Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vanskelig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-11, 17:41   #61
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det der hørtes ut som en spesiell uke, vår hverdag ser ikke slik ut. Ut i fra det du skriver tenker jeg litt forskjellig:

For det første, du virker så overdrevent opptatt av kosthold at det høres sykelig og manisk ut. Jeg er veldig bekymret for hvordan dette påvirker sønnen din.

For det andre virker du usikker i rollen din som forelder. Det tror jeg vi alle gjør til tider, og man må bare prøve å finne noe som funker. Jeg kjenner igjen følelsen når alle andre får, i sommer var vi på ferie med en liten slektning som hadde søtsaker i munnen hver eneste våkne time. Det førte selvsagt til at Hiawata fikk mer enn han pleier, men ikke i de mengdene slektningen fikk. Ved spørsmål svarte vi helt ærlig at vi syns det ble for mye.

Jeg ville skai begrenset sønnen min sine besøk på grunnlag av at de fikk saft der, men jeg hadde ikke kjøpt brus og kake til ham på cafe i en uke som er slik du beskriver.

Nå kjøpte jeg jo hverken kake eller brus til han på cafe, han fikk 1/3 del av gulerotkaken som mamma spiste, vann og drikke Det er heller ikke alltid lett å vite hvordan resten av uken blir... Fredagen ble de brus og potetgull - sjelden jeg sier ja til brus til han, men det var ett "drit kjedelig" kick off som han måtte være med på, med mange voksne som liker å tilby godis til barn - så han drakk ett glass brus.

Jeg er ganske usikker av meg også, fordi jeg føler meg litt alene med det.
Jeg føler meg ikke så manisk selv, iforhold til hva jeg spiser - jeg trives veldig godt med maten jeg spiser nå - men sliter mer med alt rundt oss. Jeg føler meg vel alltid litt utenfor sammen med andre mennesker :P

Jeg er jo veldig opptatt av kost og trening. Nå må det jo sies at nettforum er en liten/stor ventil for meg, så jeg bruker den til å snakke mye om kost og trening - da jeg ikke har så mange andre å dele dette med... :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:41   #62
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Om du sendte med gutta med andre foreldre, ville du også da sagt nei?

Jeg har mest lyst å si at han gjerne kan dra på kamp, men midt i uka så er det ikke lov med godteri/brus på kamp, jeg synes bare det er så vanskelig når jeg vet alle andre får lov. Vil ikke det da gjøre at han begynner å lure til seg, juge om det osv til meg, kanskje?
Derfor jeg spør her inne fordi jeg synes det er så vanskelig dilemma - jeg vil jo også gjerne at han skal være sosial og ha det fint.

Hvis de drar sammen med noen andre legger jeg meg faktisk ikke opp i hva de gir dem. Men jeg hadde ikke sendt med penger til godterier.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:44   #63
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Sjokolade hver forballkamp var nå en merkelig skikk. Her deler fotballgruppa ut gratis frukt i forbindelse med fotballkamper (hjemmekampene på "vår" bane). I løpet av utesesongen har vi kjøpt is en gang. Mange kjøper is eller brus hver gang, men mange gjør det ikke.

Om det blir snop på kino eller ikke, avhenger av hvor hyppig vi er på kino. Noen ganger kan vi ta med frukt og juice, noen ganger kan det bli både popcorn og sjokolade.

Vi har sunn mat i form av middag fra bunnen, grovt og fullkorn og whatnot. Og plass for kos når det er naturlig. Du etterstreber kanskje et sunnere kosthold enn det jeg gjør, men da må du vel nesten også bare si nei i situasjoner der andre sier ja, og stå for det?

Voksenkamp de så på, det vanker ikke godteri hver kamp de spiller selv - heldigvis. Selvom det er mye av det, men da er jeg jo ofte med å kan si NOP

Vi er mye på farten, så jeg må jo begrense det mye. Og jeg vil mye heller gå ofte på kino med frukt enn å si at vi ikke kan gå. Bare litt kjipt når alle andre ungene har med penger til godis, men det løser seg sånn passe ok. De synes kanskje jeg er rar, men det synes jeg selv å så det går bra.

Gammel 01-10-11, 17:46   #64
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde hatt store problemer med å nekte barnet mitt sjokolade eller is hvis alle var samlet slik du beskriver. Det blir det samme som å si til barnehagen at mitt barn skal ikke ha is, selv om alle andre får. Synes jeg ser ungen sitte på en stol som den eneste ungen uten is i hånda.

