|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnedåp - reality checkHer er det kun søskenbarna til ungene vi er i dåp til og der hadde vi ikke meldt avbud for barna nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barnedåp - reality check
![]() |
#24 |
lykkelig
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkBare for ordens skyld; vi var invitert i dåpen til barnet til en gammel venn av mannen min som barna ikke kjenner da vi lot eldstemann gå i bursdag. Jeg synes det er pussig å skulle låse opp en hel søndag for en 12-åring i dåp hos ukjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkDersom barna ikke kjenner noen andre i selskapet og det i tillegg ikke er noen andre barn der, ville jeg nok gått for besteforeldrevarianten. Eventuelt at de blir med i kirka og til middag, men blir hentet tidlig av besteforeldrene.
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkDet kommer litt an på, kjenner jeg.
![]() |
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror at det egentlig ikke er det for de fleste.
![]() |
#28 |
Tittel og tittel....
|
Men det er jo sånn at alle ikke alltid har mulighet og det må man jo bare respektere. Storebrors gudmor hadde ikke mulighet til å komme i hans dåp, mens både den ene gudmoren og en av gudfedrene til lillebror ikke hadde muliget til å komme i hans dåp. Sånn var det bare og lite å gjøre med.
![]() |
#29 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnedåp - reality checkJa, nå ble jeg jo ikke noe klokere...
![]() |
#30 |
Tittel og tittel....
|
Jeg tror bare skal konstatere at vi er forskjellige.
Nå også med avatar ![]() Sist redigert av polarjenta : 06-12-11 kl 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Barnedåp - reality checkNår det er familie hadde vi gått alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkÅ droppe dåp fordi ungene da mister 5 timer med besteforeldre som er der 5 dager, hadde jeg aldri gjort. Det høres vel ut som barna dine kunne trenge å øve seg på å fungere i sosiale settinger som denne også, hvis de virkelig må bestikkes med Nintendo for å holde ut en time i kirka. Da tror jeg Nintendoen generelt hadde forsvunnet her i huset i hvert fall.
![]() |
#33 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkKjedelig syns jeg ikke er noen god grunn, da tenker jeg at de pent måtte ha gått. Men som sagt dersom barna hadde mer lyst til å være med besteforeldre de ser sjelden kunne jeg vært en grunn jeg hadde forstått.
![]() |
#34 |
Borte
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkTråden viser jo at det er omtrent like mange oppfatninger om hvor viktig et dåpsselskap er som det er medlemmer på FP. Derfor syns jeg, som ikke har vært i dåp siden 1984, at dersom HI vurderer det som mer OK at ungene hennes er med besteforeldrene disse timene, så er det sikkert helt greit.
![]() |
#35 |
søt
![]() Sv: Barnedåp - reality checkDet er egentlig 3 dager mine foreldre er her, hvis det betyr noe.
![]() |
#36 |
søt
JEG syns det er helt greit, men jeg prøver da å ta hensyn til de evt såre følelsene som kan dukke opp hos arrangøren av dåpen. :/ jeg hadde synes det var helt greit.
![]() |
#37 |
Borte
|
Det kommer jo frem at hun vil ha en reality check på den løsningen hun syns er mest ønsket, og svarene viser jo at mange mener det er greit, mens endel mener det ikke er greit, da må jeg vel kunne anbefale henne å gjøre det hun selv syns er greiest?
![]() |
#38 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkKan du ikke snakke med de som har invitert til dåpen og forklare at foreldrene dine er her på 3 dagers besøk og at guttene ar lyst til å være mest mulig sammen med dem og at det har foreldrene dine også, og hva de syns om at guttene ikke kommer i dåpen?
![]() |
#39 |
I mål
|
![]() Sv: Barnedåp - reality checkHvis du må bestikke unger på 8 og 10 med Nintendo for å holde ut i kirken, synes jeg de bør øve seg på å være med på ting de ikke synes er så gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|