|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
De klager okkesom. Det er ikke tull en gang, jeg vet ikke hvor mange ganger foreldre har etterlyst klær eller sko eller hva det måtte være. Standardspørsmålet er om det er merket. Ehh, nei, det er det jo ikke, men vi må vel klare å kjenne igjen klærne til ungene.
![]() |
#62 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Inagh sa det!
Foreldre må hjelpe til å holde orden i hyllene og på knaggene.
![]() |
#64 |
maler
|
Jeg anbefaler tydelige beskjeder til foreldre mhp hva slags tøy som skal ligge hvor. Det varierer enormt mellom barnehager hvordan systemet er. Og noen har tilsynelatende ikke noe system. I den forrige barnehagen vi hadde med å gjøre, skulle alle barna ha uante mengder skiftetøy i en svær kasse over plassen. Dagens skift og tykk genser, lue og votter i kurven under. Jakke på knaggen. Dress, regntøy, sko og støvler ute i grovgarderoben. De hadde store garderobearealer.
![]() |
#65 |
Elsker gamlis- godis
Vi har jo hatt barn i samme bhg i fem år og jeg tror aldri vi har mistet så mye som en sokk. Men så er det jo en av personalet der som bare trenger et sniff i plagget, så vet hun hvem det tilhører.
![]() |
#66 |
Tittel og tittel....
|
Fast punkt på høstens foreldremøte, og på tilvenningsdagene, men ikke alltid det hjelper likevel.
![]() |
#67 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Gullet: Hva er passe med klær da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tittel og tittel....
|
Vi har ei sånn der lillebror går, ganske morsomt egentlig
![]() |
#69 |
Tittel og tittel....
|
Det jeg pleier å si til "mine foreldre" er 2 skift fra innerst til ytterst, det holder som regel. Og at de tar tilbake tilsvarende som de får hjem.
![]() |
#70 |
maler
|
Hos oss vil de ha 2 helskift i skuffa og 1-2 sett med mellomlag. Og 2 luer og 2 par votter. Jeg synes det er veldig greit når de gir såpass klar beskjed.
![]() |
#71 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?På min avdeling er vi veldig tydlige. Siste foreldremltet viet vi ganske mye tid til å illustrere hvor viktig det er med orden i hylle/skiftetøy. Det hjelper desverre ikke alltid. Når jeg har gitt beskjed noen ganger pakker jeg rett og slett ned klær vi ikke ønsker å ha der lengre og skriver "Ta med hjem" på en stor lappe. Så blir det bedre en uke eller noe, før det er tilbake i gamle mønster igjen.
![]() |
#72 |
awesom
|
Det kommer veldig an på barnet. Har du et barn som du veit bader i søledammer eller som ofte har tisseuhell. Da bør det være minimum 2 skift av det innerste tøyet og et ekstra sett med mellomlag + yttertøy.
![]() |
#73 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg irriterer meg mer over at barnehagepersonalet sparer på tøyet til ungene. Ikke bruker dressen, men tar på regntøyet istedenfor fordi det er en dyr dress. For eksempel. Jeg har skjønt det er fordi endel foreldre reagerer på slitasje på dyrt yttertøy. Jeg ble nesten sånn:
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?I vår bhg pleier de å henge opp lapp eller skrive på månedsbrevet om at de nå ønsker litt varmere tøy, sommertøy osv. Husker også vi fikk en påminnelse i fjor om at alle hyller skulle ryddes, for da var det mange som hadde mye tøy der. Da kan det fort bli kaos. Så, det er greit med en påminning til foreldrene også.
![]() |
#75 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#76 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Der poden går henger de også opp lapp om hva som ønskes, som nå hvor det står at det blir for kaldt med regntøy å de ønsker noe varmere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
awesom
|
Men du aner ikke hvor mange som faktiskt gjør det.
![]() |
#78 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har opplevd låne-regntøy på ungen, fordi noen mente at skall-klær ikke er regnklær. Da var hun søkkvåt da jeg hentet og da var jeg så forb.... at jeg ikke sa noe før dagen etter og jeg var rolig.
![]() |
#79 |
stille
Hvor: Tønsberg
To fulle skift fra innerst til ytterst, et par ekstra truser, sokker og votter.
![]() |
#80 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg syns vi foreldre må kunne klare å holde orden på klær og utstyr på plassene til barna våre.Jeg sjekker daglig at det ser ok ut, og at tingene er der.Legger votter, labber ol ordentlig sammen. Har vi orden, så er det lettere for personalet å holde orden. Samtidig som de kan konsentrere seg om barna. Som faktisk er det viktigste
![]() |
|
|