|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagTakk, dere. Jeg kjørte til jobb i dag, har ikke noe valg da det ikke går busser, så jeg MÅ kjøre om jeg skal komme meg på jobb. Så redd for å kjøre bil kan jeg ikke tillate meg å være om jeg skal ha en jobb. Heldigvis, egentlig.
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg hadde nok også ringt mannen. Det har sammenheng med at jeg har vært sjåfør i to år, og han i tjue. Jeg vet ikke engang hvordan et skadeskjema ser ut.
![]() |
#43 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagGodt det gikk bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagGodt det gikk bra!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagGodt å lese at det ikke bare er jeg som er "patetisk".
![]() |
#46 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagAng senreaksjon, så kjørte jeg i noen bakfra for ca 10 år siden. Svært lav fart og ingen ble skadet, men det var ekkelt. Jeg måtte rett og slett bare kjøre neste dag, det går ikke an å droppe kjøringen, for da får man bygget opp urelistisk frykt. Men det var ekkelt.
![]() |
#47 |
Epikur
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg hadde ringt mannen min jeg også. Han har hatt lappen over halve livet, jeg siden november 2010, han er rolig og sindig og selv om jeg normalt takler kriser veldig godt, så kunne det vært ubehagelig og ekkelt allikevel. Uansett hvem sin feil det var.
![]() |
#48 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg ringte også mannen min da jeg ble kjørt inn i fra siden av en småsenil gubbe i diger SUV. Jeg holdt på å fly i fillebiter av sinne, og var sent ute til jobb. Så siden mannen var to min unna fikk han komme og ordne opp i litt roligere former enn jeg ville klart.
![]() |
#49 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg rygget med vår Volvo V70 som vi akkurat hadde hentet fra Tyskland og var råstolte av. Det var snakk om dager vi hadde hatt den, og vi hadde altså avansert fra en 240 fra 1983. En bil rygget rett i meg, hun sjekket ikke blindsonen. Tusen tanker rakk å fyke gjennom hodet - var det min feil som også rygget, må vi kondemnere bilen (det dreide seg sikkert om 5 km/t |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dag
Det bør du egentlig sjekke hvordan du skal fylle ut altså, fordi om du havner i en ulykke så er de fleste såpass omtåket at det bør gå automatisk. Finn ut hvor det ligger i bilen og sjekk at det ligger en penn der også.
![]() |
#51 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagNå vet i hvert fall JEG hvordan skjemaet ser ut, brukte fader halvannen time på utfylling og dill i går. Stakkars ungene, de var veldig tålmodige. Jeg er obs på eventuelle senreaksjoner hos dem, men foreløpig har de bare "skrytt" til halve gata om at mamma krasjet bilen, det var visst ukas høydepunkt.
![]() |
#52 |
Etylbarbital
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagSkadeskjemautfylling var en viktig del av teorikurset da jeg tok lappen for 20 år siden. Jeg har fulgt stalltipset om å forhåndsinnfylle inn de vanlige feltene. Dessuten aldri skrive at man har skyld, da er man/risikerer man å være stuck hvis man tok feil. Herved viderebragt!
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dag
Jeg lover at jeg skal gjøre det neste gang.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg har øvd på å fylle ut noen slike i min tid, pappa overleverte altid fem skjema og en penn i en mappe til alle ferske sjåfører i slekta i den tiden han jobbet med slikt. Jg og min bror måtte øve på å fylle dem it da vi lærte å kjøre bil.
![]() |
#55 |
både her og der
|
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagJeg opplevde for mange år siden å bli påkjørt av en bil som hadde vikeplikt for meg. Jeg hadde dårlig tid, sjekket om det kom noen fra høyre, og kjørte deretter litt ut i krysset (en meter, kanskje) før jeg så at det kom en bil i rasende fart fra venstre. Jeg satte bilen i revers og skulle akkurat til å rygge bakover igjen da bilen smalt inn i siden på bilen min på sjåførsiden, en Toyota Hiace (heldigvis!). Sammenstøtet var såpass kraftig at vi snurret rundt flere ganger (dette var om vinteren og det var glatte veier). Sjåføren i den andre bilen prøvde å legge skylden over på meg ved å si "Du stod i veien!". Det var en oversiktlig strekning, han hadde vikeplikt for meg, og jeg stod stille, i ferd med å rygge. Han fikk skylden og måtte betale erstatning. Ingen personskader, men Toyotaen ble vraket. Jeg grøsser når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd om jeg hadde sittet i en vanlig personbil.
![]() |
#56 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Var involvert i en bilulykke i dagDet er skremmende mange som ikke overholder vikeplikten. Jeg opplever nærmest daglig at folk bare turer frem, både i kryss og i rundkjøringer, spesielt på småveier.
![]() |
|
|