Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 20:33   #481
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fordelen med å utsette å finne frem lilla lys, er at når man først skal finne noen lys, kan man like gjerne gå rett på de røde.

Gammel 22-12-11, 21:25   #482
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Juletre med skjeiv stamme! Heldigvis har sambo erfaring nok til å vite at brølinga mi ikke har noe med ham å gjøre. Treet henger nå delvis i taket og er delvis støttet opp i juletrefoten, mengder av pynt er lesset på - så mye at ungene spurte om det i grunnen ikke var alt for mye - og mor har kløende utslett opp til albuene av granbaret. O jul med din glede ... Men nå har freden senket seg igjen og vi er enige om at det ble ganske fint, i hvert fall med taklyset av. Så er det bare å håpe at lillebror blir frisk til avreise i morgen og at jeg rekker å finne fram og pakke fintøy og lage den planlagte pakken med alskens greier i til de gamle før jeg legger meg. Jeg har nemlig planlagt så lurt at jeg må jobbe fram til vi drar i morgen, selv om jeg sverget i fjor at jeg aldri mer skal jobbe på lille julaften.

Gammel 22-12-11, 22:47   #483
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så flink til å delegere!
Juletre er i hus takket være Murrmannen og Rabalder som har vært i juletreskogen.
Pepperkaker er i hus takket være Gode Venner som hadde Rabalder på pepperkakebakebesøk.
Juletorsken er i hus takket være snill fiskervenn.
Julegavene er i hus. Delvis takket være meg.
Da gjenstår bare husvask, pynting, gaveinnpakking, kakebaking, konfektlaging og rydding. Forresten, konfektlagingen utgår vel med omgangssykesykt barn i hus, ingen vil spise noe som er laget her nå uansett. Vel, til verket, jeg tror jeg starter med et glass vin og litt surfing.

Gammel 22-12-11, 23:54   #484
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

/

Gammel 22-12-11, 23:58   #485
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

/

Står du på hodet, noen?

Gammel 23-12-11, 00:06   #486
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Her står huset på hodet

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 00:06   #487
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Hjemme fra kveldsvakt - huset ser ikke ut. 15-åringen har passet småsøsken... og ikke ryddet opp etter noenting. I morgen skal jeg gå på jobb klokka 07... ja, ja... godt jeg har kvelden fra 16.00 ca da...

Gammel 23-12-11, 00:08   #488
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Står du på hodet, noen?

Jeg tror kanskje det.

Gammel 23-12-11, 00:08   #489
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vi har montert det uanstendig dyre plasttreet, sånn at allergikerungene også skal få puste. Det ble fint.

Jeg har tatt den ferdigkrydrede ribba ut av fryseren, pusset de vinduene som vender ut mot gata (det er fasaden som er viktig, ja?), laget kokosboller(!!!), kjøpt inn Fjordlandrisgøt, mottatt tre kakesorter fra mamma, og dratt over gulvene med sånn instant grønnsåpeluktvåtmopp. Nå kan jula bare komme.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 08:31   #490
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da var siste gave bestilt.... gavekort på komplett.no, instant sending.
Ribba står krydra i kjøleskapet og maten er handla inn, men det finnes så langt bare en nisse og en adventsstake i mitt hus som minner om jul... Fri i dag da, så får vel stryke litt duker og finne litt pynt fra loftet. Inkl det eminente plasttreet. Med små nysgjerrige hender de to siste årene, droppet vi ekte tre. I år har vi en ny nysgjerrig katt, så det blir plast i år også.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 10:13   #491
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå får jeg bare innse at jeg ikke rekker å få ryddet alt som var planen, så i kveld blir det å bare få ryddet bort de haugene som ikke er ryddet. Det hjelper veldig å bare få det ut av syne. Også fyker vi over gulvet og tørker støv der det synes, også setter frem litt grønnsåpeskåler i kveld. Da blir det så bra så. Eneste er at jeg må få opp de røde julegardinene i stua, for da blir det så mye mere julepyntet med en gang sånn at jeg ikke trenger så mye pynt ellers utenom juletreet og pynt på bordene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 13:01   #492
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fant røde lys i butikken i går, men ikke pepperkakene eller juleduk. Jaja. Ikke har jeg kjøpt juleblomster heller. Det får så være. Røde lys - som jeg sikkert glemmer å tenne - får være julepynt nok i år.