Jeg har ikke problemer med å sette grenser for mine barn, men som Nip, synes jeg at i enkelte tilfeller er det vanskelig å gjøre/si det som kreves av en.

Og, ja, jeg synes du får unødvendig mye attitude på helt uskyldige spørsmål, Nip.

Gammel 01-10-11, 17:46   #65
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, du kunne nektet han smil og kake på cafè, og det er du som bestemmer, så det hjelper vel ikke så mye at andre forteller hva de gjør? Jeg ville nok ikke kjøpt godteri til ungene etter en fotballtrening, men det vanker ofte vafler/brus når det er turneringer i helgene og jeg synes ikke det gjør så mye. Det er mange uker det er bursdag på tirsdag og is på torsdag hos oss også, og jeg lever fint med det. Jeg tenker at du har tre valg:
a) avfinne deg med at det dessverre dukker opp søte ting i mage sammenhenger vårt samfunn og tillate at gutten din får i seg mer sukker enn du synes er OK
b) si nei til sukker i de fleste sammenhenger bortsett fra lørdag, og avfinne deg med at mange (kanskje også gutten din?) synes du er streng. Det går fint an å leve med det også...
c) flytte til Uganda.

Har de ikke sukker i Ugada? Lurer kanskje på om det vil by på helt andre problemer

Gammel 01-10-11, 18:03   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besteforeldre (hvis de er av en noenlunde godartet type) kan oppdras. Hvis dere har besteforeldre i byen, så kan man med fordel snakke med dem og forklare at kaker og bruk ikke bør være en del av den maten som serveres der til vanlig. Det er veldig lov, og du ville ikke være den første som måtte oppdra dine foreldre eller svigerforeldre på de viset. Jeg har gitt opp mine svigerforeldre, men de se vi tre uker i året, så de spilker ingen rollw. Mine foreldre bor i samme by, så der har jeg vært knallhard og har lykkes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:08   #67
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Besteforeldre (hvis de er av en noenlunde godartet type) kan oppdras. Hvis dere har besteforeldre i byen, så kan man med fordel snakke med dem og forklare at kaker og bruk ikke bør være en del av den maten som serveres der til vanlig. Det er veldig lov, og du ville ikke være den første som måtte oppdra dine foreldre eller svigerforeldre på de viset. Jeg har gitt opp mine svigerforeldre, men de se vi tre uker i året, så de spilker ingen rollw. Mine foreldre bor i samme by, så der har jeg vært knallhard og har lykkes.

De vet hvor landet ligger og gir han ikke mye søtt
Vi er naboer

Gammel 01-10-11, 18:09   #68
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg hadde hatt store problemer med å nekte barnet mitt sjokolade eller is hvis alle var samlet slik du beskriver. Det blir det samme som å si til barnehagen at mitt barn skal ikke ha is, selv om alle andre får. Synes jeg ser ungen sitte på en stol som den eneste ungen uten is i hånda.

Jeg har ikke problemer med å sette grenser for mine barn, men som Nip, synes jeg at i enkelte tilfeller er det vanskelig å gjøre/si det som kreves av en.

Og, ja, jeg synes du får unødvendig mye attitude på helt uskyldige spørsmål, Nip.

Takk.

Det er der jeg synes det er vanskelig også, fordi vi er så ofte i sosiale sammenhenger. Det er vel spesielt dette med kamerater som gjør at det blir mye nå, barnehagen var også en kilde til irritasjon for meg også, den perioden er heldigvis over.

Gammel 01-10-11, 18:11   #69
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis de drar sammen med noen andre legger jeg meg faktisk ikke opp i hva de gir dem. Men jeg hadde ikke sendt med penger til godterier.

Okey. Skjønner.

Samtidig så vil jo det kanskje gjøre at foreldrene vil kjøpe noe til han, mens de alltid sender med når jeg tar med på noe. Det er jo ikke snakk om at jeg vil være gnien heller - så da må jeg isåfall si ifra til foreldrene han er med så ikke de tror jeg ikke "gidder" å sende med.

Gammel 01-10-11, 18:16   #70
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har ikke jeg lest tidligere innlegg der du har tatt opp tema men jeg lurer også på hvor reell er det at du opplever at du er den eneste som nekter godteri i diverse situasjoner? Er det et faktum eller bare noe du opplever eller føler veldig sterkt på? Og hva er konteksten? Er du den eneste, og er det blandt en liten vennegruppe på 4-5 foreldre, eller den eneste av "alle" andre?

