|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SpirerDu skal vel strengt talt bare ha en plastboks med ventilering og noe å vokse i. Det kan jo like gjerne være bomull som torvbriketter.
|
|
|
#22 |
|
Livsnyter
|
Sv: SpirerSpire-inspirert har jeg vært innom to lokale helsekost forretninger uten hell. Den ene ekspeditrisen humret og lurte på hva i all verden spirekasse var fr noe. Følte meg ganske så teit ja. Tror jeg skal reise inn til Oslo sentrum og prøve der eller bestille fra Grønt fokus |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Live and let live
|
Sv: SpirerAlfalfaspirer er utrolig godt på ristet brød sammen med tomat og avokado med salt og pepper på.
|
|
|
#24 |
|
Livsnyter
|
Sv: SpirerSitter her og flirer litt barnslig for meg selv mens jeg titter på de forskjellige produktene jeg kunne tenke meg å bestille fra Grønt Fokus. Jeg kunne tenke meg å legge en spirekasse og endel forskjellige frøposer (de er forøvrig utsolgt for bønnespirer - noen her inne som har bestillt allerede?) i handlevognen inne på nettsiden. Hmmm hva mer skal jeg vel bestille? Tja kanskje et basseng, vinterhaqge eller boblebad - eller hvorfor ikke ja takk til alt? Tenker det skal bli litt av en forsendelse så jeg får heller holde meg til kasse og frøene tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
trøtt
|
Sv: Spirer
En slik har jeg hatt også. Jeg kjøpte min i en helsekostbutikk. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Livsnyter
|
Dermed skjønnte vi alle hvorfor det nesten er en umulighet å få tak i de berømmelige frøene til alfaspiren. Det er ikke i butikken de selges men bl.a på plata og i små trange smug |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bare sær
Sv: SpirerSpirekassen min.
|
|
|
#30 |
|
Bare sær
Kanskje fordi det heter alfalfa ?
|
|
|
#32 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#33 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: SpirerAhhhh.. så damen var ikke helt bortevekk |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Etylbarbital
Sv: SpirerMor gjør som følger: Syltetøyglass med gassbind over åpningen som holdes fast av en strikk. Hun bruker 1 ss med frø oppi og heller på vann gjennom gasbindet, rister og heller av vannet igjen gjennom gasbindet. De første dagene gjør hun dette et par ganger om dagen - f.eks. morgen og kveld. De skal ikke stå for lyst, men du ser etter hvert hvordan frøene spirer og trives.
|
|
|
#35 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Etylbarbital
Sv: SpirerHun var nesten umulig å stanse da jeg spurte henne der hun sitter drapert i sofaen og drikker vin. Jeg måtte be mannen dikte opp et nytt samtaleemne for å kunne returnere til PCen.
|
|
|
#37 |
|
Har fått viljen sin
|
Og bare for min skyld? |
|
|
|