Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva kjøper man til klassekameratene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 13:25   #1
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Hva kjøper man til klassekameratene?

Til jul that is.

Hører rykter om at en del av jentene snakker om å kjøpe julegave til sønnen min. Da må vi vel nesten ha noe å gi tilbake.

Saken er at jeg hr 0 kr til overs nå og de neste månedene. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til. Selv disse billige kalendergavene de har rundt på apotekene nå blir for dyre når det blir snakk om så mange.

Er det andre billige småting man kan få tak i på eBay kanskje?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:26   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper man til klassekameratene?

Man må slettes ikke gi noe tilbake

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:42   #3
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Vil ikke det bli litt rart da?

Gammel 09-11-11, 13:52   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke for dere det evt vil bli rart, men for jentene som gir gave med forventning om å få noe tilbake. Ønsker gutten å gi disse gave da? Og i så fall kan han lage selv, bake og putte på tomme syltetøyglass feks.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:59   #5
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg er enig med Floksa. Man trenger ikke gi gave tilbake.
Nå vet jeg ikke alderen på sønnen din, men et alternativ til små jentegaver er en fin perle med silkebånd i som kan brukes som smykke. Eller perle en liten blomst eller figur med plastperler og bruke som smykke.
Eller pyntede pepperkaker på glass, som nevnt over.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 14:05   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nille har jo mye billig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:00   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi gir kun gaver til dem der vi foreldrene har avtalt at det er ok at de gir hverandre gaver. Vi har ikke råd til å gi gaver til alle.

Gammel 09-11-11, 15:10   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt mye billige smykker på ebay til en tier inkl frakt, det liker jo jenter! Faktisk fikk jeg kjøpt et sett med 6 murano-smykker med julemotiv med matchende øredobber til under 30 kr. Søk på murano glass eller lampwork, så finner du mye veldig billig (costume jewlery)

Gammel 09-11-11, 17:39   #9
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Kom over en side med bare hello kitty-ting. Ikke ille pris på småtterier

Han hadde ikke tenkt å gi til dem, nei. Ikke til guttene heller. Leker like mye med alle sammen. Men han vil jo gjerne gi tilbake når han får.

Gammel 09-11-11, 18:01   #10
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

http://wasuki.com/

Her fant jeg litt småtterier

Tips til lignende sider med gutteting?

Gammel 09-11-11, 18:41   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt et lass med top-trumph-kort som ungene vil gi bort til jul. Vi betalte 10 kr settet tror jeg. Det er mulig det blir noen fotballkort i tillegg.

Men mine gir ikke til alle klassekameratene, er det vanlig? De har 3-4 stk hver de bytter julegaver med.

Gammel 09-11-11, 18:59   #12
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har kjøpt et lass med top-trumph-kort som ungene vil gi bort til jul. Vi betalte 10 kr settet tror jeg. Det er mulig det blir noen fotballkort i tillegg.

Men mine gir ikke til alle klassekameratene, er det vanlig? De har 3-4 stk hver de bytter julegaver med.

Hvilke kort er det? *blond*

Jeg vet ikke hva som er vanlig. Ingen som ga noe i fjor.
Tror nok ikke det blir hele klassen i så fall. Men han leker mye med bra mange av de. Særlig siden over halve klassen også er i samme gata her.
Jeg hadde håpet at det ventet enda litt til med det der. Men det hørtes ikke sånn ut på de jentene. De er jo så forelsket at de vet ikke hvilken fot de skal stå på

Gammel 09-11-11, 19:05   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kortene er sånne hvor det står styrke: 10. Fantasi: 15. osv. Og så sammenligner de og ser hvilke som er best. Jeg tror de er ment å bruke etter noen regler, men det bryr de seg fint lite om. Ellers slim på boks, de minste eksperimentsettene, sprettballer, klinkekuler, pokemonkort, legogreier, blyanter/tusjer med gull, sølv eller glitter eller som er selvlysende.

Gammel 09-11-11, 19:07   #14
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har aldri hørt om sånne kort
Måtte spørre ungen her, men nei han hadde heller ikke hørt om det..

Gammel 09-11-11, 21:39   #15
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Denne tråden minner meg på om at jeg overhodet ikke har tenkt tanken på at storesøster kanskje vil bytte julegave med noen. Kankje jeg bør være forberedt....

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:32   #16
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Denne tråden minner meg på om at jeg overhodet ikke har tenkt tanken på at storesøster kanskje vil bytte julegave med noen. Kankje jeg bør være forberedt....

Jeg trodde jeg hadde bare to gaver igjen..

Har nå bestilt noen små notatbøker og penner (hello kitty alt sammen), så om ikke alle forsvinner til jul, så kommer det jo en drøss med bursdager..
Skulle bare hatt noen små gutteting også. Får se om de har noe tilbud på BR kanskje.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.