Gammel 01-10-11, 18:22   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes du hausser det unødvendig opp. Du lager daglig sunn mat, grovt, proteinrikt med frukt og grønt. Det blir ikke borte av at han får et glass saft hos kameraten. Vi går også gjerne på kafé, men spiser sjelden kake, vi kjøper heller gjerne et rundstykke, salat, pizzastykke. I hverfall ikke kake hver gang.

Hvis du fremstår like stressa på dette framfor sønnen din dom du gjør mot oss, så er jeg redd du gjør han en bjørnetjeste. Unormal fokus roæundt matsituasjonen er ikke bra å ha i bagasjen på veien mot voksenlivet om intensjonene er aldri så bra.

Angående den uka så kunne du godt ha droppa den kaka, snakket med din mor om det, og sikkert sjokoladen på kamp også, evt sagt at den da var i stedet for lørdagsgodt. Popcorn på kino greier jeg ikke å se noe galt med,en gang i blant

Gammel 01-10-11, 18:32   #72
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes du hausser det unødvendig opp. Du lager daglig sunn mat, grovt, proteinrikt med frukt og grønt. Det blir ikke borte av at han får et glass saft hos kameraten. Vi går også gjerne på kafé, men spiser sjelden kake, vi kjøper heller gjerne et rundstykke, salat, pizzastykke. I hverfall ikke kake hver gang.

Hvis du fremstår like stressa på dette framfor sønnen din dom du gjør mot oss, så er jeg redd du gjør han en bjørnetjeste. Unormal fokus roæundt matsituasjonen er ikke bra å ha i bagasjen på veien mot voksenlivet om intensjonene er aldri så bra.

Angående den uka så kunne du godt ha droppa den kaka, snakket med din mor om det, og sikkert sjokoladen på kamp også, evt sagt at den da var i stedet for lørdagsgodt. Popcorn på kino greier jeg ikke å se noe galt med,en gang i blant

Jeg skjønner jo at jeg kan gjøre ting anderledes. Jeg hadde ikke brydd meg noe om hverken den bittelille kakebiten eller smilen for den saks skyld, problemet blir alltid at det dukker opp så mye annet - hele tiden.

Jeg skal helt klart si, om det blir ofte at de går på voksenkamp at han må velge mellom å dra uten godis eller så får han bli hjemme. Jeg sender da gjerne med han noe "snacks" i sunn form så han har noe å spise. Det er også nytt at han plutselig drar på kamper - jeg bare synes det er så vanskelig dilemma når "alle andre får" - jeg kan jo ikke si det med sikkerhet fordi jeg ikke pleier være med selv, men har sett at ofte kan flere av ungene både få brus, pølse og stor sjokolade (større enn jeg noen gang har kjøpt til sønnen min, og ha ville jo ikke fått brus/pølse i tillegg :P)

Jeg prøver å ikke ha så stort fokus ovenfor han, men det blir fort mye fokus fordi vi hele tiden er steder det blir servert alle disse tingene. Hjemme her er det jo ikke noe problem, han spør aldri etter det lille vi har av godis, og ellers har vi jo ikke noe særlig søtsaker.

I dag har det foreløpig bare blitt en pin-up is, kameraten hadde fått med penger til is siden de skulle være med oss til byen. Det er jo bare koselig forsåvidt - men om jeg ikke hele tiden "setter en stopper" så vanker det alltid mye mer. Det sto jo selvfølgelig brus og snacks på utstillingsåpning - men de forsynte seg ikke av det.

Popcorn på kino er jo helt ok, men vi kan godt finne på å dra på kino hver gang det er en koselig film - derfor vil jeg gjerne gjøre det til en fin ting å gjerne ha med noe godt å spise, at man ikke må ha masse godteri for å se film

Gammel 01-10-11, 18:38   #73
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nå har ikke jeg lest tidligere innlegg der du har tatt opp tema men jeg lurer også på hvor reell er det at du opplever at du er den eneste som nekter godteri i diverse situasjoner? Er det et faktum eller bare noe du opplever eller føler veldig sterkt på? Og hva er konteksten? Er du den eneste, og er det blandt en liten vennegruppe på 4-5 foreldre, eller den eneste av "alle" andre?

