|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendere6 åringen her får en Hello Kitty sjokoladekalender. Jeg tror nok en pakkekalender hadde kostet min. 1000 lappen om jeg skulle begynt med noe sånt selv om intensjonen hadde vært å holde det rimelig og bare ting "hun trenger". |
|
|
|
|
|
#82 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendere
|
|
|
#83 |
|
Er frisk!
|
Man må vel ikke velge? Man kan ha begge deler, ingen av delene, litt av hvert, osv.
|
|
|
|
#84 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Apropos adventskalendereDet kan slå andre veien også. Det er faktisk ingen jeg kjenner som er "mer-mer" i større grad, enn de to venninnene jeg har som fikk minst som barn.
|
|
|
|
#85 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Apropos adventskalendereNår jeg skriver "blir folk av dem", så er det utelukkende fordi jeg synes du går langt i å antyde at det ikke blir folk av barn som får mer [klistremerker og fargeblyanter] enn dine.
|
|
|
|
#86 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg fikk heller ikke bli med på så mye julete i førjulstida. Det var å sitte stille og stirre på lyset på søndagen, og å legge seg stille om kvelden så mor fikk fred til å bake og pynte. Når jeg flyttet for meg selv hadde jeg absolutt INGEN kunnskap om hvordan man pynter til jul eller baker. Ingen juletradisjoner i det hele tatt faktisk, bortsett fra å dukke opp hos besteforeldre klokka fem på julaften. Det manglet aldri på gaver eller ting altså, absolutt ikke - men jeg ble aldri inkludert i noe.
|
|
|
#87 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har vært vill&gal og gitt ungene mine pensko i adventskalenderen. Fordi de trengte pensko til juleavslutningen på skolen og til selve julaften. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Rockesøster
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg er en skikkelig julesjuske, men en ting skal jeg søren meg ha, pakkekalender til ungene har jeg fiksa i 23 år (det har riktignok skjedd at jeg har vært skyldig dem noen pakker noen dager, men likevel) . |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Apropos adventskalendereSelv o jeg ikke ønsker slik kalender for mine barn skjønner jeg godt magien. Hadde jo mange venner med slik kalender, og det var stas (og jeg var litt misunnelig).
|
|
|
#90 |
|
Er frisk!
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg tror nok ikke adventskalendere er det som gjør at det blir folk av ungene eller ikke.
|
|
|
|
#91 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, nettopp. Det blir like dumt som argument, samme hvilken vei det brukes.
|
|
|
|
#92 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Minus leogokalenderen er det slik vi har det her også. Ispedd litt sokker og truser og slikt. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Borte
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg lager pakkekalender og likevel sørger jeg for at barna ikke blir "mer-mer" og "bortskjemte". Yay me!
|
|
|
#94 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Apropos adventskalendereDette tenker jeg også på; jeg synes det er fryktelig leit at barn skal oppleve at de ikke er bra nok osv. bare fordi de ikke har pakkekalender og/eller får fine, dyre ting. Men samtidig så synes jeg det er vel så leit om man ikke skal kunne gi barna en slik kalender. Derimot så kan man kanskje tenke litt over hva man kjøper; at det ikke trenger å være så himla stort og flott alltid.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 30-11-11 kl 17:34. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Apropos adventskalendereJeg tenker ikke å begynne med pakkekalender. Eldste har bursdag i November, så kvota for småting er brukt opp. Men jeg lurer på om jeg må forsvare meg, at barna kommer fra barnehagen og forteller om hva de andre fikk.
|
|
|
|
#96 |
|
intro
|
Vel, bra og bra, du har nå blitt litt nedlatende overfor materialister, synes jeg.
|
|
|
|
#97 |
|
Borte
|
Sv: Apropos adventskalendereFniser av Elinblu; du ble jo et veldig godt menneske som gleder barna og moren din. Det gikk bra.
|
|
|
#98 |
|
kamerat
|
|
|
|
#99 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Apropos adventskalendereMine barn har ikke pakkekalender. Mest fordi jeg ikke gidder. :lat: Men de får noen småpakker i julestrømpa. Mine barn er av typen som blir takknemmelige for absolutt alt. Mini var fra seg av glede fordi hun fikk nye votter her om dagen (burde jeg forresten ha ventet til julaften?), hun måtte ha de på i senga og greier. Så jeg tror ikke en pakkekalender hadde ødelagt spenningen på julaften. Men siden jeg er lat får de Lego Star Wars kalendere i stedet. Hvis de selv ytrer ønske om pakkekalender kan det hende jeg revurderer. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereJeg er vokst opp med pakkekalender selv, men har valgt å ikke videreføre det til mitt barn, til tross for at jeg husker det som utelukkende positivt. Vi har i stede aktivitetskalender med små og store aktiviteter som samler familien om juleforberedelser og førjulshygge. For meg handler det ikke om at det er så skadelig eller negativt med pakkekalender (med mindre det går helt over styr med størrelse på gavene), men mer om at jeg heller ønsker å fokusere på tid sammen i stede for ting. Jeg synes hele samfunnet vårt er alt for forbruks-orientert og pakkekalendere blir bare enda en ting jeg synes det er greit å droppe fordi vi ikke trenger flere ting. |
|
|
|
![]() |
|
|