I dag skal jeg pakke inn presangen til Luren og jeg skal spille Tallulahs julemusikk (fra Adventskalenderen i gjor tror jeg) via wimp tenker jeg, og så skal jeg rydde litt. Evt også støvsuge.
Jeg er visst skikkelig julesinke, og siden jeg ikke er så nøye på at det er julerent i huset er jeg nok ei sjuske i år i tillegg. Blir det jul i huset? Njaaei. Det blir jul førstedagen når vi besøker bror. DER er det julehus der!

God jul!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 13:55   #493
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kom jeg på at jeg har dyrisk lite julepynt, i alle fall slik pynt som jeg vil ha framme.

BAD, VASK DEG! *tryllestøv*

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 19:06   #494
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Julesinkesupersjuske nr 1 melder seg.
Jeg tar selvfølgelig alt i siste liten. Har kjøpt inn noen gaver, men skulle ta resten i går.
Gavene jeg har kjøpt inn, er selvfølgelig ikke pakket inn. Julekortene skulle jeg også ordne med igår, men tror ikke noen forventer å få siden fjorårets aldri ble sendt ut. Jeg skulle handle inn masse godt til i morgen tidlig, men er så dårlig at jeg ikke klarer å gå i butikken. Vi har en halv pose cheese doodles å kose oss med imorgen tidlig. Jippi.
Jeg skulle rydde, pynte, bake og lage sursild.

Men hva tror dere skjer? Jeg får kraftig halsbetennelse. Klarer ikke å gjøre en drit! Ungene er sendt til foreldrene mine. Jeg går i bane mellom senga og badet for å spy.
Klarer å sitte litt foran dataen når smertestillende funker på maks.
Dagens matinntak: 6 pastaskruer. Jeg har fjernet mandlene, så grunnen til at jeg ikke klarer å spise er ikke at det er tett, men at det er vondt.

Vi skal heldigvis være til mine foreldre i morgen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem, for er langt unna istand til å ta meg av to barn som er ville fordi det er juleaften i morgen.

Barna får feire der nede imorgen, så tar vi en ekstra feiring på mandag.
Neste år skal jeg bli julesuperplanlegger. Så selv om jeg er like syk som nå har jeg levert ut gavene og pyntet huset.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 19:36   #495
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Jeg reparerer julepynt med limpistol.

Gammel 23-12-11, 20:12   #496
Slettet bruker
Passiv

Standard

jeg vet hvor juletrepynten er.

Her er ingenting på stell. Ribba er ikke krydret, druesalaten ikke påbegynt, juletreet er fortsatt utenfor.

Her er uinnpakkede og delvis innpakkede gaver, og her er mengder med rot. Jadda.

Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:13   #497
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Vi er på plass i julefeiringshuset, og her er det jammen nok et upyntet juletre. Heldigvis kommer det straks yngre krefter som jeg planlegger å sette på jobben.

Gammel 23-12-11, 20:53   #498
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Juletre med skjeiv stamme!.

du och jag.....jeg skjønner frustrasjonen din! vår stamme er også skjeiv...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:58   #499
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Men hva tror dere skjer? Jeg får kraftig halsbetennelse. Klarer ikke å gjøre en drit! Ungene er sendt til foreldrene mine. Jeg går i bane mellom senga og badet for å spy.
Klarer å sitte litt foran dataen når smertestillende funker på maks.
Dagens matinntak: 6 pastaskruer. Jeg har fjernet mandlene, så grunnen til at jeg ikke klarer å spise er ikke at det er tett, men at det er vondt

føler med deg,i fjor fikk jeg spysyka på julaften. God bedring!

Min oppdatering:

juletreet er pyntet! sarah bernhards under laging og bare 2 pakker igjen å pakke inn....så det nærmer seg!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:13   #500
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Jeg har ramlet på isen og Huset står fortsatt på hode

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.