|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Trur du / veit du at allergivennlige kaker er litt mindre gode enn andre kaker? | |||
| Eg trur at kaker som manglar ingredienser som eg forbind med gode kaker er litt dårligare |
|
13 | 15,85% |
| Eg trur at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg trur at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg trur at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg syns (veit) at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg syns (veit) at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
6 | 7,32% |
| Eg syns (veit) at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
8 | 9,76% |
| Eg trur at glutenfrie kaker er like gode som dei med gluten |
|
6 | 7,32% |
| Eg trur at melkefrie kaker er like gode som dei med melk |
|
7 | 8,54% |
| Eg trur at eggefrie kaker er like gode som dei med egg |
|
8 | 9,76% |
| Eg syns (veit) at kaker utan gluten er like gode som kaker med gluten |
|
19 | 23,17% |
| Eg syns (veit) at kaker utan melk er like gode som kaker med melk |
|
23 | 28,05% |
| Eg syns (veit) at kaker utan egg er like gode som kaker med egg |
|
21 | 25,61% |
| Allergivennlige kaker smakar generelt bedre enn andre kaker. |
|
2 | 2,44% |
| Eg likar alt! |
|
32 | 39,02% |
| Allergivennlige kaker er strengt tatt «liksomkake»; etterlikning av ekte kake |
|
7 | 8,54% |
| Å bake allergivennlig kake er ingen jobb for meg |
|
33 | 40,24% |
| Å bake allergivennlig kake vil vere litt meir utfordrande for meg enn «vanlig» kake |
|
29 | 35,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Er kjeks på kroneis glutenfri???
|
|
|
#62 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg pleier alltid å lage alt uten gluten/melk og som oftest også eggefritt, men pleier ikke alltid si det høyt før de gjerne ser at personen med intoleransen også spiser kaken og først da spør de - kan du ha denne?.. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg spiser masse "allergi"vennlige kaker og synes det er veldig godt, ikke fordi jeg har allergi heller |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?
Er det ikke ofte mye nøtter i de kakene da? Det er jo ikke direkte allergivennlig. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg spiser så skjelden kaker, så jeg vet egentlig ikke. Vil tro man kan lage en god bløtekake med annerledes sukkerbunn, men hva med krem? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Er de det? Ingen av Diplom-is sin "krone-is", og heller ikke Hennig Olsen sin "krone-is" som er glutenfri hvertfall? Sist redigert av m^2 : 29-01-12 kl 11:52. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg har bare erfaring med melkefri mat (og vegetarmat, men det blir jo ikke helt det samme), og jeg synes generelt at melkefrie mat der den orginale oppskriften inneholder melkeprodukter og der det er brukt erstatningsprodukter i stede blir resultatet sjelden like godt. Vi baker og spiser lite kaker, så jeg husker faktisk ikke om vi prøvde kaker i det hele tatt, men jeg ville tro at savnet ville være enda større her. Min erfaring er den samme med vegetarmat, det blir godt om man lager "naturlig" vegetariske retter, men erstatningsprodukter som soyapølser og liknende kan de ha i fred for meg. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Når jeg baker kake tenker jeg aldri på om den skal være så sunn. Kaker er fest, og da tenker jeg at hvitt mel og sukker er ok. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Jo, det kan eg vere enig i, men sjølv har eg ikkje opparbeidd meg så mykje erfaring med andre typar mjøl enn det glutenfrie. Det stemmer nok det du seier. Det som verkeleg fungerer bra er kaker som har lite mjøl i seg i utgangspunktet. Konfektkaker er f.eks dei same med 100 gram av ditt eller datt mjøl - da er det så liten del av kaka at det betyr lite
|
|
|
#75 |
|
Live and let live
|
Jeg skrev lengre oppe at vi snakket om Tofuline sin.
|
|
|
#76 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg bruker Visp havrefløte, blir finfin krem det. Erlet har jeg ikke prøvd, men den skal ha enda bedre kremkonsistens sies det. Kokoskrem er også digg, men smaker jo kokos da så det funker ikke i alle kaker synes jeg.
|
|
|
#77 |
|
Men først, kaffe!
Visp har jeg faktisk smakt, den synes jeg er veldig kunstig søt egentlig. Erlet har jeg ikke prøvd. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Det er sikkert en vane. Jeg smakte ved et uhell på vanlig kremfløte en dag, og fikk brekninger, det smakte fettete og vemmelig. Og jeg likte kremfløte før, nei jeg ELSKET kremfløte før. Det samme med hvitost, det elsker jeg også før men da jeg fikk i meg litt ost fra mannens del av pizzaen for noen måneder siden, smakte det bare sur svette. Smaksløkene har forandret seg masse, fascinerende.
|
|
|
#80 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Kjedelig |
|
|
|