|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Sv: Da damene dro
Vet du, mange av disse mannfolka ville ikke tatt i en vaskeklut om skiten hadde grodd over hode på dem og sulta ihjel ved brødboksen hadde det ikke vært for tv-programmet... Trust me! Mange av dem er så late fordi de er oppvokst i et samfunn hvor mennene er viktigst og har den viktigste jobben. Det stilles fint lite krav til de annet enn på jobb. De kvinnene som ikke innretter seg får et h%€&#"/ eller flytter... Derav skjønner jeg litt den skadefroheten som kvinnene viser -"Endelig kan de få se hvordan vi har det"...
|
|
|
#42 |
|
ctrl+z
|
Hear - hear! Likestilling betyr ikke at mannen skal være dobbeltarbeidende, det handler om å finne en form som fungerer ved at arbeidsoppgavene fordeles jevnt.
|
|
|
#43 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droMen bortsett fra nøye utvalgt sted og ekstrem redigering. Så er vi i samfunn med tradisjonell gammeldags kjønnsrollemønster. Da disse mennene bodde hjemme vasket de nok ikke klærne sine, hadde ikke rengjørings oppgaver eller laget mat selv. Neppe, for det ser ut som om det er en helt ny verden for de.
|
|
|
|
#44 |
|
Fortynnet
|
Fins det virkelig sånne mødre fortsatt? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer nok det ja. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Joda, men det jeg reagerer på i mange av disse samfunnene (som jeg selv har vokst opp i...) er den formidable forskjellsbehandlingen av kvinner og menn. Hvor gutta blir bortskjemt etter noter og jentene må gjøre jobben... Blæh!
|
|
|
#47 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Da damene droJeg fatter bare ikke hva som får folk til å eksponere seg og sine på tv på denne måten. En ting er gammeldagse kjønnsrollemønster, men gråtene barn, tafatte fedre og ikke minst damer som snakker nedlatende om hvor håpløse mennene deres er og som i neste episode hopper rundt på bassengkanten totalt uten hemninger. Huff!
|
|
|
#48 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og jadda! Jeg fikk til og med beskjed om at jeg måtte skjønne at mannen i huset hadde behov for minst 1 time på sofaen når han kom hjem fra arbeid. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Tittel og tittel....
|
Åjada, jeg har en kompis på over 40, som nå nylig kjøpte sin første vaskemaskin, og det var nok mest fordi det ble slutt med kjæresten og hun dermed ikke kom til å vaske klærne hans. Mammaen hans er der og vasker en gang i uka, og ekskjæresten baker brød. I tillegg er det mammaen og ekskjæresten som baker til barnebursdagene.
|
|
|
|
#50 |
|
By the Sea
|
Sv: Da damene droJeg tror at det nærmest er umulig for oss som bor i urbane strøk å forstå hvordan ståa er i enkelte utkantstrøk i landet vårt. Min venninne fra et lignende sted kan fortelle om et nedvurderende kvinnesyn og en machokultur som jeg ikke ville trodd var mulig i vårt land in this time and age.
|
|
|
#51 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jepp, min svigermor. Jeg har tatt noen runder med voksenopplæring på mannen for å si det sånn. En gang vi var der borte og skulle på puben dagen før vi reiste lurte hun veldig på om ikke jeg skulle bli hjemme og pakke kofferten. Hun lurte ikke på om mannen skulle pakke noe som helst. Hun kjørte i timesvis en gang i uka for å hente klesvasken hans når han flyttet hjemmefra, og like mange timer tilbake igjen med rene klær dagen etter. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Like blid
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok like mye slik at kvinnene ikke vil inkludere mennene i sitt arbeid, ikke nødvendigvis at mennene ikke vil bli inkludert. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
By the Sea
|
Jeg skrev "enkelte steder". Jeg vet ingenting om nevnte bygd og har heller ikke sett programmet.
|
|
|
#55 |
|
Like blid
Sv: Da damene droDet forundrer meg litt at damene skal på ferie mens mennene steller hjemme. Til vanlig er jo mennene borte på jobb når kvinnene er hjemme. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nyter et nytt liv
|
OOOhhh Yes, det gjør det...
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droHehe. Min mor er slik som begynner å fikse på alt mulig når hun er på besøk. Når hun er på besøk er det gjerne et par uker omgangen. I starten reagerte kona på at en del ting ble flyttet og hvordan en del ting ble gjort. Tre unger senere ser vi vel begge på det som ganske "hærlig" når hun kommer, og huset får den vaskingen vi ellers ikke har tid til, det er 1-2 uker uten at vi trenger å ta noe av bordet, gjøre noe tilknyttet vask av kopper og kar, middag etc.
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droSlike programmer skal vel på en måte være underholdning, men jeg vet ikke om det kanskje er mest underholdning for dem som på en måte har en lignende situasjon?
|
|
|
#59 |
|
Fortynnet
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen ønsker å være "tjener" for barna/svigerbarna sine i den grad, og jeg ville heller ikke latt noen være på besøk i to uker og gjøre alt. Sånn svigermor kommer jeg ihvertfall IKKE til å bli, det er helt sikkert. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Da damene droJeg synes det programmet er så flaut at jeg holdt på å dø av flauhet da jeg så en liten reklamesnutt for det. |
|
|
|
![]() |
|
|