|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?
Ja det der har du helt rett i, men med en liten forskjell; Hadde det vært greit om storebror fikk is hver torsdag kveld, men lillebror aldri
Hilsen Prøvende ![]() 2005, 2008, 2010Sist redigert av Prøvende : 16-12-11 kl 12:46. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Nå er jo barna deres relativt små alle sammen enda, det påvirker jo veldig hvor mye de krever på kveldstid.
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?For meg er det skrekkelig millimeterrettferdig, men det kommer vel an på helheten. At det ikke går opp praktisk med en annen aktivitet er jo en rasjonell innvending. Men i mitt hode er et ekteskap en langsiktig ting og så lenge man møter hverandre med slack og godvilje så går det meste. Man trenger jo ikke få det samme samtidig.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Vi har tre barn. Jeg trener og når jeg jobber, jobber jeg et sted mellom mye og svært mye, g det tar jo tid. Barna har en aktivitet hver. Drammen prioriterer egentid. Det går det altså. Men vi har droppet å ha venner, så det frigir jo litt tid. |
|
|
|
#27 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Jeg synger i kor to timer hver mandag. Mannen har ingen organiserte aktiviteter, han har inntil nå reist veldig mye i jobb og har derfor ikke prioritert å være enda mer borte. Vi har ett hjemmeboende barn, hun går på turntrening 1g/uke, har fløytetime på kulturskolen 1g/uke og samspill med korpset 1g/uke. Også har hun ridetime med kusinen sin en gang i løpet av helgen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Ja, og så prioterer jeg tid sammen med venner |
|
|
|
|
|
#30 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Ingen organiserte aktiveteter på oss voksne, men vi prøver å få til 3 treningsøkter hver i løpet av uka. Mer trening i vår/sommer/høst-sesongen enn nå på vinteren. Vi løper begge to, så ingen er avhengige av faste treningstider.
|
|
|
#31 |
|
Skal rømme
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
|
|
|
#32 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
|
|
|
#33 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Jeg har en mann som, etter at barna ble større, satser innenfor en organisert idrett. Han trener 4 g i uken ca 2 timer/gang. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
geskjeftig
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Tja. Vi spiller rollespill med en vennefamilie så ofte vi får det til, men det gjør vi sammen, og det er ikke noe spikret tidspunkt. Ingenting hver for seg.
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Jeg tror at hvis mannen min hadde tatt en sånn "oppofrelse" fra meg for gitt og bare durt i vei, så hadde jeg blitt langt mindre villig til å strekke meg, enn om han anerkjente at "jeg ser at dette koster deg en god del. Tusen takk for at du gir meg denne muligheten. På sikt skal vi finne en måte å få det til å jevne seg ut på. Kan jeg gjøre noe for deg i mellomtiden for at du skal få til noe DU vil?"
|
|
|
#36 |
|
geskjeftig
|
Nettopp sånn tenker jeg også. (Og digresjon: Det er derfor jeg er gift med han jeg er gift med, og ikke min forrige samboer.
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Barn på 1,5 og straks 5 år, storebror har allidrett på mandagsettermiddager, ellers ikkeno. Jeg trener etter barna har lagt seg 2-3 kvelder i uken, og har sagt til mannen at jeg ofrer noe av det om han vil trene på samme tid. Mannen trener litt i treningsstudio på jobb. Vi prioriterer familietid fra vi kommer hjem fra bhg til barna legger seg, og det er sjelden en av oss som er ute av huset da.
|
|
|
#38 |
|
Curlingkone
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Snuppa vår er så lita at hun ikke har noe behov for norn fritidsaktivitet enda.
|
|
|
#39 |
|
Curlingkone
|
Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?Ja, så glemte jeg å si at mannen er jeger.
|
|
|
#40 |
|
I mål
|
Jeg tenker egentlig at jeg ikke er opptatt av at ting skal være rettferdig, men jeg synes livet er mer enn å stresse i vei for å "gi den andre rom". Vår erfaring er at samme hvor velvillig man er, påvirker det hele familiesituasjonen dersom det blir stor belastning på den ene part. |
|
|
|
![]() |
|
|