|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Barnas hus har jo nettbutikk, og salg denne uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Bare mitt hode som tenker at... er det virkelig trygt å sende dem i posten? *Har sett hvordan pakker behandles*
![]() |
#23 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Secura er utgått. Hiway II er erstattet med Maxway som er en enda bedre og forbedret utgave av hiway.
![]() |
#24 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Jeg skjønner ikke hva folk finner så flott og atttraktivt med Britax Two way? TIl og med dama i butikken idag rynka på ensa da jeg hadde knerten min (16 mndr) med i butikken på jakt etter sete. JEg synes rett og slett det ser skikkelig dårlig ut, spesielt med tanke på småttiser. Sorry, dere TWE-fans.
![]() |
#25 |
Øyboer
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Hi way går til 25kg den og da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Hi-way går også til 25 kg. Et veldig godt sete det også.
![]() |
#27 |
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Forresten, jeg ser at det slett ikke er twe mine foreldre har, antakelig heller en multitech de har tenker jeg. twe ser så... enkelt ut?
![]() |
#28 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Max way er plustestet hakket mer enn high way. Altså konkluderte babyshopansatt og jeg med at det er et bedre sete, spesielt hvis man ikke trenger å ta nevneverdig hensyn til vekt godt under 9 kg.
![]() |
#29 |
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?maxway ser ut som det kan bli Knerten sitt neste sete kanskje? Så kan Mikro arve hans. eller, hun kan likegjerne få det hun altså, men han kommer jo før eller siden til å passere 18 kg, det gjør ikke hun på evigheter. Men hvor lang tid det tar før han er 18 kg vet jeg ikke, før eller siden skal han vel sitte andre veien også, men det tror jeg at jeg satser på er lenge til.
![]() |
#30 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?
ANsatt i butikk reklamerte iallfall iherdig med max way var plustestet også for nakke/hodeparti, mens high way ikek var det. (hun sa high way bare var plustestet for hofte-og ryggparti,). Jeg vet ikke annet enn hva hun sa, og viste meg på disse lappene som henger på setene.
![]() |
#31 |
maler
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Hæ, er det flere nivåer av plus-godkjenning innen samme vektkategori? Jeg trodde det var en enten-ellergreie.
![]() |
#32 |
Øyboer
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Trodde jeg og. Men kansje gammel og ny godkjenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Stabilt ustabil...
|
Dama i butikken sa ialfall så.
![]() |
#34 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?http://shop.textalk.se/en/article.ph...8&art=10827199
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Jeg tror damen i butikken har feil. Alt jeg finner på trygg trafikk sine sider og på tilsvarende svenske sider omtaler plus-godkjenning som en og samme greie som gjelder det laveste nivået stolen greier testen på på alle plasser i bilen. Og at det er spesielt vekt på hode/nakkeområdet. Dette står også på informasjon fra 2009.
![]() |
#36 |
Stabilt ustabil...
|
Tja, ikke godt å si. Så detaljert inni de der testene har jeg aldri vært. Men hun pratet iallfall vidt og bredt om noe som var nytt og bedre; at ikke alle plustestene hadde tatt for seg hodet med elektroder, bare kroppen (ikke kun seteparti), og at det var noe med max way som hun påstod var bedre enn mange andre seter (også high way).
![]() |
#37 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?Vi endte altså på Britax Hi-Way II, og er veldig fornøyd. Den lille flisa vår kunne ikke sittet i et TWE, men her sitter han stødig. Og setet står fint i midtsetet på Touranen, mellom et MC Mobi og en beltestol.
![]() |
|
|