Jeg vet jo ikke helt, fordi jeg ikke kjenner foreldrene så veldig godt. Den sønnen min er mest med har nok helt andre levemåter enn oss, Vetle er med han veldig mye og de er på en helt annet planet når det gjelder kosthold enn meg - det er synd fordi de er jo så mye sammen - tror faktisk ikke de har fått frukt eller grønt servert en eneste gang. Eller 2 ganger til middag har tilbudet vært der, men de får lov å da bare spise nudler fordi sønnen dems liker nesten ingenting. saft får de veldig ofte, og gjerne kake, brus og andre ting på helt vanlige dager - mye og ofte.

Hva andre gjør ser jeg jo mest av på kamper, turneringer osv og jeg føler meg nok som en av de strengeste ja, helt klart litt alene selvom jeg ikke har snakket med noen av dem om det. Jeg nevnte det vel en gang på fotballavslutning at det var synd at det måtte være kake, is, brus og pizza - at ihvertfall brus kanskje var unødvendig... men de fikk det av hamkam så da takket de jo ja... :P

Jeg har vel noen venninner som er ganske flinke og strenge med barna sine, men ikke som vi omgås så mye. Det er mest kameratene/med foreldre som det blir omgang med i det daglige nå de siste 2 årene.

Gammel 01-10-11, 18:54   #74
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er vanskelig å si til sønnen min at, selvom alle andre får godteri i kiosken så får ikke han kjøpe seg noe som helst der... Ville du gjort det?

Jeg ville sagt nei til godteri fra kiosken i forbindelse med trening eller kamp på hverdag. Og "alle andre" får helt sikkert ikke godteri der.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:55   #75
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet jo ikke helt, fordi jeg ikke kjenner foreldrene så veldig godt. Den sønnen min er mest med har nok helt andre levemåter enn oss, Vetle er med han veldig mye og de er på en helt annet planet når det gjelder kosthold enn meg - det er synd fordi de er jo så mye sammen - tror faktisk ikke de har fått frukt eller grønt servert en eneste gang. Eller 2 ganger til middag har tilbudet vært der, men de får lov å da bare spise nudler fordi sønnen dems liker nesten ingenting. saft får de veldig ofte, og gjerne kake, brus og andre ting på helt vanlige dager - mye og ofte.

Hva andre gjør ser jeg jo mest av på kamper, turneringer osv og jeg føler meg nok som en av de strengeste ja, helt klart litt alene selvom jeg ikke har snakket med noen av dem om det. Jeg nevnte det vel en gang på fotballavslutning at det var synd at det måtte være kake, is, brus og pizza - at ihvertfall brus kanskje var unødvendig... men de fikk det av hamkam så da takket de jo ja... :P

Jeg har vel noen venninner som er ganske flinke og strenge med barna sine, men ikke som vi omgås så mye. Det er mest kameratene/med foreldre som det blir omgang med i det daglige nå de siste 2 årene.

Ok, men jeg synes du bare skal kjøre din egen linje og hverken bry deg eller tenke så mye over at du er "streng" i forhold til de andre foreldrene det gjelder. Vær trygg på dine avgjørelser og kanskje jobb litt med å ikke la det styre så mye av hverdagen. Og ja, jeg vet, lettere sagt en gjort.

Min datter er forresten ofte hos en veninne der moren baker svære sjokolademuffins nesten daglig. Jeg sa bare at x ikke får lov til å spise dette så ofte på hverdager, og at jeg ikke ønsket at hun skulle komme hjem til middag "mett" fordi hun hadde stappet i seg masse muffins. (Dette utviklet seg til et "hverdagsproblem" fordi datteren min ofte gikk dit etter skoletid). Men det kostet meg ikke fem øre å si fra og moren tok dette helt pent og det er ikke et problem lenger. Jeg følte heller ikke at jeg la meg bort i andres matvaner, jeg bare sa fra at x ikke får spise så mye kake på hverdager. Selvfølgelig synes datteren min det er kjipt men slik er det bare.

Gammel 01-10-11, 20:56   #76
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner godt at det må være kjipt å se på at han får "noe" stort sett hver dag. Det blir jeg litt stressa av selv om det forekommer - men det er heldigvis veldig sjelden.

Jeg vet ikke om Vetle kanskje får være med på flere ting enn mange andre barn fordi han er enebarn og ikke har yngre søsken?
- for jeg må jo innrømme at det høres ut som han har det mye gøyere enn mine barn.

