Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilstol til liten fyr på 17 mnd?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-12, 21:52   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol til liten fyr på 17 mnd?

Barnas hus har jo nettbutikk, og salg denne uken.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 21:54   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bare mitt hode som tenker at... er det virkelig trygt å sende dem i posten? *Har sett hvordan pakker behandles*

Gammel 04-07-12, 21:58   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Secura er utgått. Hiway II er erstattet med Maxway som er en enda bedre og forbedret utgave av hiway.

Veldig god stol.

Gammel 04-07-12, 22:16   #24
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke hva folk finner så flott og atttraktivt med Britax Two way? TIl og med dama i butikken idag rynka på ensa da jeg hadde knerten min (16 mndr) med i butikken på jakt etter sete. JEg synes rett og slett det ser skikkelig dårlig ut, spesielt med tanke på småttiser. Sorry, dere TWE-fans.

Ang babyseter og de skulderbeltene: her får jeg ulike svar nesten for hver gang jeg spør noen i buitkken (butikk ala babyshop ja). Noen sier det er greit at beltene går litt ned bak skulderen når det er bakovervendt, andre ikke...
:gi meg fasiten, anyone:

Jeg ligger veldig og vipper på max-way, og hadde gått for det fremfor highway, selv hvis vekta hadde vært under 9 kg (når det er mindre enn en kg for lite, vel og merke!)
MAx way er utelukkende bakover, og plusstestet til 25 kg inkl hode/nakkepartiet, highway til 18, og highway er kun plustestet for hofte/ryggpartiet. Altså er maxway et bedre sete, som også varer lenger.

Babyshop har nettopp hatt salg, og den ansatte jeg snakket medi dag visste ikke når neste kampanje var. :grr: SÅ hvis noen vet om hvor max-way er på salg nå, tar jeg gjerne i mot tips! :takk:

Gammel 04-07-12, 22:37   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hi way går til 25kg den og da.

Det som er bra med TWE er at den gir godplass til barnet og kan monteres mer eller mindre over alt enkelt. Men det gir ikke mye sidestøtte. TWE er et godt alternativ til besteforeldre sete, sete til folk som ikke vil bruke mye penger, store barn osv.

jeg er ikkeså redd for å få sendt sete så lenge det er pakket i orginal esken.

Gammel 04-07-12, 23:02   #26
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hi-way går også til 25 kg. Et veldig godt sete det også.

Gammel 04-07-12, 23:03   #27
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Forresten, jeg ser at det slett ikke er twe mine foreldre har, antakelig heller en multitech de har tenker jeg. twe ser så... enkelt ut?

*fortsatt i tenkeboksen* Får slutte å spore av tråden, kanskje...

Gammel 04-07-12, 23:12   #28
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Max way er plustestet hakket mer enn high way. Altså konkluderte babyshopansatt og jeg med at det er et bedre sete, spesielt hvis man ikke trenger å ta nevneverdig hensyn til vekt godt under 9 kg.

Gammel 04-07-12, 23:21   #29
Malama

Malama sin avatar

Standard

maxway ser ut som det kan bli Knerten sitt neste sete kanskje? Så kan Mikro arve hans. eller, hun kan likegjerne få det hun altså, men han kommer jo før eller siden til å passere 18 kg, det gjør ikke hun på evigheter. Men hvor lang tid det tar før han er 18 kg vet jeg ikke, før eller siden skal han vel sitte andre veien også, men det tror jeg at jeg satser på er lenge til.

Gammel 05-07-12, 12:36   #30
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

HiWay II har samme plustest som MaxWay. Gamle HiWay har kun plustest til 18 kg.

ANsatt i butikk reklamerte iallfall iherdig med max way var plustestet også for nakke/hodeparti, mens high way ikek var det. (hun sa high way bare var plustestet for hofte-og ryggparti,). Jeg vet ikke annet enn hva hun sa, og viste meg på disse lappene som henger på setene.

Gammel 05-07-12, 12:38   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ, er det flere nivåer av plus-godkjenning innen samme vektkategori? Jeg trodde det var en enten-ellergreie.

Gammel 05-07-12, 12:41   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Trodde jeg og. Men kansje gammel og ny godkjenning.

Gammel 05-07-12, 12:42   #33
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hæ, er det flere nivåer av plus-godkjenning innen samme vektkategori? Jeg trodde det var en enten-ellergreie.

Dama i butikken sa ialfall så.
Hun forklarte vidt og bredt om plustester der de bare festet elektroder til kropp/rygg/hofter, og at max way-plustesten hadde tatt med elektroder på hodet/nakken (og kommet godt ut av testen!!).

Gammel 05-07-12, 12:45   #34
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

http://shop.textalk.se/en/article.ph...8&art=10827199

Jeg fant denne artikkelen i farta. har ikke rukket å detaljlese den, men der står det iallfall noe om plus test gold? :vet ikke:

Ansatt i butikken snakket ialflall troverdig nok om det, så jeg har tatt det for god fisk. :naiv av og til:

Gammel 05-07-12, 12:47   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror damen i butikken har feil. Alt jeg finner på trygg trafikk sine sider og på tilsvarende svenske sider omtaler plus-godkjenning som en og samme greie som gjelder det laveste nivået stolen greier testen på på alle plasser i bilen. Og at det er spesielt vekt på hode/nakkeområdet. Dette står også på informasjon fra 2009.

Det kan jo være at de har innført noen nye testmetoder som er enda strengere for alt jeg vet, men det står ikke noe om det som jeg greier å finne noe sted. Og det går ikke an å bli plusgodkjent bare for setepartiet, da bortfaller hele poenget med plustestingen.

Gammel 05-07-12, 13:16   #36
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror damen i butikken har feil. Alt jeg finner på trygg trafikk sine sider og på tilsvarende svenske sider omtaler plus-godkjenning som en og samme greie som gjelder det laveste nivået stolen greier testen på på alle plasser i bilen. Og at det er spesielt vekt på hode/nakkeområdet. Dette står også på informasjon fra 2009.

Det kan jo være at de har innført noen nye testmetoder som er enda strengere for alt jeg vet, men det står ikke noe om det som jeg greier å finne noe sted. Og det går ikke an å bli plusgodkjent bare for setepartiet, da bortfaller hele poenget med plustestingen.

Tja, ikke godt å si. Så detaljert inni de der testene har jeg aldri vært. Men hun pratet iallfall vidt og bredt om noe som var nytt og bedre; at ikke alle plustestene hadde tatt for seg hodet med elektroder, bare kroppen (ikke kun seteparti), og at det var noe med max way som hun påstod var bedre enn mange andre seter (også high way).
Så får jeg for sikkerhetsskyld bare ta med at jeg KAN ha misforstått noe?

Gammel 05-07-12, 17:54   #37
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vi endte altså på Britax Hi-Way II, og er veldig fornøyd. Den lille flisa vår kunne ikke sittet i et TWE, men her sitter han stødig. Og setet står fint i midtsetet på Touranen, mellom et MC Mobi og en beltestol.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.