting under rettsaken som kommer til å få alle til å skjønne at han bare er en stakkars, snill mann som er blitt lurt.
|
![]() |
|
|