Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 16:13   #481
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg er sikkert uvsnlig treig, Rine, for jeg skjønner ikke hva du mener.

Jeg skjønte Stoltenbergkommentaren, men ikke at den var myntet på meg. På hvilken måte?

Epler har jeg ikke ment noe om i det hele tatt.

Sist redigert av Hyacinth : 22-08-12 kl 16:19.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:18   #482
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønte Stoltenbergkommentaren. Var den myntet på meg?

Nei, sant å si var det egentlig et forsøk på å få fram Rines poeng med andre ord (og så har jeg alltid humret for meg selv av det Nærum-innslaget). Når det er sagt, kan jeg jo innrømme at jeg får litt de samme vibbene av setninger som "sjokolade er ikke godteri" eller "jeg synes ikke sjokolade er godteri" (som jeg ikke aner hvem som skrev), men uten at det medfører nevneverdig indignasjon og forhøyet puls hos meg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:21   #483
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har heller pakket sukkeri sjokolade i sekken til turbo en et eple

Frukt er djevelens verk ,Amen

Gammel 22-08-12, 16:29   #484
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Når det er sagt, kan jeg jo innrømme at jeg får litt de samme vibbene av setninger som "sjokolade er ikke godteri" eller "jeg synes ikke sjokolade er godteri" (som jeg ikke aner hvem som skrev), men uten at det medfører nevneverdig indignasjon og forhøyet puls hos meg.

Ok, men er det nokon som skreiv det? Er mulig det altså, men da mista eg det.

Gammel 22-08-12, 16:31   #485
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ok, men er det nokon som skreiv det? Er mulig det altså, men da mista eg det.

Det er flere som har skrevet at DE ikke anser 86% sjokolade som godteri. Jeg er tilbøyelig til å være enig (synes ikke den smaker godt), men jeg kan love dere at elever på syv år ikke klarer å se forskjellen på sjokolade og sjokolade. Og da kan man jo bare rette seg etter regelen og ikke pukke på at man absolutt må ha med dette på skolen tenker jeg.

Gammel 22-08-12, 16:31   #486
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

(for the record: eg skreiv at mørk sjokolade reknar eg ikkje som godteri).(men mulig det finst nokon som meiner at ingen sjokolade fell i kategorien godteri)

(godteri, godtera)

Gammel 22-08-12, 16:32   #487
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Alt for mange elever i skolen er alt for vant med å gjøre det de vil og å dekke de behovene de har akkurat i det behovet oppstår. Det være seg å tisse, drikke, spise, prate, surfe på nettet etc. Denne trangen til å øyeblikkelig tilfredsstille egne behov mener jeg at de har lært av foreldrene sine. Og siden det gjelder så utrolig mange så er det nok, dessverre, i ferd med å bil vanlig kutyme. Det å innrette seg et system og et fellesskap, i klassen f.eks., er i økende grad bare en byrde som man egentlig ikke syns er så viktig.

Gammel 22-08-12, 16:34   #488
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

jeg kan love dere at elever på syv år ikke klarer å se forskjellen på sjokolade og sjokolade. Og da kan man jo bare rette seg etter regelen og ikke pukke på at man absolutt må ha med dette på skolen tenker jeg.

Heilt enig, og det trur eg dei fleste andre er også. Det er ingen her som har klagd på at ein ikkje kan ha med sjokolade?

Gammel 22-08-12, 16:38   #489
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Heilt enig, og det trur eg dei fleste andre er også. Det er ingen her som har klagd på at ein ikkje kan ha med sjokolade?

Nei, de som sender med sjokolade har avklart det med skolen så vidt jeg har fått med meg.

Gammel 22-08-12, 16:39   #490
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker på hva den mørke sjokoladen med 86 % kakao egentlig gir av helsemessig gevinst. Hvis det er kalorier fra fettbasen man er ute etter, må da 70 % være enda bedre. Så stor umiddelbar forskjell tror jeg ikke den antioksiderende effekten gir utifra de små mengdene som beskrives her. Jeg vet jo at kanel f.eks viser seg å ha blodsukkerstabiliserende effekt, men nærmest sukkerfri sjokolade kan vel knapt få hevet blodsukkeret en desimal eller to, hvis DET er problemet.

Gammel 22-08-12, 16:39   #491
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal adoptere den der "jeg liker det ikke, så da er det ikke godteri" og "det er sunnere enn hvit, blankpolert ris, så da er det ikke godteri", og kreve at sønnen min får syltetøy i barnehagen. Han spiser så lite ellers, og det er jo tross alt bær.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:49   #492
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er ikke sikker på hva den mørke sjokoladen med 86 % kakao egentlig gir av helsemessig gevinst. Hvis det er kalorier fra fettbasen man er ute etter, må da 70 % være enda bedre.

Enkelte forskere mener i alle fall mørk sjokolade er minst like sunt som frukt og bær. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...t-3409845.html og http://www.sunn-og-god.net/forskning-sjokolade.html. Så blir det opp til enhver å velge hva man skal tro. At 86% er sunnere enn 70% er innlysende for de som mener at sukker ikke er sunt.

Sist redigert av ElinM : 22-08-12 kl 16:55.
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:51   #493
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Omniscient expert of all things, especially chocolate:
There is strong corrolation between large intake of dark chocolate and the ending of small- and medium sized wars.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:58   #494
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Enkelte forskere mener i alle fall mørk sjokolade er minst like sunt som frukt og bær. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...t-3409845.html. Så blir det opp til enhver å velge hva man skal tro. At 86% er sunnere enn 70% er innlysende for de som mener at sukker ikke er sunt.

Tall for link Jeg ser det står like sunt gram for gram, og referert til tørket pulver, så fikk ikke helt tak i sammenlikningen. De referer jo da til antioksidantene i denne studien, den sier ingenting om fiber eller vitaminer.

Gammel 22-08-12, 17:05   #495
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Fiber får ein av gulrota som ligg ved sida av den mørke sjokoladen

Gammel 22-08-12, 17:05   #496
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Tall for link Jeg ser det står like sunt gram for gram, og referert til tørket pulver, så fikk ikke helt tak i sammenlikningen. De referer jo da til antioksidantene i denne studien, den sier ingenting om fiber eller vitaminer.

La nettopp til en link til. Mørk sjokolade blir. f.eks. trukket fram som en god kilde til magnesium leser jeg et annet sted. Mange sykdommer er knyttet til magnesiummangel, f.eks. astma, allergi og ADHD.

Gammel 22-08-12, 17:06   #497
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Eller fra nøttene.

Gammel 22-08-12, 17:11   #498
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig helt på sidelinjen, men jentungen min (som i dag bare hadde med skiver) kom hjem med full matboks. Hun har altså ikke spist noenting mellom sju og fire.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:42   #499
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

DET skjønner jeg også, men da er det jo liksom den antioksiderende effekten som er det man er ute etter i veldig mørk sjokolade. Ikke kalorier, stabilt blodsukker eller andre ting. Helt greit det, bare lurte

Gammel 22-08-12, 17:46   #500
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

La nettopp til en link til. Mørk sjokolade blir. f.eks. trukket fram som en god kilde til magnesium leser jeg et annet sted. Mange sykdommer er knyttet til magnesiummangel, f.eks. astma, allergi og ADHD.

De snakker om rå sjokoladenibs fordi alle de gode egenskapene reduseres når sjokoladen vamebehandles (som er det vanligste) men nettbutikklenkene på siden funker visst ikke. Hvor får jeg kjøpt, rå, mørk sjokolade tro?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.