- Kino er de på rundt to ganger i året, da får de popcorn og det er jo greit.
- Hvis de får godterier når slektninger kommer på besøk, sparer de det til lørdag.
- Hvit er hos venninner 0-1 dager i uka og får middag som jeg synes høres grei ut, stort sett. Og hvis det er pannekaker, er det ingen krise. Frukt er ikke så vanlig i forbindelse med middag, men ingen krise det heller, for de får frukt til frokost, lunsj og mellommåltid.
- Når de går på fjelltur eller vi finner på andre saker i helgene pleier vi å ta med brødskiver eller frukt.
- Det hender vi går på café på lørdager, da får de gjerne grovt rundstykke med pålegg på, noen andre ganger en bolle.
- De får lørdagsgodt hver lørdag, og veldig ofte er det den eneste gangen i løpet av hele uka at de spiser godteri

Gammel 01-10-11, 21:41   #77
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det der hadde vært en ekstremuke her hos oss når det gjelder ting å gjøre.
Det vanker ikke noe fra kiosken når de spiller kamper selv, hverken hjemmekamper eller bortekamper. Heller ikke når det er cup. Hadde vi vært på HamKam kamp så hadde de nok heller ikke fått noe.
Når vi er på kino så har vi godteri ja, men ikke så veldig mye.
På ishockey kamp så vet jeg de får popcorn når de er med pappan, helt greit. Når vi var forrige uke fikk de ingenting fordi de ikke hadde det vi ville ha. Men jeg hadde med litt godteri (var lørdag og dette var lørdagsgodtet).
Kafe er vi aldri på

Hva han får når han er borte bryr jeg meg ikke om. Skal vi bort på noe så tar vi med oss noe. F.eks hadde vi med oss boller, druer og matpakke når det var cup forrige helg. Ja vi har boller nå og da.
Bursdager er ikke noe som skjer hver uke, så det er jeg heller ikke bekymret for.

Sist redigert av star : 02-10-11 kl 11:20.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 22:00   #78
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner absolutt problemet, Nip, hvis det der er en vanlig uke for dere!

Hos oss er det ikke en vanlig uke, ikke i det hele tatt. Enkelte uker har det vært mye bursdager for eldste, men så kan det gå måneder til neste.

Vi er sjeldent på kino, en gang i året kanskje, så da får hun velge seg noe godteri, men det blir kun én ting og aldri brus.

Vi har så og si aldri brus hjemme, kun til bursdager og jul, så det er noe de sjeldent drikker. Lørdagsgodt får de, men ikke mye. I dag var de på besøk hos venner og fikk muffins og en kjærlighet på pinne og fikk derfor ikke noe godteri av meg annet enn frukt. De var fornøyde med det og savnet visst ikke lørdagsgodtet heller.

Hører at noen på skolen har med saft, kjeks osv, men jeg gir ikke etter. I vårt hus gjelder våre regler.

Gammel 01-10-11, 22:27   #79
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jøss, jeg måtte lese hovedinnelgget en gang til. Ekstremuke altså?
Tirsdag kino - halv pakke baconcrisps
Onsdag - smil
Torsdag - halvt stykke gulrotkake
Fredag - utstillig med snop

Javisst, noen søtsaker hver dag men en youghert inneholder jo f.eks like mye sukker som en halv gulrotkake, men det er vel ok for de fleste? Og baconcrisps inneholder faktisk ikke noe sukker.

Beklager asså men det virker nærmest halvhysterisk på meg å se på dette som en ekstremuke. Ja i overkant av det man sikkert bør få i seg av sukker men dog, overhode ikke noe skrekkeksempel i min bok.
(Barn som drikker saft til hvert måltid, alltid spiser hvitt brød, kun nugatti som pålegg og ikke kan nevne andre middager en pølser, pizza og taco er mer ekstermt i mitt hode en det HI snakker om i denne tråden.)

Gammel 01-10-11, 22:37   #80
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke heller dette var så fryktelig ekstremuke, hvis maten ellers har vært sunn. Sjokolade etter fotballkamp er vel den jeg ville gått mest inn for å unngå, det virker som en uvane. Og har det vært masse godteri på fredag av en eller annen grunn, så trenger man vel ikke ha det på lørdag?

Baconcrisp ser ikke jeg på som noe sånn veldig sunt alternativ, men vi har det aldri, så jeg vet igrunnen ikke hva det inneholder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.