|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For fem år siden ville jeg sagt ja. Nå, etter å ha studert noen år og vet hva det vil si å "ha et liv" (noe jeg ikke hadde da jeg var hjemmeværende) vet jeg bedre. Aldri mer husmor på heltid på denne dama.
|
|
|
|
#22 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, men jeg kunne kanskje jobbet 60 eller 70%, noe mindre og jeg hadde muligens blitt litt gal.
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg ville ikke sluttet å jobbe om Sambo plutselig skulle tjene dobbelt så mye som i dag, men jeg hadde nok jobbet deltid.
|
|
|
#24 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg hadde gått på veggen.Skulle jeg vært hjemme på heltid måtte jeg hatt veldig mange venner som også var hjemme, for voksenkontakten må jeg ha. Også ville jeg nok ikke vært helt komfortabel med å være avhengig av mannen, uansett hvor lite han fulgte med på hva jeg brukte penger til.
|
|
|
#25 |
|
Klar
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Haha, nei! Og ville familien hatt meg hjemme på heltid? Nope! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Uansett, egentlig. Men nå er det en ganske hypotetisk problemstilling, for jeg tror ikke jeg kjenner noen som gjør det. Det er jo ikke akkurat så veldig vanlig, i alle fall ikke i min del av verden. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Skal rømme
|
Ja sånn er det. En venninne av meg fikk følgende reaksjon da hun fortalte folk at de hadde valgt å dele foreldrepermisjonen slik at de hadde nøyaktig like mye permisjon hver: "Hva? Orker du å være såååå mye borte fra ungen din???
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg vil være økonomisk uavhengig, og ikke liker jeg husarbeid, så jeg hadde nok ikke blitt hjemme nei. Hvis jeg hadde vilt mye (egne) penger og ikke måtte jobbe, kunne jeg klart meg fint uten jobben, men jeg hadde ikke hatt lyst å gå hjemme å stelle hus. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Det kunne ikke falt meg inn. For meg er det viktig å bruke hodet, treffe andre mennesker og få faglig input. Jeg synes også det er viktig å være økonomisk uavhengig. Dersom det noensinne skulle vært aktuelt å jobbe redusert, hadde det nok blitt at vi jobbet 90% hver eller noe sånn. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikkje fulltid heime, men kunne gjerne hatt litt redusert stilling.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, aldri i verden. Jeg er hjemme på heltid nå pga. sykdom, og hodet mitt tåler det særdeles dårlig.
|
|
|
|
#32 |
|
Shake it out!
|
Skriver under på den. Var hjemme 3,5 år, studerte i knappe tre av dem. Jeg ble ikke så dum, men jeg ble ekstremt sur. Jeg er en elendig husmor, jeg trives overhode ikke. Dessuten ble det til at meg og eksen (ekteskapet røk, sannsynligvis my på grunn av at han jobbet mye og jeg var hjemme og var misfornøyd) levde to ulike liv, med lite og ingenting felles utover ungene.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg ønsker å bidra til samfunnet ved å jobbe, har alltid jobbet og vil ikke gi slipp på uavhengigheten det gir. Har en god jobb. Jeg kunne kanskje jobbet 80% i en kort periode. Men ellers nei takk. Barna er i barnehage, så hva skulle jeg gjøre? Å ta alt husarbeid, innkjøp m.m. er bare helt uaktuelt, da er det mye bedre å jobbe.
|
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Tja, om jeg slapp å gjøre husarveid, kanskje.
|
|
|
|
#37 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For en periode, ja, men ikke over 2-2,5 år.Dvs så lenge bRna et veldig små. Trives med å jobbe utenfor hjemmet, men å kunne jobbe litt redusert er nesten et must her for å få kabalen til å gå opp.
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Jeg har prøvd i en kort periode (2 mnd) mellom to jobber og det gjorde meg ikke annet enn sur og ugrei. Det er kjedelig, ensomt og fordummende for min del å gå hjemme. Da faller jo alt husarbeidet på meg, noe som selvsagt er rimelig, men utrolig irriterende.
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ja, enten deltid eller vært hjemme, men aktivisert meg mye. Jeg kan fort bli passiv og apatisk av å bare gå hjemme, så jeg måtte nok ha funnet på noe morsomt. Men god tid til å ungene, avslappede ettermiddager etc ville vært fint.
|
|
|
#40 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?No way. Jeg vil ikke forsørges av partneren, verken helt eller delvis. |
|
|
|
![]() |
|
|