|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Avokado
Jeg kjøper aldri avokadoer i 2 pk, akkurarat fordi den ene alltid er dårlig. Gjelder forresten for alt som ikke er i løs vekt synest jeg f.eks klementiner , løk, parika o.s.v. tror det er levrandørenene sin måte å hente inn fortjenseste på. Prøv forresten Avokado med bare salt på- et herlig mellom måltid |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AvokadoI smoothies, som pålegg med havsalt og pepper på (og gjerne med annet pålegg under). Lager også masse, masse guacamole. Jeg har lyst å prøve å lage mousse og kakefyll med avokado, det skal visst være godt.
|
|
|
#24 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Avokadoelsker avocado! på brødskiva, i salat, på knekkebrødet, med pålegg som cottage cheese, makrell i tomat. i guacemole! MMM! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Står på egne ben
Sv: AvokadoSpiser halv avokado hvor steinen er tatt ut på med sitronsaft og sukker oppå. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt nydelig til kake |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ekvilist
|
Sv: AvokadoJeg liker det i salat, men kjøper det ikke så ofte.
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: AvokadoJeg bruker avocado i "alt", men har problemer med at holdbarheten er så kort at man må spise opp hele på en gang eller kaste resten. Det er jo synd. Jeg greier ikke en hel avocado alene til hvert måltid, og ingen andre enn meg spiser det. Jeg har prøvd diverse triks som tett plast, ta vare på steinen etc, men den må kastes etter få timer. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: AvokadoTa en stor boks mais, hell hele greia i en gryte og kok opp til maisen er mør og vannet nesten kokt bort. Avkjøl litt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg sparer halv avokado i kjøleskapet hele tiden, jeg. Jeg bare skjærer vekk et løvtynt lag der den er blitt tørr utenpå. Oppbevarer den med steinen i.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 19-03-12 kl 21:22. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Weeeee
|
Sv: AvokadoNå har jeg tatt rådet over her og kjøpt et nett med avokadoer, 2 ligger i vinduskarmen til modning og jeg venter i spenning. Har nå ventet i 2 dager men de er like knallharde.
|
|
|
#32 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Jeg legger også avocadoen i kjøleskapet (med steinen i) med aluminiums- eller plastfolie rundt. Har hørt at sitronsaft på også hjelper. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: AvokadoJeg elsker avokado, men har dessverre funnet ut at jeg ikke tåler det.
|
|
|
#35 |
|
Weeeee
|
Sv: AvokadoTok tipset her inne og kjøpet et nett med avokadoer på obs.
|
![]() |
|
|